Gå til innhold

Kjøp av Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vel, funnet meg enda en bil jeg har lyst på.

Så trenger jeg bare dere til å si hvor dårlig kjøp det er :P

 

Det er nemlig noen mangler med bilen, den er sannsynlig krasjet, siden den fremre delen av ramma ble byttet i 94 og bilen er ombygd til 81 look. Så er det bakramma, den er bortrustet på venstre side. Vekke med andre ord, på andre siden skal det visst være greit (Bilde )

 

Litt lakkrust er det og, og han sa at det var ingen graverende rust ellers på bilen...

Er det lov å sveise på ramma - uten at det gjøres på ett godkjent verksted? (hva om det ikke legges merke til :rolleyes: )

Er ca 50cm som må byttes.

 

Bilen skulle også vært på november 04, noe den ikke var, men den har fortsatt skilter. Og det skal visst være litt småpirk med bilen.

"Man må nok regne med at det er litt å gjøre med bilen da jeg

ikke har hatt tid til mekking de siste årene." Quote selger.

 

Motoren skal være bra, og være verd 40.000kr. Stemmer det?

Den er heller ikke godkjent i bilen, men har stått i den i 12 år og gått igjennom hver EU-kontroll.

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=496517

Prisen er satt ned til 70k, er det riktig pris for bilen?

Den har noen riper i lakken - som trolig er 12år gammel og bakfangeren er ikke helt samme farge.

Bilde av motor

Forresten, hva er de slangene som er kuttet av til?

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det viktigste sprøsmålet du må stille deg ifm kjøp av en slik bil er:

Har du tid/plass/penger/lyst til å mekke på den?

 

Har du det, er det egentlig bare å prute i vei. Alt er jo reparerbart.

Har ikke disse bilene subframes? Dvs såkalt del-ramme foran og bak? Antakelig bedre å få tak i en brukt, rustfri subframe.

Men all jobbing på ramme det være seg reparasjoner eller bytting er masse jobb. "Alt" er jo festet i ramma og masse av dette må jo fjernes før sveising/demontering.

 

Prøv å få den ned i 50-60000 ihvertfall.

Disse bilene har jo et pristak som du raskt stanger i uansett hvor strøken du får den.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotrod: Jeg har engentlig alle, det er værst med plassen

De har delt ramme ja, som sagt er den fremre delen byttet i 94 og han sa at det kostet ca 1000kr i sverige for de 50cm'ene som er rustet bort.

Forresten er det lovlig å reparere på ramma?

Hjelper jo på pruttinga om ramma og motoren er ulovlig\ikke godkjent...

 

Men jeg tenkte mest på å bytte deler av ramma uten å demontere bilen, altså bare støtte den opp, kutte av det som var rustent sveise inn den svenskkjøpte delen og klatte på med tectyl eller noe slik så det ikke er tydlig. Så kjøre den ned til EUgodkjenning.

 

 

Updates fra selger: Døråpner er litt gal og man må avogtil trykke 2 ganger for å få åpnet den. Og bremsene forran ble byttet i 04. Skal bare være ramma som må sveises.

 

Så mitt store spørsmål er: Lar det seg gjøre?

Får jeg en bit av rammen, og må jeg demontere hele bilen for å sveise den på eller kan jeg gjøre som jeg har planlagt?

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok sveise inn ny bit og tror ikke det er så mye jobb. Om det er lov, nei! det må gjøres hos godkjent verksted.. Men er ikke alle som trenger å få vite at du har gjort noe ;)

Synes selv at 70K er veldig dyrt for denne!

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan søke om avgiftsfritt rammebytte på en bil pga kollisjon/reparasjon. Hør med ditt lokale biltilsyn. Legg vekt på at bilen ikke er rammeskjev, men at det kun er rust. Ikke oppgi identifikasjonen på bilen, bare fortell at du KANSKJE skal kjøpe den og vil sjekke lit først.

 

Men hvor står ID nummeret på en slik bil? Kanskje står det ikke på ramma i det hele tatt. Kanskje står det f.eks på torpedoveggen? Da vil jo et bytte av sub frame være helt uproblematisk.

 

Dersom dørene ikke lenger stemmer på grunn av svikt i ramma, kan jobben med å reparere ramma være omfattende. Da må bilen jekkes/stages opp slik at dørene stemmer FØR sveising. Og da stemmer de ofte ikke lengre på motsatt side!

 

Men når det er sagt. Disse Camaroene har lange, tunge dører. Sig i dørene er et velkjent problem på de, uansett rust eller ikke i ramma.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Id nummeret står på dashbordet og ikke på ramma i det hele tatt. Sikkert dørhengslene som er klare, klarer deg kanskje med et rep sett.. Hvis ikke så må du regne med over 4000 for alle fire ny. Kan nok kjøpe brukt også-.-

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakruta er jo også bygd om til den nyere runde (74 ruta er jo flat), sjekk at detta er gjort skikkelig så den ikke lekker vann, sjekk bagasjeromsgulvet for rust…

Ellers er det jo som HotRod sier, det dreier seg jo kun om penger\tid, det finnes jo stort sett Repro deler til alt på en Camaro (inkludert ramme-delen du trenger)

Så vidt jeg vet er ikke ”bakramma” en løs del slik som sub-framen foran, men sitter fastsveisa i karosseriet.

Om motoren er verdt 40000 er jo vanskelig å si, er det en orginal 454 som er 12 år gammel var det sikkert nyprisen på den….

Syns det ser ut som et ekstern montert oljefilter som de slangene som er kutta kommer fra…

Syntes 70000 er altfor mye for denne, 50000 +\- passer bedre…

 

Legger ved noen linker til steder som stort sett har alt man kan ønske av deler o.l

http://www.autobodyspecialt.com

http://www.carsinc.com

http://www.npdlink.com

http://www.goodmarkindustries.com

http://www.paddockparts.com

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært frontrammen som var rusten kunne du kjøpt en ny og boltet den på-Det klarere du på en helg.Men her var det vel bak den var rusten?Bak er det jo vanlig selvbærende karosseri og det må jo sveises opp på den vanlige måten.Den så jo pen ut da, men men...De Camaroene der ligger ikke så alverdens høyt i pris så 70 er for mye etter min mening.En lavkompet 454 er neppe verdt noe særlig mer enn 20000 spør du meg.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, kunne få den for 60k ved en hurtig avgjørelse. Bør jeg gjøre det? :)

 

Men liker helt det han mener med at motoren er så mye verd, jeg er jo bare 18 år og får nok litt "jeg vet bedre enn deg" mot meg - selv om jeg har rett...

Får vel ta med meg pappa da :P

 

Forresten, skal jeg bestille en NAF kjøpstest?

Hadde jo vært greit å få testet om foringer og alt småpirk er i orden :)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffnei, jeg vet ikke jeg....

 

Du er i "outlaw-land" nå. Alt kan skje, liksom. Husker så altfor godt 17 år tilbake. Da var jeg 20 og kjøpte en Chevelle 68 4DHT altfor dyrt...

 

Jeg kan ikke la være å tenke på hvor mye bil du ville fått for 60.000 dersom du kjøpte en 74-75 Chevelle (selv 4dørs utgavene er pene) til 30.000 og kostet på den ytterligere 30.000.

 

Eller en småshabby men realtivt original Camaro for 40-50.000 som du la ytterligere 10-20.000 kr ned i?

 

Jeg synes kanskje denne bilen er litt vel ihjelskrudd til å være første-amcar.... Men nå er jeg gledesdreper og det hater jeg max.

 

Uansett hva du velger, ønsker jeg deg lykke til. Og jeg kommer ALDRI til å hovere med "hva sa jeg?" hvis du spør om noe etter å ha kjøpt den.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Huffnei, jeg vet ikke jeg....

 

Du er i "outlaw-land" nå. Alt kan skje, liksom. Husker så altfor godt 17 år tilbake. Da var jeg 20 og kjøpte en Chevelle 68 4DHT altfor dyrt...

 

Jeg kan ikke la være å tenke på hvor mye bil du ville fått for 60.000 dersom du kjøpte en 74-75 Chevelle (selv 4dørs utgavene er pene) til 30.000 og kostet på den ytterligere 30.000.

 

Eller en småshabby men realtivt original Camaro for 40-50.000 som du la ytterligere 10-20.000 kr ned i?

 

Jeg synes kanskje denne bilen er litt vel ihjelskrudd til å være første-amcar.... Men nå er jeg gledesdreper og det hater jeg max.

 

Uansett hva du velger, ønsker jeg deg lykke til. Og jeg kommer ALDRI til å hovere med "hva sa jeg?" hvis du spør om noe etter å ha kjøpt den.

 

Jeg vet :\

Men bilen er ikke kjøpt, og hvis den er i veldig dårligere stand så er det ikke sikkert det blir no kjøp på meg.

Som du kanskje husker så har jeg leita etter en bil i en god stund nå, særlig en camaro, siden jeg helst vil ha en bil som ser sportslig ut. Og er jo ikke så mange som har vært til salgs, var jo den til Hans her på forumet og den sølv\svarte til moldestuket som har vært billige - men måtte jo gjøre endel på de også. Vil nå si det er lettere for meg å få fikset på rammen på den camaroen enn å lakkere en annen.

 

Men kjenner jeg meg rett så er det ikke sikkert det blir noe i det heletatt, jeg er jo mester i å utsette ting :mad:

Jaja, har fått meg digital kamera nå så blir iallefall mange bilder av den.

 

Noen som har noen gode argumenter om hva jeg bør si for å få den enda billigere?

Kanskje ikke billigere, men ting med på kjøpet?

som bensin penger for turen, betaling av NAFtest?

 

 

Uansett kan jeg ikke gjøre annet enn å takke dere :)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår