Gå til innhold

IS vs. I CL

MrFord

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting, jeg vurderer å kjøpe meg en Sedan 2.0i CL eller GL, og lurer på hva som er forskjellig fra en vanlig injection mtor og IS'en, jeg vet det at dysene er anderkedes på is, grønne.

Men er hjernen lik og? andre tng som er på isen fra de andre??

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is er navet på utsyrs pakken som bilen er levert med, ikke navet på motoren. Alle ohc med innsprut har 115hk... Og gull-farget topdekksel. Forgasseren har sort toppdeksel. Jeg har altid hørt att i motoren er av bedre kvalitet enn forgasseren, men jeg kan ta feil.

Det kan godt hende at girkassene ikke er identiske, men det er vell 5 gir på begge.

S'n i is står vel for sport, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SvKMe

Is er navet på utsyrs pakken som bilen er levert med, ikke navet på motoren. Alle ohc med innsprut har 115hk... Og gull-farget topdekksel. Forgasseren har sort toppdeksel. Jeg har altid hørt att i motoren er av bedre kvalitet enn forgasseren, men jeg kan ta feil.

Det kan godt hende at girkassene ikke er identiske, men det er vell 5 gir på begge.

S'n i is står vel for sport, tror jeg.

Det har jeg også alltid trodd, men det er så mange som sier at motoren fra is er så mye bedre (ble hudflettet da jeg lurte på hvorfor alle skulle ha en "is"-motor istedet for en vanlig ohc innsprøytningsmotor fra sierra/scorpio). Kanskje jeg har blitt hjernevaska til å tro på de :o

Det med at i-motoren er sterker er vel fordi noen forgassermotorer ble bygd med annen blokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

is motoren har noe bedre topp enn den med forgasser. Litt større kanaler, ellers så er bunndelen helt lik.

is og i motorene er helt like.. tenker på ohc...

forgassermotorene som ikke har 205 på blokka, men 2.0 har noe dårligere stempler, råder og svakere blokk.. ellers så er de konstruert på samme måten..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...