Gå til innhold

Kjøp av Camaro

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Joda, gutta på NAF har nok ofte manglende amcar-kunnskaper.

Men rust er rust uansett bil.

Og svære forskjeller i komp på sylindrene er slikt som er greit å vite om og som samtidig er vanskelig å avsløre ved en overfladisk kjøretur og kikk.

Slark i bærearmer, styrestag osv kan man derimot ta med en klype salt, siden en amcar har helt annet slingringsmon for denslags enn mange vanlige biler.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, når det blir mandag skal jeg ringe til naf og spør hvor mye det koster for en slik test osv.

Men de sjekker iallefall etter rust, og jeg har ikke mulighet for å heise opp bilen nå jeg er der. Og som nevnt, om de slakter bilen, så prutter jeg eller kjøper ikke bilen om det er noen alvorlige mangler :)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Dette med Amcar kunnskap minner meg på sist jeg hadde Astroen på hovedservice på Snap Drive.

De advarte om at masse slark i endeleddene på forstillingen. Derfor grudde jeg meg til EU kontrollen jeg skulle ha på den 1 mnd senere. EU kontrollen gikk fint som snus (på et Chevrolet verksted). Jeg fortalte verkstedet om advarselene fra Snap Drive og de bare viftet det vekk. De fortalte at dise bilene er så grovgjorte og gammeldage at det er helt andre kritiske verdier for hva som er for mye slakk.

Nå vet jeg at mange mener Snap Drive er dårlige verksteder. Personlig har jeg ingen dårlige erfaringer med Snap Drive i Kristiansand (bortsett fra at de ikke vet dette med slakk i endeleddene) De tar seg også tid til å skrive nederst på fakturaen hva de regner med blir "det neste" som må gjøres med bilen, de godtar å bruke mine egeninnkjøpte slitedeler, de stempler i serviceboka selv om jeg har gjort noe selv, (sålenge jeg har spesifisert i boka hva jeg har gjort FØR de stempler!)

Det meste gjør jeg selv, men innfetting av hjullagrene og lignende drittarbeid betaler jeg andre for å gjøre.

Ringte også rundt til flere vanlige merkeverksteder for andre merker. Alle avslo å gjøre noe som helst på Astroen. "Den er altfor spesiell" sa de. Spesiell??? De finnes neppe en mer standard bil enn Astroen!

Ikke engang et Ford verksted i nærheten hvor de bl.a selger de svære amerikanske Ford Pick up'ene ville gjøre noe med Astroen. Spurte også på et lastebil-verksted, men nei. De hadde heller ikke nok peiling på den bilen, sa de.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tillates 6 mm slark opp og ned på enden av hjelpesnekkene på Astro.

De nedre bærekulene på Blazer blir også veldig ofte anmerket uretmessig.Her tillates det 3,18 mm slark opp og ned og så mye er det faktrisk svært sjelden det er.Selv helt nye kuler har litt slark.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med den Camaroen på NAF test, det kommer til å gå drit bra:::::

NEPPE!!!

Har hatt biler på NAF som har gått 50000 som de mener trenger mye hjelp,,,

De kommer til å slakte den bilen så jævlig at du ønsker du hadde latt være å brukt 1. tid, 2. penger, 3. bredbånd på alle spørsmål vedr. denne bilen.4. du kommer til å ønske du aldri plaget noen på nettet med spørsmål om NAF test på denne bilen. 5. Faren din kommer til å le seg skakk, og minne deg på om at den bilen var akkurat like elendig som han tenkte, og hele tiden påpekte overfor deg.

Erfarne folk her har gitt deg allverdens meninger, og advarsler, likevel kjører du på med , hva om ditt og hva om datt, Kjøp den bilen, og ta problemene etter hvert om du har så inni h... lyst på den.

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider