skogbrott Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Nå har jeg mottat shortshift til min civic. Har ikke peiling på montering av sånt, så er det noen som har noen tips? (redd for å ødlegge noe, derfor spør jeg her før jeg prøver) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphir Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 ut med girkassa:op et jevla slit, og hvis du ikke har peil på montering. Så kan det nok hende at du har tatt vann over hodet:( Men chheeeer up. Vi har jo mekanikere. Kanskje er noen kompiser av deg det? PS! Har ikke gjort det selv. Men kan tenke meg at det ikke er som å bygge lego... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogbrott Skrevet Januar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 hmm...nå er det kun snakk om å ta ut 4 skruer eller noe da. Av med konsollen inni bilen, og skru av 2 skruer, så under å løsne 2 der også. For så å ta ut den gamle girstanda, og entre den nye. Er det det står i intstruksjonene som følger med. Men er redd får å kunne ødlegge noe. Og lurer på hva jeg må passe på. (derfor spurte jeg her) Men såppas mekaniker er jeg at jeg vet at helle kassa ikke må ut...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphir Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 mulig du har rett... jeg har som sagt ikke gjort det før. Hvordan er det å fjerne konsollen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogbrott Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 konsollen satt med 6 skuer. Under bilen måtte jeg av med 5 skuer for å få bytta til shortshift. Gjorde det på ca 1 time. Veldig overrasket hvor enkelt det egentlig var. Storfornøyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphir Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 kjempebra...og jeg som trodde det var masse pes..ahh-->silly me! Hvilken type shortsft er det? Ble det tyngre å gire? raskere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogbrott Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 B&M shorshift. Vandringen på giretstangen blir kortere, så det gjør at kassen føles tightere og man kan få giret fortere. Deilig å kjøre med og absolutt verdt pengene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morphir Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 jeg har hørt at man må bruke litt mer muskler på shortshift-stang...er det tilfellet hos deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogbrott Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 hmm....tja...det er ihvertfall ikke mye på min bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Hvor mye må man ut med for Shortshift til en civic?? Lurer på å kjøpe meg en Vti, derfor jeg lurer. Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by morphir jeg har hørt at man må bruke litt mer muskler på shortshift-stang...er det tilfellet hos deg? Hvis det blir tilfellet, så kjøp en tyngre gir-kule :) Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogbrott Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 jeg måtte ut med 600,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebba Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 hva er egentligt shortshift? :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johgla Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by skogbrott B&M shorshift. Vandringen på giretstangen blir kortere, så det gjør at kassen føles tightere og man kan få giret fortere. Deilig å kjøre med og absolutt verdt pengene her er vel svaret.................... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 En kamerat av meg brukte den orginale girstanga og lagde sin egen shortshift paa skolen.....han ble veldig overrasket over hvor bra den ble! Veldig kort mellom gira! Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg