BOWTIE Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Satt å titta litt på sidene til Chevrolet, og ble først nå klar over at de kommer med en ny 5.3 liters V8’er (basert på LS2) med DOD (Displacement On Demand) i bla Malibu, Impala og sikkert flere Har visstnok vært under utvikling i 3 år. Er det jeg som sover i timen eller?? Har ikke fått med meg det her før nå.. Men hvis det er det som skal til for at de skal putte flere V8’ere under panseret på personbiler også, så gjerne for meg I dag kommer jo de fleste personbilene fra den kanten med V6’ere, og selv om de også går rimelig bra (har kjørt ny Buick LeSabre og Chevrolet Monte Carlo) bør det være en V8’er under panseret! Da er det bare å vente å se hvor lang tid det tar før det dukker opp omprogrammering til computeren slik at den går på 8 sylindere hele tiden :) Får bare håpe den er bedre enn forsøket til Cadillac i 1981 med den såkalte 8-6-4 motoren… Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Oh no! V8-6-4??? *grøss* Ikke kult å feilsøke på de drittgreiene der etter 20+år....... Har vært borti et par av dem, ikke mye å skryte av med dagens standard (Eller selv '86 standard, var jo ille allerede da) Håper det kommer V8 i Impala, Malibu og MC igjen, men "blasfemien" med navnebruken på disse slutter ikke før de også går tilbake til sine røtter - RWD! Ikke uten grunn at folk med RWD Impala kaller den nye for Imposta ("etterligner"). Impala døde i mine øyne da det var slutt i '96... (og Malibu og MC i 80-åra) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Chevy350: Bare for å kverulere heter det faktisk 4-6-8.... herr chevymekaniker....;) Men Hvordan fikk de det til å fungere på de gamle caddyene? Det var vel ikke injection på de? Hvis jeg ikke husker feil hadde de det der helt fra '76? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Du har sikkert rett, men det logiske er sånn, pga den kutter ut sylindre på lav belastning og "motorvei kjøring" ;) Men du blander litt på de andre punktene: Cadillac hadde injection tilgjengelig fra ca '75, faktisk med 8 dyser, men dette var basert på en Olds motor. Analog innsprut uten lambdaføler... V8-6-8-4-6-8 :op var kun rundt 1980/'81, og hadde TBI (spjeldhus med 2 dyser), og noen merkelige toppdeksler med ledninger som gikk inn, for å kutte noen sylindre (Ikke sikker på akkurat hvordan dette gikk for seg, men pumpet mulignens eksos... Vanskelig å stoppe stempelet med en ventil :rolleyes: ) Tror fortsatt det ikke var med lambdaføler, analog eller digital vet jeg heller ikke. Men jeg vet det var digital innsprut det året, har såvidt vært borti den dritten også (Motorfusk, TBI, Lese ut feilkoder på klima-panelet osv) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg