Gå til innhold

Da var DIY siden oppe å går

Ranger emnet


jkr

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lagt ut DIY siden.

Er en veldig primitiv side nå, men håper å få litt bedre design etter hvert,

mener at det viktigste er å få siden opp å gå istedenfor å bruke tid til utsende.

Håper dere kan bidra med informasjon til siden.

Siden vill bli oppdatert med nye DIY så snart jeg mottar en beskrivelse på mail,

en link til en side hvor det ligger DIY eller jeg selv lager noen.

 

Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For det første, bra initiativ til norsk side.

 

Jeg skal ta ut mine eksisterende stoler og sette inn Vader stoler og er litt usikker på denne "beltestrammeren". Har lest om denne på amerikanske DIY sider også.

 

Er dette noe en må ta hensyn til når en tar ut en stol og setter inn en ny? Eller må den kun demonteres når en skal gjøre annet arbeid på stolen?

 

Kan de som har tatt ut Vader stolen ha gjort noe galt her slik at jeg må kjøpe ny beltestrammer? Har nemlig lest at den blir ødelagt om den ikke demonteres. Siden beltefeste henger med selve stolen forstår jeg ikke hvorfor en må gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med beltestrammer høres desverre ut som en må la et verksted ordne da? Jeg har ikke mye lyst å kjøre uten dette ihvertfall.

 

 

Her er det jeg har funnet av teknisk beskrivelse på nettet:

 

The E36 3 Series uses a mechanical system that operates independently of the air bag. The seatbelt tensioners operate on both the drivers and passenger seatbelts.

 

The mechanical system on the E36 3 Series is similar in operation to the pyrotechnic system of the E34 5 Series, except the solid fuel and ignitor is replaced by a spring and inertia lock. If the force of the accident is great enough, the inertia lock built into the seatbelt reel assembly, will release the spring, pulling the seatbelt taut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 320

Dette med beltestrammer høres desverre ut som en må la et verksted ordne da? Jeg har ikke mye lyst å kjøre uten dette ihvertfall.

 

 

Her er det jeg har funnet av teknisk beskrivelse på nettet:

 

The E36 3 Series uses a mechanical system that operates independently of the air bag. The seatbelt tensioners operate on both the drivers and passenger seatbelts.

 

The mechanical system on the E36 3 Series is similar in operation to the pyrotechnic system of the E34 5 Series, except the solid fuel and ignitor is replaced by a spring and inertia lock. If the force of the accident is great enough, the inertia lock built into the seatbelt reel assembly, will release the spring, pulling the seatbelt taut.

 

Jeg synes dette med belte strammerne virker litt over drevet, høres ut som hele stolen skal eksplodere vist du er borti strammeren:) neida det er sikkert en årska til at den må demonteres, men for å være ærlig så trur jeg ikke det er noe fare, har hatt stolene ute av bilen flere ganger uten å rørt strammeren.

Og nå når jeg byttet putene så glemte jeg det på den ene stolen:rolleyes:

Men er du usikker så dra til og verksted og eventulet høre med dem va de mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

http://www.jkrweb.net/stol.htm

 

Er det jeg som er trøtt nå pga klokka, eller ville det ikke vært MYE lettere å bare bytte plass med setene? Istedet for å ta AV skinnet og så på igjen??:confused:

:D hehe ja trur du er litt trøtt, som sagt blir justeringene på feil side, det blir også beltet:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er 2 ting som en kamerat og jeg gjorde på bilen hans.

Jkr: Hvis du vil så kan du bare ta bildene herfra og mekke en diy side på siden din av de.

 

Viftemotstand:

 

Vifta virker bare på siste hakket? Da er det sansynligvis motstanden som er ødelagt. I følge autopower.se sine mekartips så ligger denne motstanden på førersiden, men det gjorde den ikke på den bilen vi byttet på. Men det finnes vel 3 forskjellige vifter til e36 så plasseringene er nok litt ulike. Bilen vi byttet på er en 318is 1992 modell.

 

Først så tar man av dekselet under dashbordet på passasjer siden. festa med skruer i skruehulla på bildet:

IM000123.jpg

 

Så var det bare å legge seg ned på gulbet og kikke inn i dashbordet. Motstanden henger fast der de grønne/svarte ledningene går inn. bare å nappe den ut og bytte motstanden:) Deretter montere igjen. Gadd ikke ta bilder av hvordan man tar løs motstanden da det er enkelt.

IM000122.jpg

 

 

Lys i bryterpanelet:

Det manglet lys bak bryterne til vifta.

Først så tar man av de vri bryterne.

Da kommer det til syne 2 skruer.

På bildet under ser man hulla der de 2 skruene sitter

IM000114.jpg

 

SÅ ser man lyspæra, den står i en svart holder. (den store svarte ringe på bildet) Pass på å få ut hele holderen, ikke bare pæra. bytt med ny og monter sammen igjen:)

IM000116.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår