twinflower Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Jeg legger merke til at etter noen dagers nedetid, så er forumet tilbake raskere og mer responsivt enn noen gang. Dette er virkelig hyggelige saker! Mistenker at det er ny server ute og lusker bak kullissene her :) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by twinflower Jeg legger merke til at etter noen dagers nedetid, så er forumet tilbake raskere og mer responsivt enn noen gang. Dette er virkelig hyggelige saker! Mistenker at det er ny server ute og lusker bak kullissene her :) Jeg mistenker bare at du er tidlig oppe, så det er få brukere pålogget. Har heller ikke vært "nede" i mer enn ~1 døgn elns pga en feil i DNS (DNS er det som sier at http://www.bilforumet.net skal vise disse sidene her). Kan også være at ikke alle har fått med seg at forumet har "kommet opp" igjen. Forresten så skjønner jeg heller ikke hva folk klager om at forumet er tregt. Jeg har aldri lagt merke til det. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by CrZy_T Forresten så skjønner jeg heller ikke hva folk klager om at forumet er tregt. Jeg har aldri lagt merke til det. Kan hende mange sitter på jobb eller skole og da er bak en eller annen proxy-server, merker det her noen ganger at det kan stoppe seg opp litt. Merker ellers ikke no særlig til at det er tregt. Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by dalan Kan hende mange sitter på jobb eller skole og da er bak en eller annen proxy-server, merker det her noen ganger at det kan stoppe seg opp litt. Merker ellers ikke no særlig til at det er tregt. hehe... :D :D Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Jeg har alltid slitt med at sidene bare lastes halvveis (bakgrunn, title, og logo), og at jeg må reloade opptil flere ganger før den kommer. Har vært her mange ganger før kl 5/6/7 om morgenen og det har gått like tregt, både på denne og flere andre pc'er. Men men, nå går alt iallefall rimelig fort, så jeg får bare kose meg med min egen lille fantasi om at de har byttet server. Fornøyd er jeg iallefall uanset:) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by CrZy_T hehe... :D :D Hva ler du av? :D Kom deg på skola og gjør no fornuftig nå :D Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by dalan Hva ler du av? :D Kom deg på skola og gjør no fornuftig nå :D Starter ikke før 10.jan ... og sitter med halsbetennelse .. så STFU! Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by twinflower Jeg har alltid slitt med at sidene bare lastes halvveis (bakgrunn, title, og logo), og at jeg må reloade opptil flere ganger før den kommer. Har vært her mange ganger før kl 5/6/7 om morgenen og det har gått like tregt, både på denne og flere andre pc'er. Men men, nå går alt iallefall rimelig fort, så jeg får bare kose meg med min egen lille fantasi om at de har byttet server. Fornøyd er jeg iallefall uanset:) dette høres ut som du sitter bak en firewall eller du surfer via proxy server sammen med mange andre. sitter du på jobb eller skole? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 jeg sitter hjemme. som alltid. dessuten gikk det like tregt på skolen, hvor det er 100mbit til hver pc og 2,4gbit til nix. har prøvd med ørten forskjellige browsere før, og alle stoppet opp på den lastedelen. Men altså, dette er fortid. Nå går alt som hånd i hanske med vaselin :) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by twinflower jeg sitter hjemme. som alltid. dessuten gikk det like tregt på skolen, hvor det er 100mbit til hver pc og 2,4gbit til nix. har prøvd med ørten forskjellige browsere før, og alle stoppet opp på den lastedelen. Men altså, dette er fortid. Nå går alt som hånd i hanske med vaselin :) Snodig .. jeg kan aldri si at det har gått tregt for meg. Verken hjemme (telenor adsl), på hybelen min eller venners (telenor/ngt adsl) eller på skolen (uninett). Jeg har heller ikke merket at det går enda fortere nå .. Sikker på at det ikke er du som har lukka torrentklienten din elns a ? :p Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 hehe, snodig gitt. Jeg har alltid slitt med at sidene måtte refreshes og slikt. Det ligger en tråd her et sted hvor andre også har problemet. Lenge trodde jeg det var dårlig serverkonfigurasjon eller scripting,siden det gjaldt på forskjellige pc'er, browsere og isp'er. Men men, etter den derre nedetiden er problemet borte og sidene lastes på null komma svish. Det KAN jo være proxyen til mimer, for de fleste jeg har vært med har mimer, samt at andre ganger er i rushtider. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by twinflower hehe, snodig gitt. Jeg har alltid slitt med at sidene måtte refreshes og slikt. Det ligger en tråd her et sted hvor andre også har problemet. Lenge trodde jeg det var dårlig serverkonfigurasjon eller scripting,siden det gjaldt på forskjellige pc'er, browsere og isp'er. Men men, etter den derre nedetiden er problemet borte og sidene lastes på null komma svish. Det KAN jo være proxyen til mimer, for de fleste jeg har vært med har mimer, samt at andre ganger er i rushtider. Lurer faktisk på om det kan være proxy serveren til Mimer... På jobb og i leiligheten er det vertfall sykt treigt å surfe rundt på forumet. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by twinflower Jeg har alltid slitt med at sidene bare lastes halvveis (bakgrunn, title, og logo), og at jeg må reloade opptil flere ganger før den kommer. Har samme problemet selv (fortsatt). Virker som om det skjer kun i Opera. Har ikke brukt IE nok til å si for sikkert. Skjer både på jobb og hjemme, ikke noe proxy, og to forskjellige leverandører. Tregt er det alltid. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 At bilforumet.net kan være treigt kan umulig skyldes at folk sitter på skolen/jobben osv.. Mistenker heller ekstremt dårlig routing hos enkelte brebåndsfirmaer? vet at flere ikke engang finner sia, mens jeg selv sitter uten en eneste delay :) Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Jeg sliter også med at forumet er ekstremt tregt til tider, faktisk så tregt at jeg nesten har vurdert å slutte å bruke det. Jeg har testet både fra jobben, hjemme, hos mine foreldre og hos kamerater, og det er like tregt alle veier. Selv om det er forskjellige leverandører og forskjellige byer. Men spørs om ikke de bør vurdere å få tak i en SKIKKELIG FET server, samt linje.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg