reyes Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Faren min har en Omega A 1993 2.0i. Har hatt den i 3-4 år og det er en fin bil (bakhjulstrekk:D) Men etter som årene har gått virker det som omegan bare blir svakere og svakere. Det er samme motor som er i min Vectra, 115hk. Omegan har nylig vært på eu-godkjenning og bestod uten noen som helst feil:rolleyes: Men jeg VET det er noe galt, bare har det på følelsen. Nå er ikke jeg en mekaniker og har ikke så veldig mye kunnskap om motor og sånt:op Men noe galt er det! Hvis jeg f.eks. har den 2.gear og tråkker gassen nesten i bunn reagerer ikke bilen. Gjør jeg det samme med min bil akselerer den. Men på omegaen er det nesten omvendt. Turtallet stiger nesten ikke og bilen øker ikke noe særlig i fart. Slipper jeg opp gassen og tråkker VELDIG! rolig, akselerer den sånn passe. Og sånn er det over hele registeret. Blir litt irritert når jeg prøver å gi på litt og ingen ting sjer. Hva kan det være? noen som har opplevd dette før. Eller skal bilen være sånn.... Kom med tips om hvordan man kan få fikset det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Dårlig komperesjon? Besinpumpe problemer? Kan jo nesten være hva som helst, er det noen tikking? ulyder? Tipper 10 øre på at toppakningen er gåen. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Januar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Originally posted by wiktory Dårlig komperesjon? Besinpumpe problemer? Kan jo nesten være hva som helst, er det noen tikking? ulyder? Tipper 10 øre på at toppakningen er gåen. hehe. Tikking er det vell på alle biler, men jeg har faktisk ikke lagt noe særlig merke noe tikking fra motoren. Kanskje det er litt tikking a har jeg isåfall ikke lagt merke til det:op Bensin pumpen har den noe å si? Og hvordan kan oppdage at toppakningen er gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Uten at jeg er noen mekaniker, så virker det som om den får for mye bensin når du gir full gass. Eller for lite luft da, alt ettersom man ser det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 du kan egentlig konstantere att det er noe galt.. jeg har omega a, og pappa har vectra a.. (motsatt hos oss:D) og vectran går litt bedre, er vel pga effekttap i drivverket på rwd biler.. men syns min går brukbart egentlig.. til slapp 2.0i å være :) men over til det som det KAN være - falskluft - plugger? holder egentlig en knapp på flaskluft jeg, for slik var mantan også, helt til jeg fant ut av drittet.. Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 og vectran går litt bedre, er vel pga effekttap i drivverket på rwd biler.. Tapet er minimalt....trolig så lite at du ikke ville merket det en gang. er snakk om kansje 1-3 prosent forkskjell på effekten. Omegan veier jo mere da....men det jo ikke det vi snakker om her. Er ikke alltid lett å si om toppakningen kan være gåen, et tips er å sjekke om det er noe vann i oljen (oljen blir grå sammen med vann) Se også om kansje det lekker vann ut i eksosen (mye røyk). Kan jo hende at toppen begynner å bli sliten?...kansje det er de hydrauliske ventilløfterene som begynner å bli slitne? Men der er vankelig å si uten å demonter motoren. Du kan jo sjekke om ikke katten er tett. Det var problemet på en vectra jeg holdt på med får en stunde siden. Men som skat kan det være 100 ting. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg