Gå til innhold

Nürburgring tur til sommeren?

Ranger emnet

eirikoo

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Som jeg har nevnt før, prøver jeg å få til hvertfall en tur til Nürburgring hver sommer.

Er det noen interesse for å bli med ned?

Jeg og bror drar 100% sikkert, han i sin -99 Honda Integra Type -R, og jeg i hurtigriskokeren min. :D

Det er bilsportens Mekka, og et besøk anbefales på det varmeste.

Noen stikkord:

-Kjøring på Nordschleife (Selvfølgelig)

-God mat og drikke på en av de mange Bierstuber rundt i området. (Ringen går igjennom 3 landsbyer, så det er my liv der..

-Testing av prototyper og nye biler foregår der og. Sist sommer så vi Mercedes SLR, Porsche Cayenne, Nye Bmw M3 osv..

-Titte på trening eller løp på Gp-sløyfa.

Noen ting å nevne.

Det lønner seg å dra utenom et av de store arrangementene på GP-sløyfa, da alt er dyrere der da, og det er mye trafikk.

Vi pleier å starte grytidlig om morran, i 5-6 tiden, da er vi der tidlig kveld. Det er ca 12-1300km å kjøre.

Vi kjører i et behagelig tempo nedover, pleier å legge oss i 180-200 i marsjfart i Tyskland og under miste-lapp-fart i Norge og Sverige, ikke vits å kjøre fortere.

Når man kjører på ringen er det VIKTIG å respektere den vanskelige banen det tross alt er.

Over 150 svinger og 24 kilometer lang.

Minimalt med avkjøringssoner, og drar du av er det som regel en meter med gress og rett i et autovern. Da kommer bergingsbilen/evt ambulansen og får deg tilbake i depotet, der du får en regning på antall løpemeter med autovern du har ødelagt. :)

Er det noen som er fristet? Prøver ikke å skremme folk fra å kjøre, det er null problem hvis man tar det pent.

Men det er sykt mange blinde svinger og diverse..

Priser:

Husker ikke hvor mye det koster per runde på ringe, men det er overkommelig. Mener det er en liten femtilapp eller noe slikt.

Bare å spørre hvis man lurer på noe. ;)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og noen av mine kamerater har tenkt på det samme.

Vi er kanskje en 5-6 stk.

Er det en mulighet å ta båten til Kiel??

Kunne vært moro å dra ennå flere!!

Håper å høre mer om når dere har tenkt å reise. Bør jo bestemmes fort fordi folk har jo gjerne planer om sommerfeien klart snart!!

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by råtassen

Er det en mulighet å ta båten til Kiel??

Håper å høre mer om når dere har tenkt å reise. Bør jo bestemmes fort fordi folk har jo gjerne planer om sommerfeien klart snart!!

Vi må titte litt på kalenderen på ringen og sjekke ferie og lsikt selv, men ett hett tips er begynnelsen av Juli.

Gidder ikke ta båt selv, kjører non-stop. Da er man ikke avhengig av noen! :D Kjører ned til Malmö og over broa.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Jeg er helt klart med, men det er under forutsetning at jeg har fått solgt subben og kjøpt meg ny bil.

Eirikoo: Finn en dato før den tyske fellesferien begynner, ellers kan du se langt etter en marsjfart på 180-200 km/t...

Nja, det er optimistisk å klareså fort i snitt, men i fjor snittet vi ca 120km/t fra vi dro til vi kom frem.

Det blir alltid litt 'stau' i Tyskland.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta har vært drømme turen lenge. Hadde planer om å dra i fjor men ble ikke noe av.

Så dette håper jeg absolutt jeg får blitt med på.

Mener å huske det kosta 12DM (5-6€ ?) for 1 runde sist jeg sjekka. Og 340 norske for klippe kort med 10 runder, kan sikkert bruke kortet på forskjellige biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett meg på lista! I år bare skal jeg være med! Satt hjemme og deppa da dere reiste :(

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Detta har vært drømme turen lenge. Hadde planer om å dra i fjor men ble ikke noe av.

Så dette håper jeg absolutt jeg får blitt med på.

Mener å huske det kosta 12DM (5-6€ ?) for 1 runde sist jeg sjekka. Og 340 norske for klippe kort med 10 runder, kan sikkert bruke kortet på forskjellige biler?

Her er forøvrig litt safety info.

Etter det jeg kunne se nå så kostet det 14€ for en runde, 76€ for 6 runder, og 143€ for 12 runder.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh.. :D Dette har jeg drømt om en del selv de siste månedene :D Hvis alt klaffer med ny bil innen den tid skal jeg også være med. Caben skal bort og TT 225 Q skal handles :)

Det er en stor fordel og dra på en slik tur med folk som har vært der før, så at du har vært der et par ganger før Eirikoo er jo helt topp. Reiseledertittelen din er sikret :D

Har foresten tatt vare på en link til

Sliders Guest House som ser ut til å være et godt tilrettelagt sted å bo for kjøring på ringen. Det er også masse nyttige linker om Nürburgring på den siden.

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Det er en stor fordel og dra på en slik tur med folk som har vært der før, så at du har vært der et par ganger før Eirikoo er jo helt topp. Reiseledertittelen din er sikret :D

:)

Hehe.

Når det gjelder å bo, så har vi bodd på Rieder hotell de siste årene, men i år tror jeg det blir Burgstube, ligger i Nürburg sentrum.

Jeg vet også hvor man bør kjøre for å få gode utkikksplasser til ringen, der står man og griller og koser seg, mens prototypene raser forbi.. :D

Etterpå drar vi ned til industriområdet og snoker rundt i området der alle racingutviklerne holder til.. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider