Gå til innhold

Skift av parklys pærer?? Hvordan??

Ranger emnet

Jonas_von_lørenskog

Anbefalte innlegg

Har prøvd å skifte pærene til parklysene mine uten å lykkes. Jeg har funnet pærene, men vet ikke hvordan jeg får de ut, virker som det er en litt mer komplisert patent enn på andre biler.

Når jeg nappa ut kontakten til pæra og satte den inn igjen, ble lampa helt svart, akkurat som om en sikring gikk.

Finnes det noen med litt kunnskap om dette?? Har ikke så mye peil på dette selv enda, så hvis noen har vært i samme situasjon før, så er jeg åpen for gode råd eller erfaring.

Jonas:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vollan

Har prøvd å skifte pærene til parklysene mine uten å lykkes. Jeg har funnet pærene, men vet ikke hvordan jeg får de ut, virker som det er en litt mer komplisert patent enn på andre biler.

Når jeg nappa ut kontakten til pæra og satte den inn igjen, ble lampa helt svart, akkurat som om en sikring gikk.

Finnes det noen med litt kunnskap om dette?? Har ikke så mye peil på dette selv enda, så hvis noen har vært i samme situasjon før, så er jeg åpen for gode råd eller erfaring.

Jonas:D

1: Ta av kontakt til lykt

2: Ta løs deksel til lykt ved å flippe/flytte på metallstrengen

3: Finn ledningen til parklysene

4: Følg ledningen til pæresokkelen og dra ut sokkelen, hvis den sitter veldig fast, prøv å vri litt på den

5: Ta ut pæren av sokkelen, må kanskje vris på hvis det er metallsokkel, glass sokkel dras rett ut..

6: Sett inn ny pære, unngå å ta på pæren/e med salami-fingrene da fett ødelegger pærene..

7: Monter pære med sokkel tilbake i lykten.

8: Utfør punkt 2 og 1 motsatt..

Lykke til

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider