Gå til innhold

Anlegg til Golf II

Ranger emnet

deagle

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha anlegg til min Golf.

Mitt anlegg til nå: en Pioneer CD-spiller tilkoblet iPod (med monster iTrip ting), og en Arizona Eagle 2*12" (800W)

Jeg har lest en del på forumet i det siste, og for meg virker som om

det er verdt å modifisere dørene på Golfen min og kjøpe to frontsett i

steden for 6*9. Jeg skal

bruke max. 5000, og da skal jeg ha: en forsterker, 2*4" Coax og 2* noe i dørene - eller 2* 6*9 + kabler og det

som trengs da.

Jeg har fått tilbud fra autod her på forumet:

magnat bullpower 4" det koster veil 495kr

og kicker ex693 koster veil 1795kr

du får begge parene for 1195kr..:)

forsterkeren må jeg bestille, magnat phantom 4000 er en veldig bra

forsterker i forhold til prisen..) koster 3495kr du gir2970kr...:)

det som jeg sender med av kabler er sikrings holder med sikring (129kr) 5mtr

strømkabel (99kr pr.mtr) signalkabel 1 eller 2 stk 5mtr avhengeig av hvor

mange utganger du har på spilleren? (129kr stk)

10mtr høyttalerkabel (39kr pr mtr)

og kabelsko (49kr)

tilsammen bilr dette:veil 7306kr inkl frakt.

du betaler 5000kr inkl frakt..:)

Kan dere diskutere dette tilbudet i denne tråden, gjerne komme med forslag om dere mener dere har ett bedre tilbud. Vil ikke ha PM angående salg. Alt diskuteres her.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Magnat-forsterkere i billigklassen er for å si det rett ut: Noe DRITT!! Du må lengre opp på stigen for at de skal være noe som helst tess.... om du nøyer deg med ok/dårlig lyd:P

For 5000,- kan du feks få følgende:

Front:

Pioneer frontsett av meg:) Skal selge mitt. 1000,-=BILLIG!!

Kjøres fra spiller, er svært lettdrevene. Ikke noe behov for mer forran med Arisona subber. Hadde bare dette når jeg spillte med Kicker sin (STØRSTE må bare nevne det :) )sub S18X2. Ikke at alt kom like bra fram, men det er tross alt MYE MYE MYE lengre enn himmel og helvete i forskjell på disse subbene.

Forsterker til subbene dine:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=987

Ikke testet denne selv, men de lager strømsterke forsterkere. Mer enn nokk til dine subber:)

Da har du litt til overs til kabler og slikt.

Ville heller gjort det slik for å få skikkelig lyd i bilen. 2 frontsett hadde vært ok med 4 stk 12" el 10" av god klasse med nokk kraft til å dra dem skikkelig.

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blend_2097

Magnat-forsterkere i billigklassen er for å si det rett ut: Noe DRITT!! Du må lengre opp på stigen for at de skal være noe som helst tess.... om du nøyer deg med ok/dårlig lyd:P

Ville heller gjort det slik for å få skikkelig lyd i bilen. 2 frontsett hadde vært ok med 4 stk 12" el 10" av god klasse med nokk kraft til å dra dem skikkelig.

Mvh

Simon

Nå kjenner ikke jeg disse Magnat forsterkerne, men helt ærlig tror jeg ikke Anders anbefaler produkter han ikke kan stå inne for.

En annen ting er at dette er et stort Tyskt firma, og helt ærlig, kjenner du til tyskere, vet du at dem er svært kvalitetsopptatt.

Jeg må si dette er rene spekulasjoner fra min side.

I tillegg må jeg få kommentere ditt forslag.

Med all respekt, dette kan du umulig mene. Du anbefaler ikke å kjøre 4 stk basser til en person som er på budsjett.

Det er jo bedre med 1 stk bass av så god kavlitet som mulig istedet for 4 møkkabasser.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tilliten Mr.sq..:)

Magnat er en tysk produsent som har et veldig bredt speketer med "rimelige" produkter.

har fått høre mye dritt om det, men det er stort sett av folk som ikke har testet det selv, å man får som regel det man betaler for, jeg vil påstå at dette er noe av det bedre til sin pris, med unntak av noen modeller...:)

skal si meg enig i at ikke alt er på høyde med det beste, men det kommer jeg heller ikke til å anbefale..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by deagle

Jeg skal ha anlegg til min Golf.

Mitt anlegg til nå: en Pioneer CD-spiller tilkoblet iPod (med monster iTrip ting), og en Arizona Eagle 2*12" (800W)

Jeg har lest en del på forumet i det siste, og for meg virker som om det er verdt å modifisere dørene på Golfen min og kjøpe to frontsett i steden for 6*9. Jeg skal

bruke max. 5000, og da skal jeg ha: en forsterker, 2*4" Coax og 2* noe i dørene - eller 2* 6*9 + kabler og det som trengs da.

Desom du går til innkjøp av masse coax-høyttalere til ditt budsjett-anlegg, så vil du ha masse høyttalere til salgs om 4 mnd som du ikke blir kvitt til noen...

Gå for ETT frontsett bestående av separat diskant og 5,25 eller 6,5" mellomtone i døra (størrelse avhenger av hvor mye du vil modde døra) og med et medfølgende ok delefilter.

Så kjøper du EN 12" sub i lukket kasse baki bilen. Disse 5 høyttalerne driver du med EN 4-kanals forsterker på 4x50 skikkelige watt.

Desom du vil utvide anlegget senere, så kjøper du en subwoofer til av samme merke og en forsterker til.

Lykke til :)

PS: Kjøp heller brukt utstyr fra kjente merker enn nye produkter som lover 800W til 600 kr...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf4: Takker for en varm velkommst :)

Terminator: Jeg har allerede sub, som jeg skrev i den første posten. Jeg har ikke planer på å bruke mer enn 5000kr, på laaang tid, så jeg vil helst ha ett komplett anlegg. Hvorfor er Coax høytalere så dårlige, jeg kan si med en gang at jeg ikke hører på det beste og det som ligger rett bak.

Jeg kan oppsummere det som jeg er HELT sikker på at jeg skal ha:

1* forsterker som skal drive en Arizona Eagle(800W) sub og 2 høytalere.

2*4" høytalere i dashbord

og selfølgelig Kabler og lignende

Jeg har enda ikke bestemt meg helt om jeg skal 6*9" eller noe i dørene foran, men jeg regner med det blir til noe i dørene.

Kom gjerne med flere tips / tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf4

Mitt råd til deg er å følge med på salgsforum eller gå for pakka

Autod.Men som sagt det er min mening.;) ;) ;)

Jepp!

Til såpass lite penger, blir det nok enten brukt, eller pakken som er foreslått ;)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.SQ:

Skulle vel stått slik:

Ville heller gjort det slik for å få skikkelig lyd i bilen.

2 frontsett hadde vært ok med 4 stk 12" el 10" av god klasse med nokk kraft til å dra dem skikkelig

(Glemte mellomrom, var ikke en del av løsningen)

Var ikke et forslag, kun en nedskrevet tanke. Self er det best med 1 stk god bass. Ikke noe tvil i det!

Nevnte bare at om han ville ha dobbelt frontsett, BURDE han ha 2-4stk basser(av god kvalitet). Dobbelt frontsett av godt merke vil spille svært høyt, og med arisona basser(som jeg forøvrig har hatt selv) er det ikke behov for det(med mindre man går for merker som eks clas ohlson, biltema etc).

Autod:

Har hatt Magnat Combat 2000. Kan desverre ikke si at jeg var fornøyd med denne. Mulig feil på forsterker, men solgte den for 1000,- da jeg ikke vil ha misfornøyde kunder. Solgt til en som skulle drive 2 stk Sony Xplod 10". Fungerte ok til de.

deagle:

Den løsningen jeg har gitt deg gir deg ny forsterker fra bilradiospesialisten med nokk kraft til å drive subbene dine. Og et frontsett som kostet 3200,- for 1000,- brukt svært lite og ikke kjørt hardt. Men det er desverre mulig at det blir solgt idag. Kommer med tilbakemelding senere i kveld.

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Magnat forsterkeren er en god kjenning :) Har vært borti den en gang tidligere, meget pen lyd og prisen til AutoD er pen :)

Her er litt info:

Generelt

Produkttype: Forsterker

Recommended Use: Vogn

Bredde: 24.5 cm

Dybde: 34.2 cm

Høyde: 5.1 cm

Vekt: 3.8 kg

Lydsystem

Responsbåndbredde: 5 - 50000 Hz

Signal-til-lydforhold: 100 dB

Maks utgangseffekt / antall kanaler: 130 watt x 4

Uavbrutt strøm / antall kanaler: 65 watt x 4

Forsterkerutgang: 4-kanalers

Inngangssignal-spenning: 0.25 4V

Overgang: Aktiv primærfokus

Lavpassfrekvenser: 30 - 500 Hz

Høypassfrekvenser: 50 - 500 Hz

Bassforøknings-frekvens: 45 Hz

Bassforøknings-faktor: 0 to +12dB

Utgangseffekt: 520 watt

Forvrengningsfaktor: 0.05%

Forsterkerutgangsdetaljer: 65 watt 4 ohm 14,4 V ls 4 kanal(er)

190 watt 4 ohm 14,4 V ls 2 kanal(er)

95 watt 2 ohm 14,4 V ls 4 kanal(er)

Andre egenskaper: Gullbelagte kontakter, subsonisk filter, kortslutningsbeskyttelse, DC-beskyttelse

Jeg synes pakka til autoD er meget pen til den prisen! Gå for den:)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice forsterker til en overkommelig pris? nei....

mitt forslag:

2 - frontsett (JBL)

1 - 4 kanals til disse,

1 - 2 kanals til bassen (e)er ikek sikker på hvor mange du har.

JBl (http://www.brl.se) er kvalitets spillere til budgettpris.

mange sier mye dritt om dem, men de er bra, samme faen hva de sier.

6*9 i en golf,er et helvette for de som sitter på, bare så det er understreket.

evt. kan du satse på 1 meget bra frontsett, ikke med coax, og kjøre det på en 4 kanals med bassen din.

- da har du også råd med en ny bass, eks, pioneere, rockford.

Det ER mye delte meninger her på forumet, så det er bare å lese på andre tråder, det er ofte slike diskusjoner... - følg også med på salg trådene, der er detv mye godsaker.

før du avklarer noe kjøp, så vil jeg også høre meningene og gjerne tilbud fra: mr. SQ, Morel og Perel-import samt RiZzla.

- da dette er veteraner i bilstereobransjen.

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

nice forsterker til en overkommelig pris? nei....

mitt forslag:

2 - frontsett (JBL)

1 - 4 kanals til disse,

1 - 2 kanals til bassen (e)er ikek sikker på hvor mange du har.

JBl (http://www.brl.se) er kvalitets spillere til budgettpris.

mange sier mye dritt om dem, men de er bra, samme faen hva de sier.

6*9 i en golf,er et helvette for de som sitter på, bare så det er understreket.

evt. kan du satse på 1 meget bra frontsett, ikke med coax, og kjøre det på en 4 kanals med bassen din.

- da har du også råd med en ny bass, eks, pioneere, rockford.

Det ER mye delte meninger her på forumet, så det er bare å lese på andre tråder, det er ofte slike diskusjoner... - følg også med på salg trådene, der er detv mye godsaker.

før du avklarer noe kjøp, så vil jeg også høre meningene og gjerne tilbud fra: mr. SQ, Morel og Perel-import samt RiZzla.

- da dette er veteraner i bilstereobransjen.

ikke glem at dette skal koste max 5000kr ikl alt avkabler og koblinger....

hva må jeg gjøre for å bli veteran i bilstereobransjen.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider