Gå til innhold

1985 Polo coupe

Ranger emnet

prosjekt G Spot

Anbefalte innlegg

Originally posted by prosjekt G Spot

har kjøpt meg polo coupe, lyst til å lage old school av den. Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre. Hvor kan det skaffes deler osv... Forslag tas i mot med takk:D

Noe som dette

1067307846.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MYE_ senking og 13-14" hjul er vel kanskje ett sted å begynne?

Ellers så synes jeg du skal gå for mest mulig "orginalt" utseende. Kanskje prøve å få inn mer crome detaljer på den ?

Det blir jo litt opp til hva du liker, og vil ha, samt hva du gidder å legge energi i ;)

Uansett hva du skal gjøre, så får du jo ett relativt "ok" sted å stå i de nye lokalene til far din. Er jo bare ett godt steinkast unna og! :D

Blir spennende å se hva du finner ut av iallefall.

Magnus

Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite.

Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for å lakkere over og nedre delen på orginal støtfanger etter å ha glattet den ut. Ev plastsveis igjen hull til blinkers og flytt det til frontlysen.

Fjern emblemer, fjern visker fra ruten bak, enkel visker (Bonrath, JOM sin passer dårlig), grill uten emblem, eller flytt det orignale emblemet.

G40 cup leppe fra RSL eller dietrich, ser ut som orginal G40 spoiler, men er dypere.

Vals hjulbuer og sett på 8-13 med 195/45 (ev 7,5-13 foran)

Tre-delte felger er et must. Revolution, HTN eller BBS E30 er gode valg. Tramont også.

Bilen må bli lav 80-60 eller 85/70 sett finnes flere av. F.eks FK

Gewinde er unødvending dyrt.

pc05.jpg

PCRHOFSTADE_0727.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

når man skall senke litt en sån 30-40mm bytter man oftest bare fjärer......men om du skal senke mer burde du köpe et "cup kit" eller som det så flott heter på tysk GeWinde......moa justerbart, der kommer det med dempere og fjärer....oftest står det at man kan justere mellom 20-80mm men man kan skru mye mere en det.....finds billige kit fra en 4000 og opp, de dyrere variantene er å rekomandere da kvaliteten er mye bedre på disse....kjörer selv med KW variant 2.....;P

mercedes 230 E -92 nå.....

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er H&R og KW starter på en 8000,-

Priser her

Cup kit varianten fra en 2500,-

Og her

Cup kit kan jo väre å foredra....da man slipper greier som sitter fast osv....samt at det kanske blir en passende senking for norske veier.....:rolleyes

mercedes 230 E -92 nå.....

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmk

her er H&R og KW starter på en 8000,-

Priser her

945 EUR for Gewinde blir jo litt under 8000,-, men så kommer frakt både for gewinde fra Tyskland og fjærbein ned til Tyskland og ikke minst 25% mva. Skal en slippe å ha bilen på bukker i flere måneder bør en ha et ekstra sett med fjærbein å sende ned også. Det tok litt over 2 mnd fra jeg sendte fra meg fjærbeina mine til jeg fikk Gewindet i retur fra KW. Med alt kom mit på 10.900,- og dette var i 1998

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prosjekt G Spot

Som jeg fryktet da, må modde hjullagerhuset da. få det kortere. Det betyr dyrt for å få lavt.:(

Trenger ikke å korte det, mitt gewindehus er ca like langt som et orginalt et såvidt jeg husker. Er bare å bytte demperinnsatsen

Hvis du ser nøye på fjærbeinet ser du at det er gjenger på toppen av selve huset, innenfor fjæren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider