Gå til innhold

søker litt info om bmw 520(e39) lakkering/motor

Ranger emnet

Qee

Anbefalte innlegg

jeg ønsker og få vite et anslag på

- en nylakkering av bilen (svart) hvor mye vil det koste for en bra lakkering

- og motormessigt hva kan man gjøre med motoren (150hk orginalt uten turbo/kompressor)

og har noen noen linker til noen som har stylet/tunet en bmw 520i (e39) 97 mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

jeg ønsker og få vite et anslag på

- en nylakkering av bilen (svart) hvor mye vil det koste for en bra lakkering

Svart blank eller svart metallic? ;) Under 10.000 er vel vanskelig uansett hvis det skal være en kvalitetsjobb.

Originally posted by Qee

- og motormessigt hva kan man gjøre med motoren (150hk orginalt uten turbo/kompressor)

Disse gutta her

http://www.esstuning.com/ er vel the daddies når det gjelder gå-fort til BMW uten å legge ned obskøne summer.

Originally posted by Qee

og har noen noen linker til noen som har stylet/tunet en bmw 520i (e39) 97 mod..

http://www.jimmy540i.com/

http://www.bmwpower.nu/

http://www.bimmer.org/

bør gi masser av styla 5-serier.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

og hvor mye vil et sånnet kompressorkit koste

(er det det på esstuning du mener)

hvor mye er egentlig prisforskjellen her, og det skal være en god jobb

40-50 lapper + installering tenker jeg.

Koster litt, men ikke så skummelt mye med tanke på at du får rimelig mye tilbake for pengene.. :D :D :D

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by El-LoCo

40-50 lapper + installering tenker jeg.

Koster litt, men ikke så skummelt mye med tanke på at du får rimelig mye tilbake for pengene.. :D :D :D

ESS sier 4995 euro for bitene ja, ca. 35.000 NOK + moms.

Veldig røft regnet :)

Trodde faktisk det var litt billigere.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske billig trimming jeg. De jeg har snakket med som har det sier Ess kitet er helt problemfritt. Mener at man faktisk beholder alle nybil garantier osv fordi de bare tar ut ca 60 % av det drivverket tåler. En annen fordel er at det er lett å stille bilen tilbake til original stand når du feks skal selge den - vise den el.

Kun chip trimming + nytt luftfilter osv er mye penger for lite effekt. Kjøp kompressor

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

har lagt merke til ess sitt opplegg og det er jo super bra, men finnes det andre typer kompressorkit..

nå har eg ikkje någen tall på 0-100 & 80-120 osv men vil den forbedre seg med 1,5-2 sekunder tror dere?

Ess er det ledende firmaet når det gjelder kompressor kit til BMW. Mesteparten av markedet deres er i USA og Østen. Det finnes anatgelig andre også men i følge rykter osv fra USA regnes de der som de beste.

Med standard kompressor kit bør en vanlig 520I bli raskere enn en 528I som vel bruker 7 sekunder og noen tiendeler til 100.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider