Gå til innhold

Ny her, trenger litt hjelp om Civic

champiz

Anbefalte innlegg

Heisann !

Har lenge vært bruker på mopedportalen, men nå er det bil som gjelder -og helst Honda Civic ;)

Vurderer å få meg en 1.5 sedan med 90 hk. 92-95 mod. Synes de er syykt fine med lett styling =)

Har 55000 til rådighet og har kikket litt på forskjellige bruktbil sider på nettet, fant en del brukbare. Men ingen større enn 1.5, vil ikke ha en som har gått over 160-70 tusen km

Men lurer på om dere kan gi meg litt info om positive og negative sider me denne bilen ? Vet at de kan slite med rust i hjulbuene :(

Vil ha lyd i bilen, altså eksos. Men ikke alt for bråkete, da klikker far å gjør meg arveløs. Og kanskje litt mer effekt, er det effektanlegg jeg bør satse på da?

På forhånd takk for svar ! :op

Nissan Primera 2.0 slx 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en Civic 94 for 45 000,- som har gått 135000km, 4dørs, ingen trim eller styling, 1.5 med 90 hk, så å si alt av elektrisk utstyr :)

Ingen rust, men en rift i taket (på innsiden) og en liten skrape på bakfangeren. Er dette et bra kjøp?

Da har jeg igjen 6-7000 kr etter regg å slikt av mine disponible fund, hva mener dere er smartest å investere i da, på en førstegangsbil?

Nissan Primera 2.0 slx 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by champiz

Hvor mye er civicen din senka da? Ser ut som minst 50, hvordan er den å kjøre etter senking?

Bilen var slik da jeg kjøpte den så aner ikke hvordan den er å kjøre uten senk. Men den er ikke ubehagelig å kjøre med denne typen senk. Klart... man må jo passe på litt med kanter og fartsdumper, men ikke noe problem å kjøre med.

LAVT nok hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha mer hester kan du kjøpe grenrør, kat erstatter, mellom og bakpotte av merket supersprint. Se http://www.supersprint.com, det hjelper men lite effekt i forhold til pris. Det beste er å sette i en civic vti motor med 160 hk! Det første du må gjøre er å senke bilen og deretter kjøpe felger. Skal du bruke orginaldempere ville jeg anbefale å senke 40-40, du får tak i billige fjaerer av f.eks merke jamex til rundt 1200 kr. Men kjøp av justerbare gule koni er absolutt å anbefale :) Så passer det greit med 205/40-17 dekk på 7.5 felger.

- Civic VTi Pirates black Pearl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider