Gå til innhold

th700 selges

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en th700 RATS kasse som jeg vurderer å selge.

I forbindelse med en oljelekasje ble kassen sett over og converter skiftet hos RATS (på garantien)

Kassen har gått ca. 3000mil

 

Sitter i bil nå å kan prøvekjøres hvis det ikke er snø å slask.

 

Pris? Tja 10k?

 

Hvorfor jeg selger? Må ha en forsterket kasse til den nye motoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde denne var "preppet", står vel det på hjemmesiden din? Hvilket "nivå" har Rats bygget denne til? Er den som en av 500hk/500lbs.ft TH700R4'ene han selger/bygger?

 

Din pickup er vel en 2WD/RWD? Greit å vite for de som er interesserte (En 4WD kasse hadde vært topp for noen som putter V8 i 4x4 Blazer) Hva er nye motoren? Hehe, alltid artig å høre.

 

Bror holder på å bygge seg 383 med ca 400hk/450lbs.ft evt noe mer... Har en 700 selv som evt kan preppes, men den er '86 mod, bør være 87,5-opp for å være mest egnet. Hva er nummerene på pass.siden av kassa, hvis du gidder sjekke/har det tilgjengelig? Kan dekode dem for deg... Hadde selvfølgelig vært greit med en til rundt 10K når prepping koster 15-20K et sted for å tåle en slik motor (Hvis det er en 500/500 da...), men hvis det er en overhalt/lett forbedret kasse kan vi likegodt preppe den som ligger under benken allerede dessverre.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitteringen fra RATS er på Kr.18.800 (-02) så jeg antar at kassen er preppet.

Dette kan (skal) jeg sjekke med RATS.

 

Kassen er for e 2WD (sorry det skulle jeg ha skrevet).

 

Skal ringe RATS i morgen. Legger beskjed her.

 

Den nye motoren kjøper jeg på e-bay. Hva det blir eksakt er jeg ikke sikker på. Det kan bli en 383 med Trick flow topper, 447hp, På pur f..nskap blir det nokk litt skrattgas også, da jeg har det meste av denefra før (men egentlig synes jeg det er noe dritt den der lystgasen).

 

Tenkte bygge motor selv men det blir rimligere å kjøpe en crate engine fra usa......så får man krysse fingrene å håpe at man ikke blir lurt........

 

Vet du om man bør skifte motorfestene? Eller "forsterke" disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får høre om han ville brukt en slik motor du kommer til å kjøpe sammen med kassa du har, er jo litt av vitsen å ha en kasse med overdrive sammen med motoren som er planlagt i brors bil... Hvis han sier ja, ville jeg brukt den selv, altså beholdt den i pickup'en ;)

 

* Edit: Hvis du beholder den, så utelukker jo det lystgassbruk sammen en slik motor... Men min personlige mening er at en automat uten overdrive er uaktuelt! Bytta utveksling fra 2.56 til 3.42, savner allerede sårt et 4.gir i TH350-kassa, hadde aldri orka det samme hvor mye en 350/400 kasse tåler for lite kr... *

 

Hva med innspruten din? Bygge om til gasser? Var dette med katalysator '89mod og opp, og EU-godkjenning da...

 

Motorfester er alltid greit å bytte når motoren først er ute, blir forhåpentligvis lenge til neste gang!? Lurte litt på Energy Suspension's "inserts" i de originale motorfeste-skjellene, sikkert en fordel med litt strammere fester når HK fordobles og Moment øker 50%....

Se på "Early Clamshell Design" og klikk på View product:

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=874&prmenbr=361

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kom på to ting til som er litt viktig for Bror og meg...:

 

700-kassene er generelt følsomme i 4.gir, og girer ned i 3. hvis du har mer enn ca 50% pådrag. Vet du om dette er bygget om på linje med B&M's "Kickdown kit"? Som gjør den mindre følsom, klarer ca 75% istedenfor....

 

Det andre er om den fullgass-girer opp i 4.gir slik som 700-kassene fra Corvette og Syclone/Typhoon? ("WOT upshift kit") Kjedelig å ikke kunne holde full gass på autobahn (lite aktuelt egentlig, men...), - den girer ned i 3. selv om du holder en hastighet høyere enn rødstreken på 3.gir...

 

Hvis den ikke gjør dette, er det dessverre bedre å preppe den vi har. Vet at dette ikke er nødvendig for "menigmann", men vi er vel kravstore? ;) Motoren som bygges vil ikke bli brukt med lystgass i det hele tatt, da grensa for bunnpartiet (Eagle street-strip) er rundt 500hk og vi bygger mot det som NA... (Håper på ca 450hk, men godtar alt over 400hk :) koselig det)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fikk ikke tak på RATS mannen i dag. Begynner kanskje å tro (håpe) at jeg har en preppet kasse......Når jeg fikk byttet converteren ble det ikke helt 100% avklart om jeg hadde en preppet kasse eller ikke.

 

Lysgassen er nokk bare i det blå.....Jeg liker ikke skrattgasen den blir nokk bare montert for syns skyld da jeg har det meste av deler fra før.

 

Hvorfor ikke ta hjem en kasse fra USA? det tenker jeg på å gjøre hvis jeg må ha en ny.

Har du prøvd denne linken?

http://www.700r4.com/

 

Har sett kasser på E-bay for 800$ men her er kanskje den beste?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33727&item=7945835567&rd=1&ssPageName=WDVW#warranty

 

De andre spørsmålen kan jeg ikke svare på, men jeg fikk noe å undersøke nærmere.

 

Takk for link om motorfeste, jeg har jo ikke gjort dette før så jeg trenger all hjelp jeg kan få. Tviler om pikkisen kommer ut på veien i år.........

 

Det dær med forgasser og sprut det har jeg grublet på lenge. Opprinnelig tenkte jeg å innstalere en commander 950 tbi, lastet ned bruksanvisningen og leste den men......akuratt nå er det forgasser som gjelder. en holley 750 street avanger kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår