Gå til innhold

Bremser og servo på 745

Ranger emnet

Dinglevims

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort alt untatt varmeregisteret selv. Det ble rett og slett for ille å gjøre det i -20 grader. Jeg skal reparer Servoen og bremsene så fort jeg får litt mer penger. Er heldigvis bare dette som er feil på bilen nå. Da blir det ikke alt for mye å fikse før eu-kontroll og mulig salg i februar.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du kan bruke servopumpe fra en annen modell BMW. Jeg vet at alle andre 7-serie av den typen og E28 525i og større hadde samme system med hydraulikk, så det er mulig at du kan bruke samme pumpe. Sjekk delenummeret hos BMW. En brukt servopumpe til en gammel 5-serie er det mulig å skaffe hos bilopphøgger'n til en grei pris, regner jeg med.

Bare pass på at 518 og 520 ikke har samme system, så pumpene der kan ikke brukes! Det må være 525 eller større, eller 7-serie.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Sjekk om du kan bruke servopumpe fra en annen modell BMW. Jeg vet at alle andre 7-serie av den typen og E28 525i og større hadde samme system med hydraulikk, så det er mulig at du kan bruke samme pumpe. Sjekk delenummeret hos BMW. En brukt servopumpe til en gammel 5-serie er det mulig å skaffe hos bilopphøgger'n til en grei pris, regner jeg med.

Bare pass på at 518 og 520 ikke har samme system, så pumpene der kan ikke brukes! Det må være 525 eller større, eller 7-serie.

Er klar over dette. Er i full gang med leitinga. Burde vel ha en ny pumpe liggende i garasjen i løpet av morgendagen... Så får vi se hva søndagen bringer... (Får høre på BMW-klubbens forum om det er like for sikkerhets skyld.)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider