Gå til innhold

GT-R til salgs

Ranger emnet


MAZDA GT-R

Anbefalte innlegg

Originally posted by MAZDA GT-R

Du skal få info du vet du, hva lurer du på?

 

Alt om den.. hehe. hakke peil på de bilene.. er bare sykt keen på en slik en.. som faktisk er helt lik den du har .. :P hehe

driv å prøver å få lån så jeg får kjøpt meg en, ble litt keen på den der.. hehe

 

Fortell det som er å fortelle om den a? Gjerne bilder? Kan maile på olejhen@online.no hvis det er lettere

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg importerte den selv i 2002, og har hatt den siden. Har skifta en god del clutcher til jeg fant en som jeg synes var bra uten og være sinterlamell. Dyr, men bra Helix clutch har sittet i bilen siden og fungert topp. Jeg har aldri tatt girkassa i den, har tatt nok slike før. Så jeg har skiftet olje ofte, og brukt innsiden litt :D når jeg har kjørt. Jeg lakkerte bilen i 2004, ikke for at den var så jævli stygg i lakken, men den var jo gammel :) Har skiftet allt av bremser og noen foringer i bakstilling, pluss alle tre reimene til motor(Reg. reim, dynamo og servo) Byttet simringer på kammene, toppdekselpakning, ventilløftere og ventiltettninger pluss masse annet jeg ikke kommer på akkurat nå.

Har laget 2,5" eksos selv og nytt innsugrør til luftfilter. Sitter Turbo XS turbotrykksjustering på den. Har felt inn oljetrykksmeter og turbotrykksmeter i ei carbonplate i det lille rommet i midtkonsollen.

Kjøpte nye 17" Speedlinefelger til bilen i 2003, mener jeg betalte 3800 kr stk da. Nye dekk igjen i 2004. Har magnesinumsfelger som vinterfelger nå, men de er nok ikke med i prisen. Så da blir det orginale Enkei felger med Nokian piggdekk som vinter sko.

Har montert DEFA motor og kupevarmer. Interiøret er strøkent som resten av bilen. Alt i alt en meget påkostet og strøken GT-R uten noe tull. Kun godt på beste Mobil 1 olje så lenge jeg har hatt den, skifter rundt hver 400 mil. Aldri maskinvasket etter lakk.

Sommerfelgene lakkerte jeg opp igjen med pulverlakk når jeg lakkerte bilen, var noen steinsprut i bakfelgene. Monterte den nye intercooleren litt før jul i 2004, laget da alle trykkrør i rustfritt som jeg polerte, har snudd røret ut fra turbo får å få rørene på hver sin side av intercooler. Flens til turbo ble skjært med vann, jævli bra!

Tror jeg har fått med meg det meste da, hvis det ikke er noe mer du lurer på da?

 

mvh

Espen.

 

DSCF0171.jpg

 

DSCF0161.jpg

 

Har sikkert noen fler bilder som jeg kan rote frem hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MAZDA GT-R

Jeg importerte den selv i 2002, og har hatt den siden. Har skifta en god del clutcher til jeg fant en som jeg synes var bra uten og være sinterlamell. Dyr, men bra Helix clutch har sittet i bilen siden og fungert topp. Jeg har aldri tatt girkassa i den, har tatt nok slike før. Så jeg har skiftet olje ofte, og brukt innsiden litt :D når jeg har kjørt. Jeg lakkerte bilen i 2004, ikke for at den var så jævli stygg i lakken, men den var jo gammel :) Har skiftet allt av bremser og noen foringer i bakstilling, pluss alle tre reimene til motor(Reg. reim, dynamo og servo) Byttet simringer på kammene, toppdekselpakning, ventilløftere og ventiltettninger pluss masse annet jeg ikke kommer på akkurat nå.

Har laget 2,5" eksos selv og nytt innsugrør til luftfilter. Sitter Turbo XS turbotrykksjustering på den. Har felt inn oljetrykksmeter og turbotrykksmeter i ei carbonplate i det lille rommet i midtkonsollen.

Kjøpte nye 17" Speedlinefelger til bilen i 2003, mener jeg betalte 3800 kr stk da. Nye dekk igjen i 2004. Har magnesinumsfelger som vinterfelger nå, men de er nok ikke med i prisen. Så da blir det orginale Enkei felger med Nokian piggdekk som vinter sko.

Har montert DEFA motor og kupevarmer. Interiøret er strøkent som resten av bilen. Alt i alt en meget påkostet og strøken GT-R uten noe tull. Kun godt på beste Mobil 1 olje så lenge jeg har hatt den, skifter rundt hver 400 mil. Aldri maskinvasket etter lakk.

Sommerfelgene lakkerte jeg opp igjen med pulverlakk når jeg lakkerte bilen, var noen steinsprut i bakfelgene. Monterte den nye intercooleren litt før jul i 2004, laget da alle trykkrør i rustfritt som jeg polerte, har snudd røret ut fra turbo får å få rørene på hver sin side av intercooler. Flens til turbo ble skjært med vann, jævli bra!

Tror jeg har fått med meg det meste da, hvis det ikke er noe mer du lurer på da?

mvh

Espen.

 

Har sikkert noen fler bilder som jeg kan rote frem hvis du trenger det.

 

Litt offtopic!

Hvilke type luftfilter kjører du med? Har du ett bilde av monteringen av dette?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen var da solgt.

Ny eier skal selge den videre da tok den i innbytte på bil jeg kjøpte av han. Så er det noen som fortsatt har lyst på bilen, så kan de evt kontakte meg.

Så da for dere ha takk for meg, kan nok være at jeg kjøper meg en GT-R igjen senere, har jo en del deler til den, må jo få brukt dem.

Driver faktisk og overhaler girkasse i en annen GT-R nå, og det er den værste griskassa av en bil jeg har vært borti, det er en her på forumet som eide den før.

Nesten stygt gjort og selge noen en slik bil, men du får tydligvis hva du betaler for. Girkassa var ikke skrudd sammen med alle bolter en gang. Føringen til skiftegaffelen var ikke skrudd skikkelig sammen slik at den ene bolten har skrudd seg ut selv, og finni sin egen vei rundt i kassa. Men det er som resten av bilen, masse dårlig skjulte feil. Forrige eier burde nesten ha dårlig samvittighet!

Men det er fine biler og skru på så det går nok bra, selv om denne er i veldig dårlig forfattning.

Vi prates, stikker nok innom forumet her i tide og utide.

 

mvh

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår