leeny Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 kan noen grundig forklare hva tidskorrigering er? vet bitte litt om det, men er veldig diffust for meg, dette... har det nemlig på min alpine cda-9812rb :) hørte av en kar at det skulle være litt artig, så kjekt å sette seg litt inn i det har forresten prøvd å søke, fant svært lite Siter '92 Honda Civic LSi x '86 VW Golf 2 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by leeny kan noen grundig forklare hva tidskorrigering er? vet bitte litt om det, men er veldig diffust for meg, dette... har det nemlig på min alpine cda-9812rb :) hørte av en kar at det skulle være litt artig, så kjekt å sette seg litt inn i det har forresten prøvd å søke, fant svært lite Huff dette temaet kan det skrives mye om. Enkelt og greit hander det om å dreie fasen. En viss grad endring i fase gir et visst antall millisekunders forsinkelse i forhold til andre elementer i kjeden. Dette kan man også teoretisk gjøre passiv, men det er svært vanskelig. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by leeny kan noen grundig forklare hva tidskorrigering er? vet bitte litt om det, men er veldig diffust for meg, dette... har det nemlig på min alpine cda-9812rb :) hørte av en kar at det skulle være litt artig, så kjekt å sette seg litt inn i det har forresten prøvd å søke, fant svært lite Ett eksempel: Avstanden fra ørene dine til de respektive høyttalerene er forskjellige. Ved å forsinke signalet på det elementet som er nærmest ørene dine, vil det høres ut som om det er lik avstand mellom de respektive elementene. Å justere slikt uten å vite nøyaktig hva som skjer og hva man egentlig lytter etter er som å skyte i blinde. Jeg har hørt grusomme eksempler på hvor galt det kan gå. Som Glenn har nevnt uttallige ganger, er fasefeil en av de største og vanskeligste hindringene i å få til god og homogen lyd. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg