Mark1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Det er jo også litt bedre trening å få kjøre med rallypigg vil jeg mene. Kjøring med vanlige vinterdekk går jo stille og rolig for seg inni bilen (relativt) mens har du rallypigg så kan du jo ha dobbelt så høy fart, og forholdene blir mere likt sånn det er på asfalt. De med over 200hester og bakhjulstrekk tror jeg vil ha det mere morro med rallypigg ihvertfall. De med 150hester og mindre vil kanskje slite litt med rallypigg. Men som nevnt så blir det sporette, og det er jo ikke så heldig =) Men mere publikumsvennlig (og filmvennlig =) ) med rallypigg mener nå jeg. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Hehe. 150hk og mindre ja... vinterbilen min har ca 80 :) hehe. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Hehe. 150hk og mindre ja... vinterbilen min har ca 80 :) hehe. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Ford sierra med 2.0L Forgasser har vel 110 hk eller noe i den dur, men tror 50 av dem ligger på motorveien ett eller annet sted :) Så det blir piggdekk for alle penga her ihvertfall :) Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Problemet med rallypigg er at det sitter bedre jo mer på tvers det går. Helt ulikt alle andre underlag. Dessuten er det nok ikke mange som har 200hk i vinterbilen, noe som er et must for å kunne drifte med rallypigg. Imidlertid er det ikke bare derfor vi ikke vil ha rallypigg. Det største problemet er hastighetsforskjellen. Rallypigg går mye fortere og kan skape situasjoner vi ikke ønsker på denne typen treff. I tillegg blir som nevnt banen veldig oppkjørt av det. Vi skal ikke trene på rally, men på å balansere bilen. Det er mye bedre trening å kjøre med litt glattere dekk! Da kan man ligge med fullt rattutslag og balansere bilen på gassen. Poenget er ikke å simulere asfalt, men å benytte den unike muligheten vi har her i landet til å trene på underlag der ting går saktere og man har mer tid til å korrigere... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by FSR Problemet med rallypigg er at det sitter bedre jo mer på tvers det går. Helt ulikt alle andre underlag. Dessuten er det nok ikke mange som har 200hk i vinterbilen, noe som er et must for å kunne drifte med rallypigg. Imidlertid er det ikke bare derfor vi ikke vil ha rallypigg. Det største problemet er hastighetsforskjellen. Rallypigg går mye fortere og kan skape situasjoner vi ikke ønsker på denne typen treff. I tillegg blir som nevnt banen veldig oppkjørt av det. Vi skal ikke trene på rally, men på å balansere bilen. Det er mye bedre trening å kjøre med litt glattere dekk! Da kan man ligge med fullt rattutslag og balansere bilen på gassen. Poenget er ikke å simulere asfalt, men å benytte den unike muligheten vi har her i landet til å trene på underlag der ting går saktere og man har mer tid til å korrigere... Ok greit nok det, ekke meninga å krangle =) Skal prøve å få tatt turen oppover, men tror ikke jeg har noen bil som går så langt =) Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teknomage Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Får se om jeg ikke klarer å lure meg sjøl en tur oppover. Har ikke noen bil og bruke til dette og dessverre ikke noe kamera å knipse med så får se om den lange turen blir verdt det som bare tilskuer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 men er det noe pong i hele tatt med piggfritt da? en smule overvann eller sånt så kommer jeg ikke av flekken :D Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Kanskje jeg kommer.... kiddie Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Jeg satser på å komme, enten med 320/M3 dersom den blir ferdig, eller den dedikerte vinterbilen (BMW 2002 '72-mod). Har noen ishjul jeg tenkte å få lagt om, men da får vi ta de en annen gang. Flott tiltak - stå på! thumpsup Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Link til Golsfjell Fjellstue.. http://www.golsfjell.no/ M reisebeskrivelse. Link til Viking redningstjeneste i Gol... :D http://www.viking-gol.no/index2.html M priser og kontaktinfo. Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by hfracing men er det noe pong i hele tatt med piggfritt da? en smule overvann eller sånt så kommer jeg ikke av flekken :D Vi har hatt en del biler piggfritt der oppe på safety driving, og det går greit det så lenge rundt halvparten har pigg. Det blit alltid litt polert på slutten av dagen, men det kommer veldig an på temperaturer etc. Tipper det vil være svinekaldt på denne tiden ;) Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Hmm.. Det virker jo veldig fristende å komme en tur, om ikke annet for å møte litt av folka og bilene her og å lære litt. Jeg har jo forsåvidt ikke driftet en eneste meter utenom i NFSU2. Jaja, man begynner nederst ;) Håper jeg får skrapet sammen en liten gjeng :) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 jeg er med, bil ble kjøpt inn i går, Jostein: du burde bli med slik at du får sett hvordan skikkelige gutter kjører bil :ass har du fått deg ny bil eller kommer du med den skjeive? hehehehe.. twinflower: kom en tur du så kan du få prøve vraket mitt, det her er gøy!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjoroen Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Jeg får slenge på pigg dekka på Skylinene min og komme oppover.. moro og se hvordan den oppfører seg.. er jo 4wd :) Siter Kalesje spesialisten hjelper med Alle biler. ta kontakt for en hyggelig prat. http://www.auto-imp.no/kalesje.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.