Gå til innhold

motor i 240?

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

Originally posted by 2Fast4all

 

Hvilke kjøreegenskaper er det vi snakker om her nå??:D

Har aldri merka noe til noen kjøreegenskaper i min skjønner du.

 

volvo242tic: om ikke ønsket ditt er å skru seg ihjel så er ikke 5'erne noe å satse på. I know.

Vedder på at det er lettere å tilpasse en Rolls Royce Merlin motor i en 240 en en t5-motor:rolleyes:

 

hva er det som er så stress?

er det ikke i grove trekk modding av bunnpanne, 960 motorfester, mellomaksel og girkasse?

 

kjører jo seff datasprut,så ledningsnett er ikke stress..

 

edit :

er ikke femerne bra? hvorfor sier du at de er "skru objekt"... hva ryker etc?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

 

hva er det som er så stress?

er det ikke i grove trekk modding av bunnpanne, 960 motorfester, mellomaksel og girkasse?

 

kjører jo seff datasprut,så ledningsnett er ikke stress..

 

.....jo, jeg tror det skal være kurrant og erfaringer og råd er mange siden denne konverteringen begynner å bli vanlig, spesielt i Sverige.

 

Ingen tvil: sats på femmer!

 

Det blir ihvertfall mitt valg hvis jeg noengang skal bytte i min 242:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

 

Hvilke kjøreegenskaper er det vi snakker om her nå??:D

Har aldri merka noe til noen kjøreegenskaper i min skjønner du.

 

volvo242tic: om ikke ønsket ditt er å skru seg ihjel så er ikke 5'erne noe å satse på. I know.

Vedder på at det er lettere å tilpasse en Rolls Royce Merlin motor i en 240 en en t5-motor:rolleyes:

 

Jo tyngre en bil blir i fronten jo værre blir den å kontrollere... Vektforholdet mellom for og bakdel blir værre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

 

hva er det som er så stress?

er det ikke i grove trekk modding av bunnpanne, 960 motorfester, mellomaksel og girkasse?

 

kjører jo seff datasprut,så ledningsnett er ikke stress..

 

edit :

er ikke femerne bra? hvorfor sier du at de er "skru objekt"... hva ryker etc?

 

Tydelig at du har gjort dette...:D

 

-960 motorfester passer i 740/940 men ikke i 240 der må du lage dem selv

-Bunnbanna fra 960 er det bare å korte inn ja, men i 240 så må du enten bygge om sumpen litt eller skjære av traversen litt da disse koliderer om du vil ha mere enn 1cm klaring til Torpedovegg. Noe som er lurt om du ikke vil risikere å slå sunn alt som er der

I tilleg så så får du problemer med stabstag

- Fordeler er det ikke plass til (til 940/740 så kan man få med sideuttak men det får man heller ikke plass til i en 240) Så da trengs direct-fire. Jeg fikk tak i spesial greier fra et svensk motorsportfirma (kom på 8000,- inklusive spoler) Men siden du vil kjøre datasprut så er det rimeligste sprutet med directfire til 5cyl: 32000,-

-Innsug må du definitivt bygge selv (ikke kom å si at noe av de originale passer, har prøvd alle)

 

Det jeg mener med skruing er at dette ikke er en ombygging en uerfaren mekaniker bør gi seg i kast med.

 

Skal du trimme litt, ha datasprut med direct-fire, kjøp av motor/gear osv... (m90 kassa tåler ikke alt mellom himmel og jord den heller)+++++++++

Så kommer detta fort opp i 100000,-++++

Da kan du få en grom 4'er!!! Og plutselig er hele vitsen med å sette i den forbanna femmern helt borte.

 

Men jeg sier ikke annet en at 5'er er volvos grommeste motor, for det er den. Men tenk deg om før du setter igang er bare mitt råd.

De svenskene jeg har sett og snakka med angående 5'er i 240 er jevnt over mekanikere med masse erfaring, masse flinke folk rundt seg og en helt spesiell evne til å "lage alt selv"

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår