dBdragger Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Hva er det som EGENTLIG er BEST? personlig ville jeg mye heller bruke et par 8" og et skikkelig frontsett bak i bilen. Kan det være fordi det heter FRONTsett at folk ikke skjønner at det går an å putte de inn bak også? :rolleyes: Det er jo tross alt mye bedre lydkvalitet i et skikkelig frontsett!! Janteloven lenge leve??? Siter Passat 2,0 16v GT Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben Siste Måling: 140,1 dB Team DD Norge http://www.nettnett.net/teamdd/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by dBdragger Hva er det som EGENTLIG er BEST? personlig ville jeg mye heller bruke et par 8" og et skikkelig frontsett bak i bilen. Kan det være fordi det heter FRONTsett at folk ikke skjønner at det går an å putte de inn bak også? :rolleyes: Det er jo tross alt mye bedre lydkvalitet i et skikkelig frontsett!! Janteloven lenge leve??? Dette har vært kommenter på for ikke så lenge siden, men nevner det igjen: Et frontsett er de høyttalerne som er foran i bilen! ;) Ettersom du tydeligvis ikke ikke har lest så mye her, har du ikke fått med deg at her er det mange som har sterke meninger om både 6x9 og om at lyden skal være foran, ikke bak... Jeg støtter disse, og sier nei til 6x9! Jeg har derimot ikke noe imot et skikkelig 3-veis system foran, gjerne med 8, 9 eller 10" basser. :D Der har i hvert fall Morel noe bra ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by BeemerZ1 Jeg har derimot ikke noe imot et skikkelig 3-veis system foran, gjerne med 8, 9 eller 10" basser. :D Der har i hvert fall Morel noe bra ;) Mvh Stian Dette låter som musikk i mine ører! Jeg er da forpliktet til å mene at Morel Elate 9 - 3-veis er det beste som finnes. Noen mener at dette er temmelig sant og den første som bestiller et slikt sett skal få en knallfin pris på det! Settet består av 1x1" silkedome, 1x2,5" dome mellomtone og 1x9" bass. Delefrekvensene er på 700Hz og 4800 Hz. Ny forsendelse kommer i begynnelsen på februar! Se på Morel`s hjemmeside for mer informasjon. Prisen på dette settet er kr.8690,- Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 frontsett både foran og bak, + basser selfvølgelig. mye renere lyd etter hva jeg har hørt... Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 kan egentlig si meg enig i det.. vet om fler som har frontsett baki, hvorfor ikke? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Flasher kan egentlig si meg enig i det.. vet om fler som har frontsett baki, hvorfor ikke? 1 i døra, og diskant på dashen, 1 baki, og diskant baki hatthylla. samt bassen baki ;) da får du ren og fin klang, og go lyd, samt 6x9 bak låter forjevelig pga for høye midttoner, det skjærer i ørene, det sklal låte bra uansewtt hvor du sitter i bilen, 6x9 er laga for å tjene penger... Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by prizma 1 i døra, og diskant på dashen, 1 baki, og diskant baki hatthylla. samt bassen baki ;) da får du ren og fin klang, og go lyd, samt 6x9 bak låter forjevelig pga for høye midttoner, det skjærer i ørene, det sklal låte bra uansewtt hvor du sitter i bilen, 6x9 er laga for å tjene penger... hmmm... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by RiZLa hmmm... :rolleyes: Ja, virker ikke som om det nytter å si noe annet... :rolleyes: Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Vil vell påstå at 6*9 er ett økonomisett, for de som ikke har penger til å kjøpe ett komponentsett og forsterker, men som ønsker så mye lyd i bilen som mulig, for en billig penge. Med tanke på at 6*9 koster 2 - 3 000 kr og "kan" drives av spilleren, er det rimeligere enn komponentsett 3500 kr, og forsterker 2000 kr. Nå høres fort ett par 6*9 bedre ut drevet på spilleren, enn et ordentlig komponentsett som gisper etter pusten under for lite strøm.. Økonomi er stikkordet Har mann penger til forsterker og høytalere, så kjøper mann det lommeboka tåler, og det mann ønsker. Jeg vil jo personelig ha B&W Nautilus i stua hjemme hos meg, men lommeboka holdt ikke lenger enn til Dali Helicon. Å da si at disse høres crap ut, er tull, da det er hva lommeboka holdt til, og det jeg kan være fornøyd med til lommeboka engang fylles med noen dullioner.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by prizma da får du ren og fin klang, og go lyd, samt 6x9 bak låter forjevelig pga for høye midttoner, det skjærer i ørene, det sklal låte bra uansewtt hvor du sitter i bilen, 6x9 er laga for å tjene penger... Hva er galt med 6x9? Det er en fryktelig upraktisk størrelse å montere i dashbordet, eller noe annet sted forran.. Og det er som regel laber kvalitet over de.. Men ikke nødvendigvis.. Ikke noe som sier at 6x9 MÅ låte så helt forjævelig.. Poenget er at du ikke skal ødelegge lydbildet i bilen ved å ha Lyd fra alle mulige kanter.. (les: bakfra) For å sitere det geniale Mr.SQ sa en gang.. Man står ikke med ryggen til cenen når man er på konsert.. :) (Sikkert ikke ord-rett, men du skjønner poenget) Dropp høyttalere bak og bruk pengene på et godt komponent sett eller en god coaxial høyttaler forran.. PS: Jeg koblet ut høyttalerene bak i bilen til pappa da en eller annen hele tiden skrudde på spillern så alle høyttalerene spillte (ikke si det til han) :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Et ordentlig godt frontsett er tingen :) 6x9" er ikke det beste nei. bruk penger på bra head unit, kabler og frontsett + forsterker. beste lyden kommer forfra. Lykke til :) mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 hvorfor ikke døtte et bak også? det er bare å fade av om du ikke liker det, men når det kommer folk som skal sitte på, så må de jo få lyd de også... Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by prizma hvorfor ikke døtte et bak også? det er bare å fade av om du ikke liker det, men når det kommer folk som skal sitte på, så må de jo få lyd de også... Hvorfor bruke 2-3000kr på noe du skrur av og ikke bruker like vell? Hvorfor må de andre også ha lyd? De hører lyden forrfra.. Også er det mye lettere å snakke i baksetet på bilen om det ikke er så mye musikk bak der. Dessuten så ødelegger du ørene til de stakkarene i baksetet.. Har sittet i baksettet på et par biler hvor jeg har bedt føreren å skru ned lyden.. Fordi det er rett og slett forferdelig å sitte med den 6x9ern 15 cm fra ørene! Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by MacSi Hvorfor bruke 2-3000kr på noe du skrur av og ikke bruker like vell? Hvorfor må de andre også ha lyd? De hører lyden forrfra.. Også er det mye lettere å snakke i baksetet på bilen om det ikke er så mye musikk bak der. Dessuten så ødelegger du ørene til de stakkarene i baksetet.. Har sittet i baksettet på et par biler hvor jeg har bedt føreren å skru ned lyden.. Fordi det er rett og slett forferdelig å sitte med den 6x9ern 15 cm fra ørene! å du aner ikke hvor mye enig jeg er med deg i det der, hater særlig golf og 6x9. du mener da altså at istedet for å BRUKE 2 frontsett (et som baksett) så vildu har et dyrere i fronten? f.eks. i min almera? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Hvis du kjøper to frontsett så kjøp to like og la en 4 kanaler drive de, da får du lik lydkvalitet. ikke to forskjellige sett. ( altså samme modell da. men an jo vareiere fra 5.25" til 6.5" hvis det ikke går noe annet i dørene. tenk på at det er du som kjører bilen som skal ha lyd opplevelse. ikke passasjerene.. men 6x9" bak for å "fylle" fronten med lyd = vond lyd for passasjerene i baksetet. Morel, Mr.SQ eller Soundstream Arosa har sikkert en del tips og greie komponenter til en overkommelig pris ( dvs hvor mye skal du bruke prinsippet ) Er vel mulig de har non "nisse-priser" ;) hehe. Lykke til :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg