Gå til innhold

Problemer med spiller

Ranger emnet

KingCamel

Anbefalte innlegg

Har et lite problem.. Cdspillern min tåler ikke trykket som blir når jeg spiller musikk.. Den begynner å tulle å hoppe.. Noen som har tips om hva som kan gjøres for at dette ikke skal skje?

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at den skal hoppe av trykket, er jo mange versting db drag biler som har spillern i dashboardet...

Sitter den festet i dashen skikkelig?? Er jo en tapp bakpå de fleste spillere som skal kobles på en metallskinne som skal stå fast inne i din hullet, da vil spilleren stå mere stabilt...

Dette ble gjort for mange år siden når spillerne hadde dårlige lasere og hoppet bare den så en dump i veien, men mulig dette også løser ditt problem...

Du kan jo ta å holde den i hendene og spille skikkelig, da skal den jo ikke riste av vibrasjonene...

Vet ikke hva du mener med hakking, men er du sikke på at ikke forsterker(ne) kutter?

Mål spenninga over forsterker(ne) når du spiller høyt og når du ikke spiller, skal ikke være så veldig stort spenningsfall...

Ring meg hvis jeg skal hjelpe deg å måle...

Mvh

Erlend

2000 - BMW 320i

2003 - KTM 525 EXC

1976 - Ford Taunus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Violence

Litt rart at den skal hoppe av trykket, er jo mange versting db drag biler som har spillern i dashboardet...

Sitter den festet i dashen skikkelig?? Er jo en tapp bakpå de fleste spillere som skal kobles på en metallskinne som skal stå fast inne i din hullet, da vil spilleren stå mere stabilt...

Dette ble gjort for mange år siden når spillerne hadde dårlige lasere og hoppet bare den så en dump i veien, men mulig dette også løser ditt problem...

Du kan jo ta å holde den i hendene og spille skikkelig, da skal den jo ikke riste av vibrasjonene...

Vet ikke hva du mener med hakking, men er du sikke på at ikke forsterker(ne) kutter?

Mål spenninga over forsterker(ne) når du spiller høyt og når du ikke spiller, skal ikke være så veldig stort spenningsfall...

Ring meg hvis jeg skal hjelpe deg å måle...

Mvh

Erlend

Det er ikke at forsterkerne kutter.. Er samme opplegg som om du står med en diskman og rister til antishocken får nok.. Eller om du har en ripete cd.. Hvis du skjønner hva jeg mener? :)

mvh

Dag

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert borti noen spillere av den rimelige typen som ikke takler humper og litt risting .

Hvilken spiller er det ?

Du må ikke legge demping rund spilleren som en foreslo, da blir den så varm at den takker for seg .

Men fest spilleren om den er løs .

Mvh Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ateam

Har vert borti noen spillere av den rimelige typen som ikke takler humper og litt risting .

Hvilken spiller er det ?

Du må ikke legge demping rund spilleren som en foreslo, da blir den så varm at den takker for seg .

Men fest spilleren om den er løs .

Mvh Frank

Det er en VDO CD751X.

Hadde egentlig ikke tenkt å legge demping rundt den, siden jeg har problemer med at den blir for varm allerede :)

Prizma: Hvis du leser postene, så kommer du frem til at det ikke er strømproblemer..

1994 VW Golf TDK

x 2006 Bombardier Rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å ta ut spilleren og spille lav så kan du dunke forsyktig på spilleren og se eventuelt om den er folsøm for det, er det slik så må nok laser/servo justeres, men hvis du må banke hard før den hopper så er det andre årsaker som er nevt tidligere, siste alternativ er jo å koble spilleren slik at du kan stå utenfor bilen med spilleren og dra opp volumen og se om det hopper, da eliminerer du andre årsaker... :D

har den mp3 avspiller? en vanlig cd hopper tidligere en mp3 avspilling pga bufferen.

lykke til!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider