Gå til innhold

6"x9" VS. Frontsett hva mener du?

Ranger emnet

dBdragger

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RiZLa

Det er en 2.5" mellomtone, ikke mange har plass til 4" eller 5" på dashen.. Så å bruke en 2.5" mellomtone ned til 150-200hz blir vel litt hardt.. ;)

Det er riktig, men det vanskeliggjør også monteringen av settet endel. Nedre båndpass på 700Hz gjør at lydbildet innimellom vil flytte seg nedover. Dette kan bli plagsomt særlig ved dypere mannstemmer. Om du spiller ulik musikk som inneholder kor, vil deler av koret befinne seg på dashbordet, og andre deler under dashbordet.

Dette er ingen kritikk av settets lydkvalitet. Folk har vel fått med seg at jeg personlig er begeistret for Morel, men personlig hadde jeg nok uansett valgt en annen kombinasjon enn akkurat dette. Ikke er jeg veldig begeistret for domemellomtoner heller. Har dog ikke hørt akkurat denne domen.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska sei... fikk jo røska litt liv i dere lell!!! :D Selv skal jeg kjøre et sett med Digital designs C-65 og et sett med W65 long throw foran . Et sett C-52 i c-stolpen, W65 i dørene bak og to stk 2510 i hatthylla. Tror det sku bli bra, verdt et forsøk ihvertfall. Må kanskje slenge inn en 12" eller 15" i trønken for å fylle helt ut, men vi får se

Passat 2,0 16v GT

Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben

Siste Måling: 140,1 dB

Team DD Norge

http://www.nettnett.net/teamdd/

46736a0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dBdragger

Ska sei... fikk jo røska litt liv i dere lell!!! :D Selv skal jeg kjøre et sett med Digital designs C-65 og et sett med W65 long throw foran . Et sett C-52 i c-stolpen, W65 i dørene bak og to stk 2510 i hatthylla. Tror det sku bli bra, verdt et forsøk ihvertfall. Må kanskje slenge inn en 12" eller 15" i trønken for å fylle helt ut, men vi får se

Naaaajs, give me some photo's of tha wotk maan ;)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tor Steinar Aamodt

8" foran eller større som midbass SUGER fett !!!

Det er fett men det medfører

litt seriøs bygging :-)

Det kommer en Seat Arosa med 9" midbassere etterhvert :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

det er jeg klar over, men det blir mye "mumling" nede ved beina...

ikke noe ideelt spør du meg.....:rolleyes: bedre med en 3.5" som går til 150hz 12db/6db....:) eller 4" 100hz 18db....:)

autod:

Jeg er så enig, så enig med deg!

Endelig kom det fram at Morel ikke kan lage høyttalere og bestemme flankesteilhet og delefrekvens!

Du er suveren til å dømme lyd uten å ha hørt noe!

Jeg svelger herved en kamel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så hissig nå..:)

jeg skal ikke bedømme noe som helst jeg, har stor respekt for morel elementer for det er noe av det bedre som er å oppdrive på markedet, men med litt erfaring og logsisk tenking så setter man ikke elementer som spiller opp til 700hz nede i døra eller kickpanel, beklager men det er bare min mening..:)

hadde alle elementene vært i samme høyde så skal jeg være med på det...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillet kamelfilet med soppsaus var faktisk meget godt....

Jeg er også ganske spent på dette settet og skal montere det i en Arosa så vi får se hvordan det blir..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant