el`satanical Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Jeg kjøpte med en eksospotte og noe bremsedeler hos mekonomen for en stund tilbake. Nå viser det seg at jeg ikke får potten til å passe, samt at bremsene var i orden alikevell =/ Jeg ringte de angående retur, og fikk som beskjed at siden det var gått mer en 10 dager så måtte jeg betale 20% returgebyr på varene. Er slikt vanlig/lovlig? Jeg ser jo i ettertid at det står retur innen 10 dager på kvitteringen etc, men man hører jo stadig om forretninger som tror de kan gjøre hva de vil i slike saker. Hva mener dere? Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Ved kjøp av varer i fra forretning har du ingen angrerett. Angrerett er noe man har ved kjøp utenfor fast forretningssted, eksempler på dette er postordre, dørsalg, telefonsalg og messesalg. Så lenge det ikke er noen mangler ved varen du har mottatt kan du dermed ikke kreve å få pengene tilbake. I utgangspunktet er ikke forretningen forpliktet til å gi deg tilgodelapp, men kunne ha stått fast ved avtalen slik at du måtte ha beholdt varen. Dersom du har fått tilbud om en tilgodelapp bør du akseptere dette. Vær oppmerksom på at det kan være satt en tidsfrist på tilgodelappen, og at denne må benyttes innen den gitte fristen. Fant dette på http://forbrukerportalen.no Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Skal det ikke være åpent kjøp når du handler i butikk i 30 dager? X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Er det jeg også mener X..Men ring dem du el`satanical, så er du helt sikker. Kontaktinfo står på hjemmesiden oppe i høyre hjørne. Blir aldri klok på de lovene... Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Takk for svar! Jeg tror kanskje jeg skal ringe dem å høre bare for å være sikker ja... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by X-ecutioner Skal det ikke være åpent kjøp når du handler i butikk i 30 dager? X det er bare elkjøp Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 det er helt normalt det... vis ikke annet er avtalt.. Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 helt feil. ikke noe som heter åpent kjøp. det er kun elkjøp etc som har slikt. du kan ikke kreve og få bytte en vare annet en hvis det er iboende feil/mangel evt feilaktig opplysning fra selger når det ble kjøpt. så smil og vær glad for at de gidder hjelpe. :) Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg