Gå til innhold

Oljetrykks lampa lyser

Ranger emnet

antevalente

Anbefalte innlegg

Når det har gått så langt at oljelampa lyser slik du beskriver, og du har kjørt en stund med det, så vil jeg tørre å påstå at motoren allerede har tatt skade av det, i større eller mindre grad. Det er ikke noen ulyder i den?

Hadde samme problemet på golfen jeg en hadde en gang i tida. Oljelampa begynte å lyse når motoren gikk på lavt turtall (typ. under 2000rpm). Fikk etterhvert somla meg til å skifte oljepumpa, men et par mnd. senere så begynte ulydene å komme, plukka av bunnpanna, og der lå det en pen haug med spon.

Vil ikke skremme deg, men man må jo være realistisk. Lavt oljetrykk er IKKE bra for motoren.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by antevalente

Auch!

Såpass ja, får vel prøve å bytta den fortest mulig.

Er den vanskelig å bytte? Må hele motorn ut?

Og er den dyr?? Har ikke så god rå akkurat...:/

Pris og vanskelighetsgrad varierer nok veldig mye med hvilken bil/motor du har. Jeg har for liten kjennskap til bilen din til å uttale meg.

Men, på golfen min var det fryktelig lett å skifte pumpa, bare å skru av bunnpanna (rundt 10 skruer) og deretter var det bare å skru pumpa rett ut. På min nåværende bil derimot, er det en god del mer styr, må løfte opp motoren noen cm for å få av bunnpanna, og man må av med reg.reima, såvidt jeg husker.

Men, hvordan det er på bilen din kan jeg som sagt ikke gi deg noe svar på.. Du får nesten høre med noen som har mer kjennskap til bilen din.

edit: Pris også ja.. Til golfen kosta den i underkant av en tusenlapp,såvidt jeg husker. Til Nissan'en koster den i overkant av 3000. Regner med det ligger en plass mellom disse prisene, til din bil.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider