Gå til innhold

Drivaksel mansjett, hvordan feste?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Halla folks, har en indre drivaksel mansjett jeg skal feste, men har ikke de stål reimene som jeg har sett er blitt brukt for og stramme mansjettene med.

Lurer da på hvor jeg får tak i dette og så må jeg vell ha en spesial tang som gjør jobben.

Kan jeg ikke bare bruke slange klemme da? gjør den ikke samme nytten? eller blir det bare for svakt?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Hør med nærmeste bilverksted. Du trenger ikke noe spesialverktøy, går bra med en vanlig nebbtang. Det går an og bruke en vanlig slangeklemme, men det beste er og bruke det som er originalt. Jeg har brukt slangeklemme uten noe problemer.

Hmm, men da blir det slange klemmer da, har noen liggende så prøver det, men jeg har tendenser til og stramme klemmene litt for mye slik att de "sprenger" . Når vet jeg att jeg har strammet de nokk? syntes de klemmene ikke strammes så godt...

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å bruke slangeklemme så lenge den ikke går borti noe, kan også bruke "stålstrips" men ikke bruk plastikk strips, det holder ikke.

man kjenner når det begyner å butte, så stopper man, er egentlig noe man lærer seg :) men du klarer det om du bruker feelingen, heller stram for lite, er jo ikke mye jobb å bare kaste seg under bilen å stramme etter ;) men stram "passe mye" først. så mer etterpå hvis det spruter fett ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider