Gå til innhold

Kjøp&Info om Camaro 350 8V 1986 (87)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Sitter og vurderer kjøp av en Camaro 350 V8 TPI og er nokså ny I gemet på amcar og I såfall på camaro.

Noen som har noen tips hva man bør skjekke efter og hva prisen ligger på. Bilen skal være 100% strøken elektrisk og motor.

Skjekket litt rundt og fant ingen info på 1986 mod. som stemte med den info jeg hadde fra selger.

 

Noen av tingene som ikke stemte med 1986 mod.

- Motor V8 TPI

- Vippelykter

- 4 Trinns (Au)tomat

 

Samt at jeg får med komplett testarossa styling + diverse og bilen må lakkes er vel ikke en pris på rundt 50.000kr så galt?

 

Noen som har noen lenker og bilder av en Camaro med vippelykter og bilder av en med testarossa styling?

 

Bilen blir nok kjøpt så snart jeg har solgt Golf'n.

 

Beklager hvis det var noen dumme spørsmål men takker for info og svar. ;)

Golf G60 Selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Høres ut som om selger har blandet Firebird og Camaro. Ingen original Camaro har vippelykter. Det nærmeste er 1st generasjon med skjulte lykter. Firebird har derimot vippelykter.

 

Når det gjelder motor, så var de ingen 350 tilgjengelig i 86, men 305 TPI kunne du derimot få. Nå kan det selvsagt ha vært gjort et motorbytte på bilen. 350 TPI var tilgjengelig fra 87.

 

TH700R4 automatkassen fra 86 er en "4 trinns" automat.

 

En enkel måte å se om det er en 86 modell er å se om det er høytsittende bremselys montert øverst på glassbakluken. Fra 87 ble disse flyttet til hekkspoileren.

 

50,000 er i utgangspunktet en veldig bra pris for en tredje generasjons f-body - så det blir spennende å høre "hva" dette virkelig er når du får det på det rene.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ken.

 

Skulle bli bra detter.. når man vet hva det er.. hehe..

Får ta meg en tur og se hva slags bil dette er.

Tror nok det er en del missforståelser med selger.

Vet det er kjøpt ny front til bilen og dermed kanskje en (pontiac?)

med vippelykter. Skal ikke si så mye om hva som passer over fra bil til bil.

 

Er litt spent og ta en titt på stylinga. Komplett Testarossa styling kjøp fra usa. Fant ikke noe bilder av den på nettet så man får kanskje ikke vite før man har kjøpt bilen og montert. :D

Blitt lei av små biler som puster og peser og hyler når man kjører og ser fra mot og bytte til noe grommere. ;)

Golf G60 Selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hele fronten på bilen er bygget om, sjekk hva som var årsaken. Kollisjon, eller kun for endring av utseende?

 

Dersom det er hengt på en Firebird front på en Camaro (noe som antakelig er fullt muilg rent teknisk), er bilen blitt litt ukurant og det KAN være årsak til lav pris.

Selv om du ikke bryr deg om det pr idag, vil du måtte ta samme pristapet når du en dag vil selge bilen videre.

 

Dobbeltsjekk motorstørrelsen. Prisen på disse bilene er merkbart høyere når de har 350 (5,7L) TPI, enn når de har 305 (5,0L) TPI.

 

Sjekk også om ombyggingen er skikkelig gjort, at dørsprekkene i framkant av dørene og rundt panseret er like, at forhjulenes posisjon i skjermåpningene er like, at fronten sett forfra er helt plan med bakken osv.

Det beste ville vært om du hadde fått med deg en som kan disse bilene og vet hvordan ting i fronten (innerskjermer, el.anlegg og komponenter, deksler i motorrom osv) skal se ut når det er originalt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Grei måte å sjekke årsmod:

Utenfra bilen, på førersiden, kan du se en metallplate med rammenr på, det skal være på 17siffer (Blanding tall/bokstaver)

Noter dette nr ned uansett, kan dekodes her:

http://www.thirdgen.org/vin'>http://www.thirdgen.org/vin

 

Det som er interessant for deg å sjekke er:

Siffer nr 10 - årsmod: F=1985 G=1986 H=1987

Siffer nr 8 - motor: F=305 TPI 5.0L 8=350 TPI 5.7L

Som allerede sagt, ble bare 5.7L levert '87 opp.

Er den konvertert fra en forgasserbil til TPI, kan det være:

G=L69 motor (305/5.0L High Output)

H=LG4 motor (Den slappeste V8'eren, 305/5.0L)

 

En enkel måte å sjekke om det er 5.0 eller 5.7 hvis selger hardnakket hevder det er 5.7L:

Kjenn på baksiden av svingningsdemperen, denne har tenningsmerket (en strek) på seg. Hvis du kjenner bredden på demperen, og den er "massiv", altså like tykk hele veien, er det en 5.7L.

Er den "hul" inni, formet som en "L" på en måte, er det en 5.0L.

 

Dette er den enkleste måten jeg vet å sjekke lett på, men ikke alltid idiotsikker - jeg har sett 5.0L med massiv demper... Hvis du kommer til/orker/klarer og har en lommelykt, kan du se på blokka på baksiden av topplokkene (Der girkassa er montert), skal det stå enten 5.7 eller 5.0 (Har selv en '86 305 liggende).

 

Dette er egentlig et greit tips til alle, har sett på flere Malibu'er og lignende tilsalgs, som skryter på seg 350motor uten å ha det. Sjekk alltid rammenr på typen bil du skal kjøpe.

 

Og så litt vekk fra det kjedelige over: ;)

TH700R4 kunne man få fra '83, grei nok kasse, men sterkere fra '85, og best etter '87,5 (hvis man skal ha mekanisk speedo - '88/89-opp elektronisk)

Prisen er vel normal etter som jeg skjønner? Har aldri vært på utkikk etter en Camaro, men virker som 40K+ er vanlig. Spørs helt på hva som møter deg når du ser på den da... :eek:

Men disse Testarossa-greiene..... Ehhh...., har sett noen cheesy Fiero ombygginger, og noen bilder av andre slike styling-kit, og min lille mening er at du godt kan kjøpe bilen, Firebird front eller ikke, og helst bare la det plast-settet ligge igjen når du drar.... :rolleyes:

 

*EDIT * Sjekk forøvrig http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/techdb.shtml'>http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/techdb.shtml

og generelt denne siden for info:

http://www.thirdgen.org/

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar og info.

Fått bekreftet at det er en 305 TPI motor som stå i bilen.

5L V8 motor med rundt 220HK. Skal vel ikke være no problem og hente noen ekstra hester ut av den. :D

Bilen må lakkes så jeg blir nok og ta med stylinga og test montere den før lakken sprøytes på.

 

Blir nok og ta bilen hvis den er ok og så snart jeg får solgt Golf G60'n. Litt feil årstid til og selge på men er 90% strøken så det skulle nok ikke være noe problem.

 

Planen er og dra neste helg og ta en titt på bilen og skal da prøve og få tatt noen bilder.

Golf G60 Selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår