kzn Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 funker alltid tregt til meg :( har isdn da ;) neida skal ikke klage... aldri hatt problem med å få opp sider eller lignende. Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by kzn neida skal ikke klage... aldri hatt problem med å få opp sider eller lignende. Det er vel kanskje fordi linja de er tregere enn det linja til serveren kan levere, så for deg så vil det gå "like kjapt" uansett, hehe.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 sliter litt me det samme som topicstarteren nevnte..logoen kommer fram og resten er det bare å vente på..sitte me 8mbits linije hjemme og har ikke problemer med andre sider enn denne akkurat..har vært sånn de siste dagene..kanskje uken.. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Helt enig. Bruker gamle typen forum, pga tilbakeknappen på musen, mye enklere det enn å lukke nye sider som kommer opp hele tiden. Syns hastigheten her på forumet har vært skikkelig bad siste uken, og jeg sitter på 3Mbit linje og har ikke problemer med andre sider. Men det kan jo ha litt å si at det er over 200 stk på samtidig og, men da er det uansett på tide å få justert opp linjen til forumet og. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Får vell slenge meg på jeg også, må si meg enig at i det siste har det ekstremt treigt både hjemme med vanlig ADSL og på skolen som tross alt har fiber tilkobling rett inn og nok av hastighet, ikke vet jeg, men at hastigheten har gått ned er det ikke tvil om, samme om jeg er i Ålesund, eller i Bergen, like treigt overalt, håper dette er noe de skal fikse litt på, for de gjør jo tross alt en kjempe jobb, og holder dette i livet for vår del, tenk kor kjedelig kverdagen hadde blitt uten bilforumet :cool: Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Tregt som smør her også. Jeg har mimer og var like tregt når jeg hadde Tiscali. Skolen har 100mbit ut mot PCene og selve tilkoblingen utenfra er på 2.5gbit så jeg tror ikke at det er det som er problemet. Derimot skulle det vært spennende og sett CPU Load og network transfer grafene på serveren :D Tror den peaker ganske vilt, isåfall ikke så sitter den på en drittlinje. Noe som virker sannsynlig siden den er så treg. EDIT: IP adressen som er knyttet til bilforumet.net er registrert på firmaet Basepoint AS som hverken er registrert i Brønnøysundregisteret med org.nr og telefonnr som er oppgitt i RIPE databasen og hjemmesiden deres finnes ikke info om i telefonkatalogen. Hjemmesiden deres er http://www.basepoint.no Men dette kan være at firmaet er såpass nytt at infoen ikke er registrert enda. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Januar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Nå er jeg ikke 100% sikker, men er det ikke et krav til å være aksjeselskap at de er registrert i Brønnøysundregisterene? (Med mindre de bare kaller seg AS da.) Internettsidene deres gav ikke akkurat noe godt inntrykk av et stort og seriøst selskap, men som Gromit sier, de kan jo være nystartede. Uansett håper jeg de får opp server- eller linjekapasiteten snart, for det er ganske kjedelig å browse forumet til tider. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 For å være et selskap så må du ha momsnr. og siden AS garantert er et selskap har det momsnr. og alle momsnr er registrert i Brønnøysundregistrene sine databaser. Men det kan ta opp til 3 mnd før noe er sent inn til det kommer på nett der. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Så lenge forumet er gratis og det er såpass lite reklame her så burde dere egentlig bare være fornøyd med at forumet eksisterer :) Det koster nok en del med de resursene dette forumet har behov for. Ingen webhosting-firma vil ha kunder som dette.. Løsningen er leie av dedikert server, noe som koster en del med de systemkravene dette forumet har :) Så lenge tilbudet er gratis blir det latterlig å syte over trege sider. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 saktens helt enig :) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 noen som vet eksakte statistikk på forumet. Jeg driver nemli webhosting og kan kansje tilby no. Men hvis det er mega mye resurser så kan det bli vanskelig ja. venter på svar. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Vi har tatt tak i noen "issues" og nå skal forumet oppleves kjapt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 nå er vel forumet raskt igjen for de fleste. vi har 1 gig linje og dere klarer å stappe harddiskene med 10 GB med info hver dag :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Har merket forbedring denne uken ja. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Originally posted by Håkon A nå er vel forumet raskt igjen for de fleste. vi har 1 gig linje og dere klarer å stappe harddiskene med 10 GB med info hver dag :D Ja er vi ikke flink :cool: Men fra spøk til alvor, kjempe topp oppleg dette her,og er dypt taknemmelig for alt bilforumet kommet med... keep up the good work..... thumpsup Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg