Gå til innhold

6"x9" VS. Frontsett hva mener du?

Ranger emnet

dBdragger

Anbefalte innlegg

Originally posted by Morel

Vel, den som først bygger et sett Elate 9 - 3-veis på dashen og stiller med dette en sesong samt stiller sin bil til vår disposisjon, skal FÅ ET SLIKT SETT GRATIS AV MEG!

Kanskje jeg tar munnen for full nå, men legger allikevel til at det hadde vært syk! Meget sykt!

Kan vel nesten garantere en 1. plass da...

Anyone??? :D

Hadde det ikke vært for at jeg har det jeg har nå, så hadde jeg nok slått til...

Men jeg tror jeg har mer enn nok arbeid før sesongen, så høyttalere i dashbordet må nok vente til neste sesong.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Morel

Vel, den som først bygger et sett Elate 9 - 3-veis på dashen og stiller med dette en sesong samt stiller sin bil til vår disposisjon, skal FÅ ET SLIKT SETT GRATIS AV MEG!

Kanskje jeg tar munnen for full nå, men legger allikevel til at det hadde vært syk! Meget sykt!

Kan vel nesten garantere en 1. plass da...

Anyone??? :D

Det blir mye jobb med dashen trur jeg, 9" oppå der liksom :eek:

Det skulle jeg godt likt å både sett og hørt :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic:

morel om du betaler alt av anlegg i en bil, kan du få låne min :D og om du vil, kankje jeg kan kjøpe en ny en til deg, som du kan få utfolde deg i :D:D:D

back to topic:

jeg ville fortsatt hatt 2 stk (edit) komponentsett, istedet for 6x9, selv innstalerte jeg i dag 2 stk 6x9, dette er for å prøve hvordan det funker, men ville heller / fortsatt hatt 2 stk komponentsett, ett bak, og ett foran.

det ville seff vært best med 3 stk sett i en almera, døtta inn høytalere i "dørene" bak, der hvor det ikke er dører :)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

jeg ville fortsatt hatt 2 stk frontsett, istedet for 6x9, selv innstalerte jeg i dag 2 stk 6x9, dette er for å prøve hvordan det funker, men ville helelr / fortsatt hatt 2 stk frontsett, ett bak, og ett foran.

Og siden alle andre pirker, så pirker jeg fortsatt, du mener komponentsett og ikke frontsett.

Jeg kan da ha 6x9 foran i min bil, er ikke det ett frontsett da?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

ok nå elle?

har ikke fått med meg forskjellen før nå jeg da ;) hehe, ok ;)

Goodie ;)

Det er ikke for å være slem, hehe, men synes kanskje at andre er veldig flinke til å pirke på ubetydelige ting, så da måtte jeg og så:D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker fra mitt hode, uten at jeg i det hele tatt gadd å lese hva alle sa..

Et godt komponentsett og et godt sett med coaxialer blir begge deler bra. Et du har en diskant i midten av mellomtonen ødelegger jo ikke, den diskusjonen har vi hatt før.

Om man vil ha lyd bak eller ikke må man få bestemme selv.

Skal man ha noe baki så trenger dere ikke å diskutere om det er det man får best lyd av. Selv liker jeg å ha hjemmestereo'n på surround-lyd når jeg spiller høyt og synger med til Backstreet Boys og Britney Spears. Ja, jeg vet at det pr def. ville blitt finere om jeg hadde bare brukt fronthøyttalerene, og ikke minst - holdt kjeft selv, og samtidig byttet musikk.

Men:

Jeg ville satt noen mellomtoner bak, og får du ikke nok diskant så greit, hiv på noen av dem også :)

Og:

KNUSE HUSE - Det rimer og høres bra ut :)

Og slå resten av dB-folka også, og sett noen nye WR'er.

Lykke til til alle sammen.

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by restyle

Noen tanker fra mitt hode, uten at jeg i det hele tatt gadd å lese hva alle sa..

Et godt komponentsett og et godt sett med coaxialer blir begge deler bra. Et du har en diskant i midten av mellomtonen ødelegger jo ikke, den diskusjonen har vi hatt før.

Om man vil ha lyd bak eller ikke må man få bestemme selv.

Skal man ha noe baki så trenger dere ikke å diskutere om det er det man får best lyd av. Selv liker jeg å ha hjemmestereo'n på surround-lyd når jeg spiller høyt og synger med til Backstreet Boys og Britney Spears. Ja, jeg vet at det pr def. ville blitt finere om jeg hadde bare brukt fronthøyttalerene, og ikke minst - holdt kjeft selv, og samtidig byttet musikk.

Men:

Jeg ville satt noen mellomtoner bak, og får du ikke nok diskant så greit, hiv på noen av dem også :)

Og:

KNUSE HUSE - Det rimer og høres bra ut :)

Og slå resten av dB-folka også, og sett noen nye WR'er.

Lykke til til alle sammen.

kan jeg få være men å danse?

(savna en "smaily" i det ene avsnittet ditt, menmen)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider