Gå til innhold

avz: Opel Rekord - Foreslå prosjekt til min Rekord

Ranger emnet

avz

Anbefalte innlegg

Mitt lille 1800-prosjekt går litt smått for tiden. Har jobba den siste uka, så ikke blitt så mye fritid til å bruke på bilen.

Har rivi ut diverse ledningsnett som jeg fant overflødig og ubrukelig. Rydder i det elektriske både ute og inne. Får ikke fra hverandre dashbordet heller. Hvordan sitter luftedysene på hver side fast? og de undre delene med sikringsboxen og hanskerommet?

Har sett på prosjektet ditt. Spennende! Skikkelig fin bil også! Nais med Primera;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Luftedysene sitter med 2 skruer på hver. Du må tre inn et skrujern nedifra og skrått oppover. Hvis du har lommelykt kan du se dem.

Først må selve styringen vippes av. Mener dette gjøres til siden.

Min Rekord står uten øvre del av dasjbord nå... Og så snart jeg skal montere kan jeg oppdatere deg på dette!

"sulten og tørst Rekord'n først"

www.opel-rekord.com

www.omc.ostfold.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, morro at noen fant fram den gamle tråden min da! :)

Hele dashbordet er, nei ikke hele, men alt untagen toppen er ute nå. Fikk knota det til. En ganske god stund siden igrunn, så håper jeg får det sammen igjen;)

Som innlegget over sier, det går sakte, ekstremt sakte. Men 1800en er i og det er bare litt tilpassing av kjølevannet som gjennstår. Har ikke prøvd å starte den enda, men så fort den starter er det å hive i gir og aksel og tut og kjør. Litt rustsveising også trur jeg faktisk jeg skal få eu-godkjent den, selv om det ikke er sikkert om det blir skilter på en stund.

Hvordan går det med LET'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har kommet så langt ja, det er tøft! :)

Du har ikke fått oppdatert sia di på en stund da.. Har vært å kikka en gang imellom, spent på fortsettelsen, bra dokumentering du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
  • 1 year later...
foresten, korsen d går å sveise 100% sperre på en rekord 2.2i ? noen som har erfaring?;p

de går åt helvete.. du bli sittandes att med kløyvd gir kasse, og girkasser til dissa bilanne her finn vi ikkje på dissa kantane ta lande. står ingen på huggeriet på sjøholt i værtfall..

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider