mistercartman Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by Orph Hva er galt med å være pappagutt ? Noen familier er bare mer priveligerte enn andre, det er ikke til å stikke inn under en stol, og hvorfor skal ikke barna få dra nytte av det ? Men det finnes jo seff forskjell på pappagutt, og PAPPAGUTT liksom ! Barn bør ikke slikkes opp etter ræva av foreldre, det har jeg aldri sagt eller ment... Jeg mener poenget er at man bør få kle seg hvordan man vil, men noe mange både fra østkanten og fra vestkanten ikke har fått med seg, er at alle normale folk driter i hvor mye penger andre har. Trist at noen må gå rundt og skryte for å føle seg vel, men sånn er det. Du ser veldig god forskjell på hvem som har fått god oppdragelse, og hvem som ikke har det. En "ungdom" som har foreldre med inntekt rundt 1-2 millioner i året, kan ofte være mye mer "skrytete" enn en med foreldre som har et par hundre millioner på bok. Hvorfor? Fordi at de som gjør det bra, vil gjerne snobbe oppover, mens de som egentlig ikke trenger tenke på penger, gjerne ser på det som sin egen sak at de er godt bemidlede, og derfor ikke skryter av det. Problemet kommer når de skal lære barna sine å oppføre seg voksent. Da er det gjerne en periode når barna er 10-18 år at de har problemer med å finne ut hvem de er, og derfor velger å skryte av penger for å fremstå som noe "bra". Kjøp av venner på høyt plan, men slik er det bare. Dette hjelper disse stakkarene til å føle seg bedre en periode, men sannheten er at man ikke blir lykkelig av penger. Tro meg. Så når pengeskrytet begynner å miste sin påvirkning på andre likesinnede, bør man ha utviklet andre sosiale evner enn pengeskryting. For eksempel bør man være snill, sosial og omtenksom. Jeg er hvertfall veldig glad jeg har måttet jobbe for å få tingene mine. Jeg tror det er en av grunnene til at jeg er jævlig lykkelig. Penger er i mine øyne mer en bonus enn en grunnstein (avansert metafor :) ) x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 RDL/Tape-R har sin egen lille feide med http://www.festkuka.com som også er sånne sosse/homse crew... Les i gjesteboka til rdl: http://pub.alxnet.com/guestbook?id=2456985 O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 bare meg som ikke skjønner helt hva de skriver?:rolleyes: E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 http://www.home.no/lindblad2/vierkeege/eventz.html heheh næmen se hvem som dukker opp her.. O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by Øyvind.H Jeg mener poenget er at man bør få kle seg hvordan man vil, men noe mange både fra østkanten og fra vestkanten ikke har fått med seg, er at alle normale folk driter i hvor mye penger andre har. Trist at noen må gå rundt og skryte for å føle seg vel, men sånn er det. Du ser veldig god forskjell på hvem som har fått god oppdragelse, og hvem som ikke har det. En "ungdom" som har foreldre med inntekt rundt 1-2 millioner i året, kan ofte være mye mer "skrytete" enn en med foreldre som har et par hundre millioner på bok. Hvorfor? Fordi at de som gjør det bra, vil gjerne snobbe oppover, mens de som egentlig ikke trenger tenke på penger, gjerne ser på det som sin egen sak at de er godt bemidlede, og derfor ikke skryter av det. Kloke ord, men dog er jeg av den oppfatning at mange normale folk er opptatt av hvor mye penger andre har. Selv om man ikke prater om det vil folk oppføre seg deretter. Jo mer penger, jo bedre blir man behandlet i de fleste steder i samfunnet, og dette gjelder tildels også i sosiale sammenhenger. Dette at hårbøyler og pannebånd kun er et bærumsfenomen er vel ikke riktig. Jeg bor sør for Oslo, og ser altfor mye av det her og. Det er bare på moten rett og slett... Og det er riktig at mange unger av "halvrike" foreldre skryter mye mer enn de som har mye penger. Mens jeg er i gang. Noe jeg lurer på : hvor i svarte kommer denne dialekten deres fra? Noen som har et godt svar? Det er tross alt snakk om østlendinger med bokmåls-undervisning, ikke en flyktningsleir med sms-fjortiser. Plutselig blander de inn så mange "z"er og mye annet rart at det hører ut som gresk. Hvis poenget er å snobbe oppover fra vanlig oslo-språk, vil jeg heller foreslå å snakke som de snobbete fruene på Frogner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Går utifra at de fleste har fått blåst ut sine tanker rundt dette. Derfor tar jeg meg frihet til å komme med en konklusjon: Ja.... de er homser!!! :D Nå spør du sikkert deg selv "hvordan kan han påstå noe slikt?? se her . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . For de som ikke skjønte dette innlegget: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Må minne alle om at dette er BILforumet! Ikke kaste-dritt-forumet! *oppgitt*:mad: Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg