B1ack_Mi16 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Vanskelig å få tak i gass? Jeg bare dro på Hydro (heter vel Yara nå) og sa at jeg ville leie gass til bruk for MiG sveis. Han karen fiksa et papir som jeg signerte, deretter var det ut på lageret å hente en 20 litersflaske. Kostet 700,- i engangskostnad for gassen, samt det koster kr. 3.50,- pr. dag i flaskeleie. Kommer regning annenhver måned på leie ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 ja trenger vel ikke noe ekstra når det er så små flasker :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 går det ikke an å KJØPE flaske og gass da?? Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by kholand går det ikke an å KJØPE flaske og gass da?? jo, 5liters flasker får du kjøpt. koster rundt 2-2500 norske. refill koster vel fra 400,- og oppover? større flasker må du leie.. husker ikke hva det koster i året, men er ikke så mange hundrelappene.. spørs jo hvor mye du sveiser da om det er billigere å leie større flasker enn å eie en liten Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Jeg har KJØPT en 11L gass fra Air-Liquide via Hatec på Hamar. Flaska koster ca det samme å fylle som 5L og 20L, men koster bare bittelitt mer enn en 5L. Ergo får du dobbelt så mye for penga :) Først leide jeg en 20L AGA på Tess Hamar, men dette koster skjorta med mitt forbruk. 3,50+mva om dagen blir masse masse penger. Jeg klarte ikke å tømme flaska på ett helt år engang. Da jeg sa til TESS at nå går jeg til (den fysiske) naboen (Hatec) og kjøper meg 11L sa han at han er smertelig klar over det og beklaget at AGA ikke gidder lage 11L'ere. Ellers prøvde en venn slike engangsflasker fra Jahre/Bilxtra til 2-300,- men det holdt ikke lenge. Merkelig ;) Jeg hadde min første påfyll av 11L'ern her om dagen. Mener jeg ga 870,- m.mva. Se http://www.hatec.no/ og http://www.airliquide.com/ for info. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Skal du kjøpe deg e ett sveiseapperat til småreperasjoner på bil og ikke har noen erfaring med sveising fra før av er ett MIG\Mag apparet så absolute å annbefale. Elektrode er vanskelig å sveise med på tynne plater og bare får de som kan! Tig fungerer på samme måten som elektrode med dær har du en elektrode av wolfram som ikke brenner opp men gir deg en konstant lysbue til sveisingen. Dyrt i bruk siden gassen ( Ren Argon ) ikke akkurat er så veldig billig. Gassen til Mig koster ca 700kr for en flaske på 25l og holder en evighet hvis du ikke bruker det 5t for dag. Gå for Migen, den kan alle bruke:D :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Når det gjelder sikring: Har 16A kurs i garasjen, den har jeg alt av lys, verktøy og evt. varmevifte på. Lurer da på om jeg kan koble sveiseapp. på samme kursen. Trenger jo ikke varme den korte tiden jeg sveiser, og jeg trenger jo heller ikke bore/slipe/kutte/whatever samtidig som jeg sveiser. Men litt lys bør man jo ha. Hvor mange watt eller ampere trekker sveiseapparatet ca? Tenkte på et MIG/MAG som skal brukes til å sveise karrosseri. Trekker vel mer i starten sikkert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Det er neppe noe problem å bruke alt på samme kursen, mitt apperat krever 16A, hvis jeg bruker mye annet i starten eller har en lang skøyteledning på det så kan det hende at sikringen går men det er jo bare å slå den inn igjenn. Så det trenger du ikke å være redd for.:D :ratatatat Kjøp Mig\Mag å ikke på biltema. De apperatene er ikke noe særlig gode, av erfaring!:dude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperstad Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Eg har ett Telwin 180-2 Turbo MIG/MAG sveiseapperat til slags, om du er interessert! 180ampere, alt utstyr følger med, brukt meget lite. Send en mail om du er interessert!! osperstad@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg