Gå til innhold

Anbefalte dempere

Ranger emnet

hansa

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut de heftige biltema-demperne nå :D , noen som kan anbefale et vanlig merke?

Noen som er bedre enn andre av de vanlige?

Ikke koni, bilstein eller andre merker som har samme pris som biln min... :P Skal kun ha framme. (bak har jeg no dempere til Ford F150 liggende. 5cm kortere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hansa

Skal bytte ut de heftige biltema-demperne nå :D , noen som kan anbefale et vanlig merke?

Noen som er bedre enn andre av de vanlige?

Ikke koni, bilstein eller andre merker som har samme pris som biln min... :P Skal kun ha framme. (bak har jeg no dempere til Ford F150 liggende. 5cm kortere)

Hva i huleste F-150?? kult! går det alså?:)

den har vel bladfjører bak?

Koni er ikke såå dyrt. Har hørt at Apex eller Spax (husker ikke hvem av dem) ikke skal vere så værst.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant kvitteringa her nå.

for Ford F250/350 4wd 82-86 gabriell gass

Var bare neppå ei am-car sjappe å hørte. Vist de hadde mye dempere på lager, så hadde jeg litt å sjekke oppimot (iforhold til org.demper)

Høete på mekonomen. ca 2300,- for gule koni framme (2stk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2300kr for to koni dempere er jo ikke så værst.

Jeg har hørt at kadett bakdempere skal passe rundt om på ascona. De er 10cm kortere enn standard.

Dette med F150 var en god ide. Hvor mye gav du for slike dempere?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TMB

Jeg har hørt at kadett bakdempere skal passe rundt om på ascona. De er 10cm kortere enn standard.

Passe rundt om? :D Fram å bak:D Hvilken kadett modell da?

Opel Ascona 1.3S 1981mod

Opel Vectra 2.0i 1990mod

[x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket)

[x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket)

[x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket)

[x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. ja, skulle tatt seg ut det ja.. Men Ascona demperne er like framme og bak, det var nok det jeg skulle si.. (mener nå da de er de!!):rolleyes:

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by hansa

Trengs vel ikke kortere dempere framme? Skal vel mye til for å miste forspenn i framfjørene?!

bytter jo ikke dempere for at fjæra skal holde seg på plass da.

det fikser du eventuelt på annen måte.

bytter demper fordi de ikke skal bunne, og fordi de skal få riktig arbeidsområde

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider