Gå til innhold

Hva slags filter burde jeg kjøpe

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest tråden om luftfilter så har jeg blitt veldig i tvil her .. Jeg er keen på et slikt filter som erstatter luftfilter , det ser mye råere ut. Men vil det gi noen lyd sammenlignet emd et filter som passer i filterboksen , tenker da på et KN filter eller noe .. Hva annbefales . Jeg har ikke like spesiell motor som den 1.3 l. 1.8 injection har jeg .. Tips mottas

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tar jeg ikke feil, så har ikke denne mono-injection noen type MAF sensor i innsuget, så her kan du enten bytte ut alt fra injection enheten og ut med et power rohr ( rør i polert alu eller stål med konfilter på ) dette koster litt og vil fungere dårlig om vinteren av årsaker før nevnt.

Den andre løsningen er som sagt å borre fullt av hull i underste del av luft filter boksen og samtidig bytte til et K/N (eller annet) innsatnsfilter, og samtidig fjerne slangen til forvarmingen. Dette vil gi noe mer effekt og en råere lyd, men vil muligens være noe problematisk på høst/ vinter.....

Gå derfor på skroten og skaff deg en ekstra bunn til luftfilterboksen som du kan sette på om vinteren, pluss at du kobler til forvarmingen. Dette gjøres på 5 minutter...

Den siste løsningen med innsatsfilter og luftfilterboks er uten tvil den beste siden du ikke skal trimme noe spesiellt videre... billig også...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, power rohr fungerer fint det.. det eneste er om man får det til din bil... vet at raceland.no hadde i fjor, men de er kuttet ut i år og de er tomme på lager for det meste... det som dette avhenger av er om du får det til din bil og om du har en slags luftmassemåler på innsuget ditt, har du det, kan power rohr ikke brukes...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jÅnni

litt off topic men...

noen som har peil på dimen på røret til luftfilterboksen..???

orker ikke skru av og måle for det er garantert noen som veit det her....

jeg dytta mitt 60mm greenkonfilter inn der, så antar at det er 60mm åpning =)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki så power rohr passer , men jeg vet ikke om jeg har en luftmengede måler .. Men det skal jeg finne ut av .. Kan ikke noen finne et oppsett som passer bilen min :) tenker da på powerrohr og filter ,, var mange forskjellige filter der så jeg .. Hva er bra ??

Gir power rohr noe lyd egentlig ?

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars-frr

Oki så power rohr passer , men jeg vet ikke om jeg har en luftmengede måler .. Men det skal jeg finne ut av .. Kan ikke noen finne et oppsett som passer bilen min :) tenker da på powerrohr og filter ,, var mange forskjellige filter der så jeg .. Hva er bra ??

Gir power rohr noe lyd egentlig ?

For å si det sånn: får du ikke lyd av power rohr, så får du ikke lyd av noe.. Det filteret på den siden som heter kun konisk passer perfekt sammen med et power rohr.. Det filteret bruker jeg og er meget fornøyd... koster jo halvparten av K/N og...

men vet ikke om det var power rohr til din bil der.. kan sikkert finne noe som passer allikevell...

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider