WhipeOut Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Som jeg tidligere har snakket om så har jeg tenkt å bytte ut min 1,6 til en 2,0 turbo fra en GTi-R. Har forstått det slik at det er noen som har gjort det og fått det godkjent. Jeg sendte mail til biltilsynet for å sjekke litt om hva jeg måtte gjøre og greier, men dette fikk jeg til svar. Quote: "Vi har gjennomgått saken på nytt, og jeg må beklage at det ikke er mulig å sette inn en 2,0 liters turbomotor i din bil. Nissan Norge har ingen opplysninger om styrken i karosseriet til verken Nissan Primera eller Nissan Altima. Vi kan dermed ikke sammenligne disse modellene. Din Nissan Primera kan ombygges til en 2,0 liters motor med 150 hk(ps)(110kW). Bremseutrustning må være lik Primera GT. En annen mulighet er å importere en brukt Nissan Altima fra USA med 2,0 liters turbomotor. På grunn av EØS-avtalen er import av kjøretøy enklere i dag, gjennom nye unntaksbestemmelser." Quote end. Er det ikke flere som har utført en slik operasjon på primera tidligere??? Hmm... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Interessant. Jeg hadde sendt mail til Nissan Norge først, siden det er den beskjeden Biltilsynet som regel kommer med. :) Men det ser ut som om Biltilsynet hadde peiling. Dette er litt rart: "Nissan Norge har ingen opplysninger om styrken i karosseriet til Nissan Primera..." Det går sikkert an å putte en 2 liters turbomotor i bilen din, men det er nok en del jobb siden du ikke har en 2 liter fra før. Et annet alternativ er turbo-kit'et du kan få kjøpt til GA16DE motoren, som jeg går ut fra at du har. Om jeg ikke husker feil koster det i overkant av 17.000 NOK + frakt/toll og eventuell jobb. Dollaren blir sterkere enn den har vært på en stund. Nederst på siden: www.turbokits.com Men du får vente på svar fra de som har turbo-konvertert Primera'n sin. :) Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 det e bare å putte nedi... trenger ikke å få det godkjent :D Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by WhipeOut "Vi har gjennomgått saken på nytt, og jeg må beklage at det ikke er mulig å sette inn en 2,0 liters turbomotor i din bil. Nissan Norge har ingen opplysninger om styrken i karosseriet til verken Nissan Primera eller Nissan Altima. Vi kan dermed ikke sammenligne disse modellene. Din Nissan Primera kan ombygges til en 2,0 liters motor med 150 hk(ps)(110kW). Bremseutrustning må være lik Primera GT. En annen mulighet er å importere en brukt Nissan Altima fra USA med 2,0 liters turbomotor. På grunn av EØS-avtalen er import av kjøretøy enklere i dag, gjennom nye unntaksbestemmelser." For å sette det litt på spissen da..! Pytt i ein GTi-R (sr20det) motor, mekk til uten turbo, sånn at den vertfall putrer bitte litt... Stikk og godkjenn den som ein 2 liters ikke turbo motor. (sr20de) Søk om å få stappe turbo i ein 2 liters Primera. Stapp oppi delene som hører hjemme. Og godkjenn den!? Folk har jo fått godkjent 2 liter Primera med turbo... Så her er det nok et bittelite papir smutthull! Men du må jo kalle den ombygd SR20DE motor til SR20DET.. og ikkje nevne GTi-R eller no sånn kanskje? Sikkert veldigt tungvint måte for noe som kan gjøres mye lettere? :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Nissan er ekstremt idiotisk når man ser på trimming osv i standard bilene. Det stemmer som de sier på biltilsynet at Nissan Norge ikke har noen spesifikasjoner i det hele tatt på styrke i karroseri og de har fan med ikke engang et maks HK tall på bremsene. Alt de kan si er at GT bremsene tåler 150 hk (nei doo-ooh) ... Så eneste håp er å bygge turbo på en 2.0 liter, strupe den maks så den yter bare litt over 150 hk og så godkjenne det som lett trim.. I ettertid kan man jo selvsagt booste opp trykket osv Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Men hva sier du da til biltilsynet at du skal plassere i kjerra? De sier at Nissan ikke har noe data på en SR20DET motor, og det er jo det jeg skal putte i. I tillegg så har jeg bare en 1,6 på 100 hk nå, så det kan bli litt slitsomt føler jeg... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.