Gå til innhold

hjelp!

vanilla

Anbefalte innlegg

har en 90 mod. sierra. problemet er at den får ikke strøm. når jeg har kjørt en liten stund forsvinner allt lys og cd spillern kutter. så stopper bilen. innimellom så kommer lyset tilbake. jeg har skiftet batteri og dynamo. den ble bedre en liten stund så skjedde det samme. jeg tror ikke det er dynamoen som er gåen for ladelampa lyser ikke når dette skjer, men den lyser når dynamoen f.eks. blir full av snø.... noen som kanskje veit hva det er???

Volvo 145 `72

Volvo 244 `82 tic

Volvo 242 `78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk alle ledninger til og fra batteriet.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg har kjørt i skogen på veier med mye snø så blir mottorrommet fullt av snø... åssn sjekke ledningene da? har sjekka at de sitter fast på batteriet liksom... noe annet du tenkte på?? helt nytt batteri så regner ikke med at det er dødd allerede..

Volvo 145 `72

Volvo 244 `82 tic

Volvo 242 `78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Se etter hvor mange volt som er på batteriet...

-Og så kan du se etter at den "lille" ledningen på dynamoen, er på plass...

-Etter det kan du skru av kabelen i fra batteriet og til dynamoen, og måle mellom den og minus på batteriet. Mens bilen går, skal du ha ca 14v...

-har du det så kan det tyde på at feilen ligger i ledningsnettet ellers på bilen. Det kan virkke som at du har en overledning (kortsluttning), som kommer og går. Sjekk kabelen til stasteren og starteren. Den kabelen er ikke sikkret med noen sikkring og er stor nokk til å tappe batteriet fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider