BMWE30POWER Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 går det ann å brokoble cd spilleren?? det skal kunne koble 4 høytallere til min cd spiller men,jeg har kun 2 så går det ann å brokoble dem?? Siter BMW 316 1985 "1st bil" BMW 316 1987 "prosjekt" (x) Nissan Bluebird 2l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by BMWE30POWER går det ann å brokoble cd spilleren?? det skal kunne koble 4 høytallere til min cd spiller men,jeg har kun 2 så går det ann å brokoble dem?? Pioneer hevder vel det er mulig å brokoble et par av deres spillere. Det er også mulig andre spillere tåler det rent fysisk, men jeg ville overhodet ikke anbefale å gjøre det. For det første blir det fryktelig upraktisk, for det andre vil det sannsynligvis låte rævva. Brokobling av strømsvake enheter er fy. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Dersom du vil at cd-spilleren din skal være rødglødende når du spiller musikk så må du bare brokopple den. For å finne ut hvordan du brokoppler forsterkeren i cd-spilleren din så må du være svakstrømseletriker og åpne forsterkeren og finne ut hvilke kabler du skal bruke i kopplingen. Dette vil det garantert bare bli rot av så glem dette med brokoppling!!! Bruk 2 av utgangene på spilleren din så blir den bare "sånn passe" varm, og det vil fungere i ditt tilfelle. Det beste er å kjøpe seg en liten forsterker (f.eks. en Soundstream på tilbud hos MR.SQ) og bruke denne på de to høyttalerne dine. Dette vil låte 40 ganger bedre enn om du bruker den forsterkeren som er innebygget i din cd-spiller! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Morel For å finne ut hvordan du brokoppler forsterkeren i cd-spilleren din så må du være svakstrømseletriker Dette har jeg prøvd og fått til, men jeg anbefaller det absolutt ikke, lyden ble ikke spess fin, spilleren mister en del av sine finesser, garantier og slikt blir borte. KJøp en forsterker til frontsetett, lyd følelsen og trøkket blir MYE bedre, mark my words. Jeg gjorde forresten spilleren tilbake til standar etter 15 mins lyd testing i benk. den ble en god del varmere en standar. Monterte den aldri i en bil. Ja jeg har gått elektronikk og har utdannelse innen det. Lykke til :) mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE30POWER Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by Morel Dersom du vil at cd-spilleren din skal være rødglødende når du spiller musikk så må du bare brokopple den. For å finne ut hvordan du brokoppler forsterkeren i cd-spilleren din så må du være svakstrømseletriker og åpne forsterkeren og finne ut hvilke kabler du skal bruke i kopplingen. Dette vil det garantert bare bli rot av så glem dette med brokoppling!!! Bruk 2 av utgangene på spilleren din så blir den bare "sånn passe" varm, og det vil fungere i ditt tilfelle. Det beste er å kjøpe seg en liten forsterker (f.eks. en Soundstream på tilbud hos MR.SQ) og bruke denne på de to høyttalerne dine. Dette vil låte 40 ganger bedre enn om du bruker den forsterkeren som er innebygget i din cd-spiller! Mvh Pål oki greit, men går det ann å kople 2 eller flere forsterkere til cd spilleren da?har jo en egen forsterker til bassen, eventuelt hvordan gjør man det, er ikke så flink på bilstereo:( Siter BMW 316 1985 "1st bil" BMW 316 1987 "prosjekt" (x) Nissan Bluebird 2l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 det skal gå int det vettu, men har du lav nivå utganger på spilleren da? (RCA kontakter ) Eller phono som man kan kalle de ) Og har du ikke nok slike koblinger på spilleren så kan du splitte signalet ved forsterkeren. Lykke til :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE30POWER Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by ealoken det skal gå int det vettu, men har du lav nivå utganger på spilleren da? (RCA kontakter ) Eller phono som man kan kalle de ) Og har du ikke nok slike koblinger på spilleren så kan du splitte signalet ved forsterkeren. Lykke til :) Mvh Erik oki men hvordan splitter jeg dem da? har 6 phono kabler som går ut av spilleren Siter BMW 316 1985 "1st bil" BMW 316 1987 "prosjekt" (x) Nissan Bluebird 2l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Pioneers P80MP kan brokobles på rearutgangen for å drive en grei 10" sub, dette går ganske greit uten at spilleren blir rødglødende. Men om du skal brokoble begge utgangene er jeg ikke sikker på om det går på den spilleren. Vet jo heller ikke åssen spiller du har? Men det beste er selvsagt om man har råd til å kjøpe en grei liten to-kanaler. Da klarer du deg greit. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by BMWE30POWER går det ann å brokoble cd spilleren?? 95 % av cd HU som har innebygd forsterker er allrede brokoblede... DERFOR står det i bruksanvisning at du ikke skal jorde noen av høytaler utgangene, hvis din cd spiller er spekec med mer enn 15watt så er den brokoblet fra før! husker jeg ikke feil så kom ikke brokoblet forstekere før midt i 80 talet, da begynte det å komme de "fantastiske" 2x25 watt meget flate og grønn farge forsterkere til Pioneer (kunne brukes som stryke jern!) bla og equilizer med innebygd forsterker, Sansui, Clarion, mitt første DSL var faktisk en forsterker med diskrete komponeter drevet av 12volt direkt i bro...kunne belastes ned til 2 ohm og da ble det fart i den... gode gammle dager det!! mvh :cool: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg