Gå til innhold

Dimensjoner på Coupe Q20V

Ranger emnet

Dennis*

Anbefalte innlegg

Heisann...

Skal snart vurdere å kjøpe felger og dekk osv til bilen...

Men dette er ett felt jeg har lite peiling på og trenger å vite hva slags Diameter osv... Tommer på felgen.... For at dette skal passe til min bil, ser hele tiden annonser om felger til salgs, dette pleier å være CA sånn:

4*76.34mm.334 til salgs... hehe. Skjønner ingenting av slikt så noen må fortelle meg hva jeg må ha......

på forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette først:

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1249/a1249.php

Så bør du finne ut om du skal ha orginal dimensjon på felgene? Hvis Ja - Se vognkort! (205/60-15) på 5,5J felg eller 6J tror jeg.

Hvis du skal ha større felger si da 17" i diameter, må du finne ut hva som blir riktig rulleomkrets i forhold til orginalt når det gjelder dekk dimensjon.

Det er tillatt med et avvik på +/- 5% på rulleomkrets.

Man har også lov til å gå opp 2 dimensjoner på bredden på dekket, hvis du har 205 orginalt kan man gå opp til 225.

Du har også lov til å gå ned 1 dimensjon altså fra 205 til 195

Bruk gjerne kalkulatoren her: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1294/a1294.php

Boltsirkelen på 20V Coupe er 4x108

Innpress på Audi Coupe er 34 eller 36. Det har ikke så himla mye å si, så lenge det ikke blir VELDIG STORT avvik fra dette. Alt fra 32 til 38 går fint.

F.eks hvis du vil ha 17" felger, bør du bruke 215/45 - 17 dekk for at rulleomkretsen skal bli mest mulig lik, har man stort avvik på rulleomkretsen så vil speedometeret ditt vise feil i forhold til reell hastighet. Det er mange ting å vurdere og tenke på. Hvis du leser det som står i linken øverst får du hvertfall litt oversikt over hva de forskjellige tingene er - Dekk och felg A B C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk..

Skjønte ihvertfall littegrann mer nå...

Så da passer altså ikke bruktfelger fra en Audi S2?.....

tror den har 5-bolts nav om jeg ikke husker helt feil.

Men vet du hvor man kan få tak i Låsebolter??? Altså slike som følger med verktøy som en slags "nøkkel" til å ta de av??

(Jævla populært å stjele felger i nabolaget mitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider