Gå til innhold

Kjøp av Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uff... Den var dyr! Hadde aldri gitt mer en 40, jeg! Har sett originale big-block biler til mindre! Uten rust! Såvidt jeg vet, skal det ikke være noe problem å bytte subframe. Biler som har det skal ha nummeret på torpedoveggen da de har selvbærende karosseri, og karosseriet da blir betraktet som ramma.

 

Hvis dette er din første Amcar ville jeg gått for en som er umodifisert, eller har en dokumentert liste med mods. Det å finne ut hva som er brukt av deler av forige eier ved modifikasjon kan ofte bli vanskelig, og tidkrevende! Dessuten er mange ombyginger ofte dårlig gjennomført (dessverre). Ser at eieren skriver du må regne med litt å gjøre. I annonsespråk betyr det etter min erfaring at bilen er blitt så dårlig at eieren ikke tør å si noe annet...

 

Hvis bilen derimot skulle være bra, ønsker jeg deg lykke til som amcareier! Camaro er jo tøft, det:D

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med mange av de andre her - dette var dyrt, selv på 60,000. Av erfaring må jeg si at pengene går svært fort på et prosjekt som dette - kjøpte min '75 Camaro for 14,000! - tapte likevel 70,000 på den når den ble solgt for 50,000.

 

Det er også såpass mange ting her og der som ikke er spesielt positivt. Tenker da på rust, motorbytte som ikke er godkjent, ombygging fra 74 til 81 hvor taket og/eller b-stolpene har vært byttet for å bruke den nyere wrap-around bakruten etc. Og dette er bare det som er synlig ved første øyekast.

 

Når du drar for å se på den, vær på utkikk etter rust i gulvet, bagasjerom, nedre del av bakskjermer og bakre/nedre del av framskjermer nær innfestingen i kanalene.

 

Selv hadde jeg styrt unna denne, ihvertfall til denne prisen. Linkene Hot Rod postet ovenfor synes jeg så mye mer interessant ut Den i link nr. 2 ser ut som et mye bedre utgangspunkt i mine øyne.

 

Uansett, Lykke til - håper du finner en bil du liker, det er morsomme biler!

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke 60.000 er så gæærn pris for den bilen (utifra hva man kan se på bilder seff..)

Det har vel egentlig lite å si hva bilen er verdt, det er markedet som bestemmer prisen.. Og en Big block camaro koster ofte litt..

 

Tøff bil!!

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, får vel komme med mine meninger om de bilene foreslått av Hot Rod:

 

1. Grei mekanisk, men etter hva jeg har forstått trenger den lakk og den er ikke veteran (for en 18åring blir det endel i forsikring ol.)

Jeg liker heller ikke fronten på bilen.

 

2. Han har jeg snakket mye med, bilen er i helt grei stand, men den har endel småbukler rundt om og lakken er dårlig. Bilen står også i Finnmark, så det er veldig langt å reise opp fra kr.sand for å se på den. Ikke minst å hente den ned.

Den er heller ikke veteran.

 

3. Den har stått ganske lenge, og jeg vet ikke hva som kan være galt med den siden den forstatt står. Noen som vet noe om denne bilen?

Men det begynner å bli litt dyrt for meg, jeg har jo engang ikke jobb.

 

 

Men hva skal jeg gjøre om jeg finner ut at det er litt rust i bagasjerommet, og den lekker litt fra t-taket?

Jeg har ikke planer om å gjøre så mye med bilen, bare kjøre den litt i finværet.

 

Nå skal jeg ned til min far seinere i dag, og snakke med han angående bilen. Lurer på hva han har å si :)

 

Edit: Jeg har glemt å nevne at bilen ble lakkert for 4 år siden, og det er bare en ripe på den, den ved panseret, selv om den er ganske stor.

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De linkene var bare det jeg fant i løpet av 2 min på nettet, så det kan godt hende det er mye å utsette på bilene/selgerne der.

 

Men en ting er sikkert: dårlig lakk og småbulker er det MINSTE og billigste problemet med en gammel amcar!

Med egeninnsats pluss en pen garasjelakkering (bekjent med kompressor+ sprøyte osv) kommer du langt med 10.000kr for å rette opp denslags.

 

Skal du derimot få noen til å reparere på en kranglete big block motor med diverse ukjente trimdeler, kan jeg love deg at 10.000kr forsvinner farlig fort.

Hvis du i tillegg sliter med en litt FOR oppmerksom biltilsynsmann som synes "350 motoren" har lagt på seg vel mye, er all moroa over.

 

Siden man finner såpass mye brukbare Camaro'er i løpet av 2 min, vil jeg anbefale deg å helelr ha litt is i magen. "Din" bil dukker tidsnok opp. Finn deg en relativt original uskrudd bil (ikke nødvendigvis så original at det hever prisen). En 350 motor kan være morsom selv i tilnærmet originalt utførelse. Og en slik motor kan man også skremme opp endel uten altfor store utgifter. Så vet man jo også hva som er gjort med den.

Husk også at kjedelige dekk/felger lett kan byttes til overkommelig pris. Boltsirkelen på Camaroen gjør at du f.eks kan bruke BMW 5-serie felger på den. Masse fete felger der ute til greie priser hver gang BMW-moten endrer seg litt. F.eks kjøpte jeg 2 stk 7,5x16 og to stk 9x16" strøkne alu felger helt frie for kantsår for 3000 svenske kroner.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke veldig mye å tilføye, men ble litt interessert da jeg så bilen står i nærheten av meg... Jeg gikk på ungdomsskolen på Rykkinn, og ble konfirmert i den kirka som er i bakgrunnen på annonsebildene (Lommedalen kirke).

 

Flemming ringer ingen bjeller hos meg hvertfall, jeg er medlem i den lokale amcar-klubben, men har aldri sett den bilen hverken der eller på veien i Bærum... (Veit om noen 2.gen F-body i Bærum, men ikke denne). Hvis han har hatt den i endel år, og bor i Bærum, er det rart jeg ikke har sett den på klubben, eller noen Cruise-night, eller lignende, men "gamle-kara" på klubben vet muligens noe.

 

Ellers vil jeg kommentere rusta på bilen:

En kamerat av meg har en '70/71 Firebird (pluss 2 andre 2.gen F-body forøvrig), som så grei ut i første omgang, litt rust bak pga brann og vannlekk. Etterhvert som han plukka ned, fant han hull mange steder i gulvet, i en av rammevangene bak (Men mindre hull en på den gule her), og i front/bakruterammene blandt annet. Vil bare at du sjekker nøye før du evt kjøper denne, virker som disse bilene er hardt utsatt for rust.

En annen ting er hvorfor den ikke er godkjent med BB? Skal jo være enkelt i disse bilene...

 

Og jo, en lavkompa BB med kompressorkam høres ikke noe kult ut å kjøre rundt med som NA motor, uansett bunndrag og moment når den kan gå såpass mye bedre. Jeg hadde enten overladet den (lite trolig) eller bytta kam/stempler hvis den er i grei stand ellers.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i alle fall aldri gitt så mye for den bilen.

Det er mye bedre å kjøpe noe som er i ok stand.

Det er den største forsjellen på biler her hjemme og i USA.

Der borte er bra biler dyre, og dårlige er billige, den forsjellen er mye mindre her hjemme.

Mitt råd: spar mer penger eller lån om nødvendig og kjøp en bra bil, det blir altid mye billgere i lengden, og da får du begynnt å kose deg med bilen mye kjappere og...:D

 

Børre.

72 Camaro 402 SS

74 Escort MK1

89 BMW touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by burnulf

Jeg hadde i alle fall aldri gitt så mye for den bilen.

Det er mye bedre å kjøpe noe som er i ok stand.

Det er den største forsjellen på biler her hjemme og i USA.

Der borte er bra biler dyre, og dårlige er billige, den forsjellen er mye mindre her hjemme.

Mitt råd: spar mer penger eller lån om nødvendig og kjøp en bra bil, det blir altid mye billgere i lengden, og da får du begynnt å kose deg med bilen mye kjappere og...:D

 

Børre.

 

 

Dette støtter jeg fullt ut.

Fornuftige ord.

Hadde spart meg mange hudlause gnuer og cruisa meir

hadde dette gått inn i toppen her. :D

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy350:

Du kunne ikke gjort meg en bjørnetjeneste å se om du finner noe info om bilen, kanskje smugtitter på den også hvis du bor i nærheten.

Er enig det med motoren, må få printa det inn i selgeren at motoren ikke er all that, selv om det kan bli vansklig.

 

HotRod:

Jeg vet at det kommer ett bedre kjøp etterhvert, men som sagt så har jeg leitet en god stund nå. Og utseende er ganske viktig, og der scoorer denne ganske høyt :=)

Og det med reperasjoner, så kommer jeg nok ikke til å kjøpe bilen om det er noe annet galt med den enn ramma.

 

 

Jeg har snakket en del med min far, og han var med på å kjøpe bilen på betingelsen at den ble sendt på en NAF-test. Så får vel ringe til NAF og høre med de :)

 

Forresten, er det noen her som har byttet den delen på rammen før her inne?

Var det vangen den delen het?

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF test på camaroen???

Jaja, tror kansje jeg ville ha kjøpt en Mazada eller noe sånnt om bilkunskapene ikke er større.

SKal en kjøpe en halv-sliten bil bør en ha såpass med kunskaper at en NAF test ikke er nødvendig...Ikke meningen å høres arrogant ut, men det er min mening...

 

Børre.

72 Camaro 402 SS

74 Escort MK1

89 BMW touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by burnulf

NAF test på camaroen???

Jaja, tror kansje jeg ville ha kjøpt en Mazada eller noe sånnt om bilkunskapene ikke er større.

SKal en kjøpe en halv-sliten bil bør en ha såpass med kunskaper at en NAF test ikke er nødvendig...Ikke meningen å høres arrogant ut, men det er min mening...

 

Børre.

 

Er litt enig her. Sannsynligheten er stor for at en hvilken som helst 70-talls Camaro blir slaktet av NAF. Er liksom ikke den typen biler de anbefaler folk å kjøpe...;)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår