Gå til innhold

Rust i bagasjerom

Ranger emnet

Lyspunktet

Anbefalte innlegg

Hallois!

Har en vectra som selvfølgelig har blitt angrepet av rust. Bilen begynner å dra på åra, så ikke så rart kanskje... Rusten er lokalisert bakerst til venstre, og høyre i bagasjerommet, noe bildene forhåpentligvis forteller. Hvordan skal jeg gå fram hvis jeg skal fikse dette, og få et ok resultat, da det faktisk har rustet hull...

Takker så meget;)

index.php?act=Attach&type=post&id=3451485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve og søke rundt her på bilforumet.. Du er sikkert ikkje den første, og heller ikkje den siste med rust på bilen..

Men sånn genrellt, går det vel i og bli kvitt ALL rust.. Helt til det kun er bart metall..

Dette inneberer som regel og kutte vekk en liten kant innforbi

selve rustskaden..

Deretter er det og finne egnet metall plate, til og lappe oppi, over, under eller hvor du enn du klare og få det best til fra..

(jepp, den bør helst sveises på, men det er nok mulighet for liming, vist det ikkje er "utsatt" vedrørende bærende konstruksjon)

Deretter har du som ved andre "skader".. pusse rent, grunne, og lakke over!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å få det sveist.. Men selvsagt kan man jukse litt.. Accorden jeg hadde, hadde også hull i bagasjerommet. De bare sparkla jeg. Sparkla det med en gang jeg fikk den. Solgte den ett år senere. Helt tett og fint til jeg solgte den ihvertfall. Ingen tegn til rust. Så det er mulig.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp ut og sett inn nytt stål. 0,8 til 1,2 mm. Så rustbeskytter du godt etterpå, ikke for å vere stygg med deg, men det er stor fare for at der er mer rust på bilen din.

Men visst noen som har en subaru som avatar sier du skal vrake bilen din, så må du ikke høre på det:)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider