Gå til innhold

Din første bil??

Ranger emnet

HemiCuda

Anbefalte innlegg

• Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første bilen min var en maza 626 86. mod 1,6 l. 76 hester.... hadde gått ca.290.000 når jeg sente den på hugger'n. Fikk den av gamlinga mine da de bytta bil. kjørte den i 9 måneder tror jeg det var.... Så kjøpte jeg meg Lancia Thema I.E Turbo... 170 hk :D

Solgte den og kjøpte 87mod. audi 80 1,8S med 2,3 liter motor, bytta ut 2,3 litern med en 2,2 turbo motor ca. 200 HK. Bytta den i en 90 mod. Audi Coupe... som jeg har nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

1983 Audi GT Coupé 5S. Friske 115 hk, som dro litt ujevnt pga løen forgasser. Knuste begge(!) drivakslene på Rudskogen på et parkeringsjorde. Fant ut at selger hadde satt på akslene fra en firesylindret bil, som var ca en tomme for kort på begge sider. Kun holdt på plass av en rekke bittesmå sveiseperler under mansjetten. Rakk aldri å forsikre bilen, gikk kun tur-retur Våler og tur til Rudksogen med prøvesilter. Så var det å begynne å fikse. Som det aldri ble noe av, så den ble solgt i sommer.

Kjøpte forøvrig en Golf GTi etterpå, som røyk klutch/girkasse etter en ukes bruk. Så jeg har ikke verdens beste rykte på meg når det kommer til biler, nei.

x-'91 Mazda Mx5 1.6

x-'81 Golf 1 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaada.... vet at denne her er veldig gammel.. hehe :D

Min første bil, er en Volvo 240 GL 83 modell.

B23A som har gått 337000..... og har så vidt blitt inkjørt;)

Kjøpte den for 9000 kr. (kontant;)

Å jada.. tenkte ej konne legge inn et bilde..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Volvo 142.

Den var orange men åkte rett i garasjen og ble pusset opp og fikk den lakkert med den skarpeste grønnfargen til VW.

Angret på fargevalget etter en stund, ble stoppet ca 1-3 ganger i uka.

Lakkerte den rød etter ett år.

Var også automat i den da jeg kjøpte den, men etter ca 2 mnd så virket bare reversjen.

Skaffet en ny auto kasse som også bare ville gå bakover etter rundt 2 mnd kjøring, da ble det manuell kasse isteden samt en eller annen små hissig kam, bearbeidet topp og 2x45 Solex.

Da ble den morro å kjøre:D

Sitter ennå og lurer på hvorfor jeg solgte den.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk min første bil i 13års alderen det var en mazda 81 mod med 2.0l-motor, som hadde nok med rust her og der og defekt motor... så jeg kjøpte en "ny" 929 82mod som fungerte ca 3-4mnd etter.. denne ble delvis fikset opp og solgt ca 2-3år etter til noen som tok den i et grustak hvor den endte sine dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med 1979 Ford Mustang 2.3 da jeg var 17. Men da jeg ikke ble ferdig å fikse den til jeg var 18, kjørte jeg første halve året i en: 1981 Ford Taunus 2,0 ghia... Tofarget grønn, med grått skinninteriør. Sikkert en pen bil i '81... Var forresten gubbekjørt, og helt som ny. Mustangen er i mitt eie ennå. Det er ikke taunussen...

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil kjøpte jeg i en alder av 15 år i fjor høst av pappa for 3k (familierabatt!), en mycket bra volvo 244gl '80 mod. Med påfølgende restaurering sist vinter.

Bilen er nå satt i garasjen for vinteren og venter på våren....

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider