Gå til innhold

avz: Opel Rekord - Foreslå prosjekt til min Rekord

Ranger emnet

avz

Anbefalte innlegg

Tenkte egentlig å sette topicen til "Extreme Rekord-makeover", men da hadde jeg reklamert med noe jeg ikke har. LAANGT ifra!!

Kalte det en stund for "Foreslå prosjekt til min Rekord":

Har derimot et veldig stort ønske om å gjøre noe morsomt med Rekorden min. Det er en '85 2.2i non-insprut, den funker i alle fall ikke.

Her er bilen:

trist.jpg

Jeg er en beundrer av XE-prosjektet på http://www.opel-rekord.com og syns det hadde vært noe med en C20XE.

Det har vært så ille at jeg har drømt om et slikt prosjekt. Blei litt skuffa når jeg våkna:(

I morges tenkte jeg på Saab Turbo. Men uansett om det bare er 8v fra en gammal 900 blir det alt for komplisert..

Og dyrt.. Sitter på en relativt flat lommebok.

MEN kan ikke den som har lyst komme med forslag til hva jeg kan, burte, bare må gjøre? Sånn uten budsjett-rammer. For morroskyld ;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns jeg bare må legge ut rekorden som jeg hadde her.. var også gjort uten budsjett, men syns da den ble brukendes fordet :)

kappet fjærer

litt lakk

mekket på spredere

felger - 15"med kant - 1000kr

dieselpanser

litt soting

fjernet lister

resultat

rekord.jpg

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Non-innsprut eller et eller annet defekt med innsprutninga, skjønner det ikke...ikke noe expert på elektronikk..

Sier takk for tilbudet. Får se hva motor jeg får meg. Blir sikkert bare en 2.0S. (jeg er fattig)

- Men kom med flere forslag da! !

morsomme og særiøse innspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet. Den er kjempefin! Men hakke tenkt å gjøre så mye drastisk utseende-messig, har gjort litt småtteri allerede.

Fra:

kjedligbak.jpg

Til:

lakkertbakfanger1.jpg

Er mest interessert i å høre om motor og drivverk, egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer et: morsommet og særiøst innspill til deg..

bruttern katta av taket på rekorden og kjørte rundt på skjærtorsdag, intill han ble stoppet av snuten...

det var evig fett iallefall!

- lag deg en cap, eller male hele bilen med rulle, og klarlakk etterpå.

morsomt med sjakkbrett på taket da :\ (en kompiss av meg hadde det på fiestaen).

må bare nevne: record sucks.! - første bilen ejg kjørte, den brandt opp, record'n brandt opp.... hm, jaja, glad det var på jordet jeg da.. og ikke på veien.. (13 år :D)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekord kan jo bli fin med noen få modifiseringer. Men for all del. Hold deg unna rulla. Kan jo bare tynne ut bengalakken med tynner og ta det i sprøyta.. blir fint som f til 200kr.. (i forhold til rulle lakkering) Noe som i seg selv er forbehold volvo 240 og russebiler...

Mitt forslag er:

- mekk deg en spes frontspoiler. evt ta fra senator, monza omeg osv.

- Evt svarte støtfangere og orangs bil. Blir det råere enn det?

- Få ta i noe motor på skroten, evt kjøp en mild trim kam fra enem ca 2000kr.

- sveis sperre, da sladder du selv om motoren er lat..

(ta ut stikkakselene og klokka, og sveis det skikkelig. Hater å stå nedi by'n med en bakaksel som ikke fungere. (kjørte hjem med drift kun på det ene hjulet en gang... he he.)

- sett inn noen gode seter med god sidestøtte. (Da slipper du å bli kasta rundt nedi de utslitte rekord seteene når breien går over til stopp sladd.... ha ha) Ha dårlige dekk bak og gode dekk framme...

- Sot bakrutene (ikke harry om du klarer å få det til uten bobler...)

- Sot baklyktene. koster ikke mye for en boks...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider