Gå til innhold

Olje

Ranger emnet


bmn

Anbefalte innlegg

Hva er navnet på denne motor-rensen? Kjører på Helix Ultra 1 eller hva den nå heter,full syntetisk,men er en liten anelse ventilpekking ved oppstart..

Skal bytte olje om 2000 km,så da kan jeg jo prøve denne en runde.. Kan man kjøre lenge med dette ludiumet på?

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Hva er navnet på denne motor-rensen? Kjører på Helix Ultra 1 eller hva den nå heter,full syntetisk,men er en liten anelse ventilpekking ved oppstart..

Skal bytte olje om 2000 km,så da kan jeg jo prøve denne en runde.. Kan man kjøre lenge med dette ludiumet på?

 

mvh

QMI selger innvendig motorvask, skal visst være bra for å vaske motoren, men utfører ikke mirakler på løfterene. Helles på varm motor og la gå på tomgang i 30 min (tror jeg det var).

 

Ventiltikking ett par sekunder etter oppstart er normalt, du trenger ikke gjøre noe med dette.

Mobil 1 Rally Formula er en super olje. Den har viskositet 5W-50, og er ikke for tykk, og smører bedre enn de aller fleste.

 

Har noen problemer med vedvarende ventiltikking, er som regel eneste løsning å skifte ventilløfterene. Dette er veldig fort gjort på rekkefirere, og koster rundt 1500 for 8 nye orginale VAG løftere (kan skaffes om ønskelig). Når man først har skrudd av kammen, setter man inn en trimkam :) (Kan også skaffes billig av god kvalitet)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quattro73

QMI selger innvendig motorvask, skal visst være bra for å vaske motoren, men utfører ikke mirakler på løfterene. Helles på varm motor og la gå på tomgang i 30 min (tror jeg det var).

 

Ventiltikking ett par sekunder etter oppstart er normalt, du trenger ikke gjøre noe med dette.

Mobil 1 Rally Formula er en super olje. Den har viskositet 5W-50, og er ikke for tykk, og smører bedre enn de aller fleste.

 

Har noen problemer med vedvarende ventiltikking, er som regel eneste løsning å skifte ventilløfterene. Dette er veldig fort gjort på rekkefirere, og koster rundt 1500 for 8 nye orginale VAG løftere (kan skaffes om ønskelig). Når man først har skrudd av kammen, setter man inn en trimkam :) (Kan også skaffes billig av god kvalitet)

 

Skaffer du trimkam til en 86 mod 1.6 GL og hva blir prisen?

Trenger også nye ventilløftere.. Har du noe pakkepris? hehe

Hvor holder du til?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cchris

 

Skaffer du trimkam til en 86 mod 1.6 GL og hva blir prisen?

Trenger også nye ventilløftere.. Har du noe pakkepris? hehe

Hvor holder du til?

 

Skaffer kammer til din motor;

Hydraulisk 8V 266°. Snill trimkam. Koster kr. 3390,-

Hydraulisk 8V 268°. Orginal sport-kam fra Audi/VW. Koster kr. 3590,-

Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,-

 

Prisen er MED 8 nye hydrauliske løftere, orginale VAG.

 

Alle kammene passer rett oppi din motor. Er produsert på samme fabrikk som orginale kammer fra audi/vw, og holder derfor samme gode kvalitet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Quattro73:

Er intr i prisen på kam til 1.8GL,ventiler og løftere hvis du får tak i dette? Er en 87 modell hvis det har noe å si her..

Hvilken produsent er det du får tak i?

 

Se pris over for kammer/løftere. Er samme til din motor. Ventiler koster 260,- stykket for orginale (fra VAG) 40/38mm innsug og 33mm eksos. Skaffer også større ventiler, samt ventiler i rustfritt og iconel med både 8mm or 7mm ventilstamme, ned-dreid til 6,5mm i porten. Kr. 300,-.Trenger nye styringer for å bruke 7mm ventiler.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quattro73

 

Skaffer kammer til din motor;

Hydraulisk 8V 266°. Snill trimkam. Koster kr. 3390,-

Hydraulisk 8V 268°. Orginal sport-kam fra Audi/VW. Koster kr. 3590,-

Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,-

 

Prisen er MED 8 nye hydrauliske løftere, orginale VAG.

 

Alle kammene passer rett oppi din motor. Er produsert på samme fabrikk som orginale kammer fra audi/vw, og holder derfor samme gode kvalitet.

 

Hvis jeg kjøper denne kammen: Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,-

 

Forstod jeg deg rett at det følger med 8 nye hydrauliske løftere i den prisen? Og hva mer trenger jeg når en sånn operasjon skal utføres? Noe mer jeg må kjøpe for å få alt i boks? og som du kan skaffe? :D Dette virker intressant!

 

Hvor holder du til?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cchris

 

Hvis jeg kjøper denne kammen: Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,-

 

Forstod jeg deg rett at det følger med 8 nye hydrauliske løftere i den prisen? Og hva mer trenger jeg når en sånn operasjon skal utføres? Noe mer jeg må kjøpe for å få alt i boks? og som du kan skaffe? :D Dette virker intressant!

 

Hvor holder du til?

 

Ja, prisen er inklusive 8 orginale løftere fra VAG (Delenr. 034.109.309 AD).

 

Nye hardere ventilfjører er ikke en nødvendighet med den kammen, men dersom du liker høye turtall er det å anbefale. En rå kam kan gi ventilflyt på høye turtall med dårlige fjører. Koster kr. 1190,- for alle 16 (8 ytre og 8 indre). Dersom disse byttes kan ventiltetningene lett byttes, koster kr 16,- pr. stk. Ellers er jo justerbart kamdrev kjekt, da en selv kan stille om kammen skal virke på lave eller høye turtall. Stilles på noen sekunder, og kan forandre bilen fra bybil med bra dreiemoment til turtallsmaskin med bra topp-effekt. En kan justere litt å finne innstillingen(e) som passer deg. Er gradskive på kamdrevet. Koster kr 990,- for blå anodisert aluminium, kr 1090,- for rød-anodisert eller kr 1190,- for polert.

 

Det er nok det som kan byttes uten at toppen taes av...

Holder forresten til på Karmøy i Rogaland.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår