emphi Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Vurderer å kjøpe Boschmann 6x9" (øverste), men har ingen erfaring med dette merket. Virker ganske ville mht specs, men vil gjerne høre hvis noen der ute har vært borti disse høyttalerne eller Boschmann generelt. -HP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dBdragger Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Er enig i at det er ganske ville specs ja, men hvorfor stappe inn 6x9 når det finnes så mye annet bra? Sett nå heller inn et skikkelig frontsett. Eller etpar 8" og tweetere... Siter Passat 2,0 16v GT Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben Siste Måling: 140,1 dB Team DD Norge http://www.nettnett.net/teamdd/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 for det første så tror jeg ikke det er så mange her som ville anbefalt 6x9 i det hele tatt. de stinker!:ssip: Og hvis du først MÅ ha 6x9 ville jeg ikke valgt boschmann,men heller noe som har litt høyere kvalitet... Mitt syn på dem i allefall Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Enig som de fleste andre, 6x9 er ikke ideelt for lydbildet. men for de som vil ha mye lyd og ikke vil bruke mye tid og ressurser på å bygge inn frontsett, evt.høyttalere i bakdører etc, så er 6x9 en bra løsning. At noen ikke ville valgt Boschmann, ja sånn er det med alle merker..alle liker ikke alle merker. Det er lov å ha sine egne meninger. Fint om dere kan forklare Tråd-starter her hvorfor dere ikke ville valgt det også.. Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Tror nok de fleste tenker på Clas Olhson når de hører om merket Boshmann. er nok derfor, og de de har der stinker jo. Men de aller fleste merker har jo en kjip bilig serie. Men har selv en kamerat som har boshmann anlegg, ikke sikkert på hvilket set up han har, men det er no ganske bra i den bilen. Jeg for min del ser ikke problemet med 6X9 i en bil der lytteren bare er ute etter lyd og bass som høres noenlunde ut. Tipper at mange av de som bruker dette forumet her inne ikke ville hørt forskell om det var 6x9 i hattehyllen eller 6,5" høytalere i dørene bak. Blir samme som innehøyalere, mange liker bedre 1sett med høytallere med bra trøkk for 8-15 000, enn noen små pingle høytalere til samme pris med bedre lydbilde. men det er noe bare min mening. Tror mange her inne skriver "jeg ville ikke brukt 6X9 fordi de er dårlig bla bla bla", bare fordi det har fått høre det av andre uten at de har hørt det selv. Gjelder sef fikke alle, noen av de som virkelig har peiling her inne som har den meningen. har seff rett, men de som er proffe har som regel ikke samme krav til lyd. Er jo ikke alle som må bruke 30000 + for å få ett anlegg som de er fornøyd med. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Tror nok fler gjorde det før, men klart fortsatt har nok desverre en del det inntrykket du sier. Uansett har jeg nok klart å bygge opp et bedre merke rundt BM i norge siden jeg startet med det. Har solgt BM i Norge i 3år nå, og det er en god grunn til at det er dette jeg satser størst på uansett hvor mange andre merker jeg også kommer til å føre..De leverer et bredt produktspekter innen de fleste prisklasser. Vi har hatt en meget lav retur og feil på produktene. Dette var noe vi bekymret oss for til og begynne med, at vi kanskje kom til å få masse klager etter 6-12mnd, men det har faktisk hvert så lite som det kan få blitt. Dessuten er kundene som har handlet hos oss, meget fornøyd med produktene og servicen..mange av disse kommer tilbake og handler igjen og igjen. Det er en hyggeli trend jeg håper vil fortsette. Ingen produkter er tilfeldig plukket ut for å være i vårt produktutvalg heller. Helt enig med det du beskriver angående påvirkning av andre som prater veldig mye om ditt og datt. Folk stoler blindt på dem som kan litt mer enn dem selv, uten egentlig å skjønne hva noe av det dreier seg om. Lyd er så mye!! Det burde kanskje hvert flere steder her i landet hvor folk kunne fått hørt mer på bilstereo i butikker, men det krever jo som regel en meget god innstallasjon pga ytre påvirkninger osv i forhold til hjemmekino. Så anbefaler alle som intresserer seg for bilstereo og har mange ubesvarte spørsmål om og høre på folk sine anlegg i EMMA, db drag racing, + venner med moderate anlegg. Da kan du selv heller danne deg et bilde av hvilke forskjeller det er alle her på forumet prater om døgnet rundt. DET er lærerikt:) Har sett mye dritt skriverier om Boschmann både her på forumet og andre steder, men har fortsatt til gode og høre noen av dem nevne komponenter de har hørt på som er så dårlige. Forutenom Clas Ohlson produkter en kammerat hadde for et par år siden og den slags. Ingen som har noen produkter fra meg her som kan uttale seg litt da? Helst saklig om både ditt positive og negative syn på produktet. Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 er det ikke boschmann de selger på klas olson eller hva det heter...`? Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by gofle2 er det ikke boschmann de selger på klas olson eller hva det heter...`? gratulerer du er nå kåret til årets jackass :rolleyes: Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Originally posted by gofle2 er det ikke boschmann de selger på klas olson eller hva det heter...`? Ja, dem har boschmann på clas. Kjøpte selv ett sett med 4" boschmann for 300 kr for å bytte ut originalhøyttalerene i en vw polo. Forskjellen ble enorm, dem var mye bedre en forventet. Etter dette gode møtet med billighøyttalerene til boschmann, er det stor sansynlighet for at jeg kjøper boschman igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dN4iD Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Har selv Giga 6x9 ene. Di er perverse, alrdig har jeg hørt noen 6x9'er som spiller så villt. Krystalklar lyd. Eneste ulempen er at di trenger en kraftig forsterker for å drives max. Siter Xr3i Powa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Mammut89 gratulerer du er nå kåret til årets jackass :rolleyes: How? Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Har hatt forsterker og fronsett fra boschmann, og det er ikke noe å rakke ned på! Pen og klar lyd fra frontsettet, og kraft nok fra forsterkeren til å pumpe på en 15" Emphazer! Gi det en sjangs før dere dømmer! Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apexy Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 eg kjører kun merker fra boschmann. har de 6x9 høytallerene på 700watt max. og ja de e helt perverse. eg har greid og fucke opp den ene. da ga eg max volum og så exploderte hele tweekeren :P hahaha masse hvit røyk og dritt. men men. er noe av det villeste eg har HØRT av 6x9er. og ellers har eg en kasse med 3stk 12" fra boschman de to ytterste e på 1000watt hver og den i midten e på 1700watt. og eg VET at eg ville ikkje byttet denne subben mot verken pioneer eller alpine eller lignende. denne subben spillte så kraftig at eg greide og sprekke ruten på rommet mitt. og den e helt SINNSYK i bilen. på max volum så tar på hørselsvern for komforten. er ikkje meningen og skryte så jævlig men eg har bygd hele greien selv og e meget fornøy med den. og eg mener at boshmann e kanonbra merke. og ja de høytalerene på clas olson funker. men det e boschmanns billigste høytallere HUSK det når dere ser de neste gang :) de har heftigere ting og by på en mange vet, sjekk ut http://www.boschmann.com/ og se selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 4 år gammel tråd... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apexy Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 hehehe ja så det no :P jaja eg tår på mitt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg