Gå til innhold

motor i 240?

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

natta søvnen min blir ødelagt grunnet tanker om motor til 242'n, derfor trenger jeg noen meninger osv her...

skal ha inn motor i 242'n min om en stund..spørsmålet er da hvilken motor...

skal ha mellom 350hk - 400hk...

hva syns folket er da det beste valget av følgende:

1. fire cylindret turbo mata motor..B23et/b230ft/b230et osv..

2. V8'er

3. B5234T og B5234T5 (850turbo,og t5r)

poenget er at det skal funke uten å skru seg ihjel..skruing blir det uansett,men jo mindre jo bedre.. akkurat tilpassing osv er ikke noe problem..

pris kan jo tas med,men ryker jo på mye samme hva..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg stemmer for en moderne volvo-motor.

du får bare litt mer vekt enn orginal motor, mye mer effekt og mer holdbarhet.

jeg tror den også vil bruke mindre bensin, enn en råtrimmet v8 eller råtrimmet 4syl..

du kan jo kjøpe den 850r motoren som er annonsert på forumet her.. jeg har evnt sett s80t6 motorer for 40k.. (ubrukt) på blocket.se før. (komplett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

knock

*kremt* VOLVO bil = VOLVO motor.. og hold for all del BMW utanfor motorommet på en 240.. knock BMW knock

Hehe genialt! nei helt enig der.. det som regel motsatt.. sett bakkeløpsbiler å div. andre. E30`er med 4sel volvo motorer!

Men åssen motor som egner seg best osv er vanskli å si.. men de nye motorene som T5 er vel bra!?! har ikke hørt at d har vert noe kødd der..

men sånn som jeg tenker da : Amazon,544...osv..med B16-B20 bør ha en BRA trimma motor men d må vere en rettstilt blokk!(B20) for det stemmer tidsmessig.. en 240.. synes jeg må ha skråstilt motor..men det er min mening,at når det stemmer tidsmessig er viktig.. hva er vitsen å utstyre en gammal 240med for eks med T5R,Navi,AC+++ da hadde jeg kjøpt meg en 850..(ikke helt min greie,så da ble det vag..)

så d vil si at jeg ville ha gått for en skråstilt motor..

2X45 trøkk gassere

grenrør,steg 4-5topp,marine veiv å s.stempler(2.7L) ++

Som da kansje utgjør en rundt 350Hk!

jaja er klar over atte da bruker det mere bensin ..bla bla.. koster å vere kar :op

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Jeg syntes ikke det, og ikke nok med det. V8 forverrer kjøreegenskapene!

Hvilke kjøreegenskaper er det vi snakker om her nå??:D

Har aldri merka noe til noen kjøreegenskaper i min skjønner du.

volvo242tic: om ikke ønsket ditt er å skru seg ihjel så er ikke 5'erne noe å satse på. I know.

Vedder på at det er lettere å tilpasse en Rolls Royce Merlin motor i en 240 en en t5-motor:rolleyes:

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider