Gå til innhold

Tråden om E36 anlegget mitt

Ranger emnet

2maz

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Corbin

Kult bilde av sikringene da.... (ville bare legge det til) :P

Ja her er det en som har hørt om macro funksjonen på kameraet :) det var litt artig det bildet.. kult lys og greier :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Akkurat nå går det litt tregt. Litt annet å gjøre for tiden. Men skal ut i garasjen i løpet av helgen og se om jeg får gjort noe. Bilder skal det komme masse av ;)

Trenger litt stasj og, må bare planlegge litt. Og så skal jeg plage visse folk her på forumet med noen bestillinger. Om 1 uke er det nye lønning, denner kommer nok til å ryke fort med til bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Litt treg med oppdateringer, men bedre sent enn aldri.

Har nå kommet litt lengre og nye ting er kjøpt

Stinger Expert 50mm kabel

Stinger sikringsholder

Stinger sikring

Stinger Kabelsko 50mm

Stinger Kabelsko 20mm

Stinger batteripolsko

Stinger T blokk

Kicker signalkabel

Vinyl sort

Vinyl hvit

Alt dette kjøpte jeg hos Autod, klapp for grei pris og leveringstid icon_thu.gif

Slik ser det ut nå, subben er trekt i sort vinyl forran og hvit vinyl på sidene. Sidene blir jo en del av "rommene". Og i rommene skal jeg ha Grønt neon og Uv lys. Ikke begge samtidig da... Uv og hvit pleier jo å være en stilig kombinsjon.

Det skal festes nede og, men det skal festes i en annen del. Ikke i kassen, slik at det blir en mer helhet.

P2270015.jpg

P2270012.jpg

Kassen har jeg forminsket siden den var noen liter for stor, samt at jeg forsterket den litt.

P2270014.jpg

Sub forsterkeren kommer nå på venstre siden. Den skal monteres på veggen og bygges inn med glass.

P2270007.jpg

Bak1.jpg

På motsatt side kommer 6kanaleren på den øverste platen,

Her kommer og kondensator, sikkringsholder, T blokk og slikt. Platen forran kondisen er bare en prøve plate for vinkelen. Men kondisen skal bygges inn, slik at bare litt av toppen stikker opp.

P2270010.jpg

Minner litt om en slange....

P2270033.jpg

P2270029.jpg

Signal kabelen til Sub forsterkeren.

P2270035.jpg

Batteripolsko

P2270022.jpg

Noen av delene

P2270021.jpg

Rot...

P2270024.jpg

Her kan dere se veien til kablene som går i midten av bilen.

P2270023.jpg

Demontering må til

P2270025.jpg

Holder og på å modifisere midtkonsollen litt, skal byggen inn remoten(den fjernstyrings tingen) samt at jeg skal ha noen knapper der, men uten hell foreløpig Har prøvd 2 metoder.. Ene å legge sølvfolie nedi og støpe igjen . Men det sank bare etterhvert og etterlatte seg en sparkel/polyester klomp...

P2270020.jpg

P2270019.jpg

Den andre var høytaler stoff metoden,men den ble liksom liggende oppå, så ikke så bra ut. Tror jeg må kombinere de to metodene for å få det bra.

P2120002.jpg

P2120005.jpg

P2120006.jpg

P2120011.jpg

Snart får jeg skikkelige skilter på bilen igjen og forhåpentligvis en lapp :rolleyes:

Derfor må jeg få det ferdig, rullende prosjekter pleier å gå litt tregere

P2270016.jpg

Det jeg mangler nå er Frontsett, bakhøytalere, og spiller. Vurderer om jeg skal ha en vanlig spiller eller Indash system. Vet ikke helt om indash er verd pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update av dagens arbeid

Ny strømkabel til spiller:

kabeltilspiller2.jpg

Kabeltilspiller.jpg

Kondisen holder på å få sin plass

Kondisbyggetinn.jpg

kondisclose.jpg

Forsterker prøvemontert

prveforsterker.jpg

Er ikke helt sikker på om jeg skal ha stickers på bilen, med tanke på innbrudd og slikt,men testet noen løsninger med det jeg har foreløpig:

stickers.jpg

Midtkonsollen min ser ut til å bli bra.. Veldig uferdig foreløpig da

stping.jpg

Følg med videre, for nå kommer snart frontsettet. Morel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt :)

Skal etterhvert prøve bygge litt stereo i min bil jeg og, men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det med tanke på at jeg skal ha i reservehjulet + at jeg skal kunne bruke bagasjen til noe annet enn KUN stereo :)

Lykke til videre!

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal etterhvert prøve bygge litt stereo i min bil jeg og, men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det med tanke på at jeg skal ha i reservehjulet + at jeg skal kunne bruke bagasjen til noe annet enn KUN stereo :)

Lykke til videre!

Enn hvis du bygger det slik at du forhøyner gulvet, senker forsterkerne under pleksiglass og har sponplaten løs fra resten av stæsjet slik at når du skal ned til reservehjulet løfter du bare ut den sponplate-delen.. Du kan jo trekke dette i hva du vil også. Da har du jo plass til badeballer og dagligvarer å alt annet du vil ha med deg! :rolleyes: Sånn tror jeg jeg skal gjøre det hvertfall!

Ugly is in!

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre!

Jeg bygger litt etter det prinsippet jeg og. Reservehjul vil jeg ha, og litt plass blir det. Bagasje og slikt går i baksetene :) Maks 3 pers på langtur chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var pakken med frontsettet her. (riktig nok noen dager siden da men)

P3160006.jpg

Og pakken den inneholdt

P3130001.jpg

Innstalasjonen ble veldig forenklet i første omgang, siden jeg nå skal ha bilen kjørbar om under en månde. OG at vær og klima forholdene akkurat nå ikke egner seg til glassfiber støping notin

Instalasjonen ble slik

P3180010.jpg

P3180015.jpg

Vil ha de slik, og da lage kasse av glassfiber

P3160007.jpg

Og siden glassfiber støping ikke er så lett nå, så ble diskantene bare klæsset opp slik

P3180011.jpg

Men det skal endres på.

Og så klarte jeg ikke å vente på å høre LYDEN.

Jeg koblet de til forsterkeren og skrudde forsiktig opp, da åpenbarte det seg noen klare toner i bilen min... Jeg har LYd i bilen min! ikke bare during og risting fra subben men lYd!

Fikk ikke testet de sammen med subben enda, men lyden i frontsettet var meget bra! Veldig klare og fine toner, og spillte ganske høyt. Har ikke testet de maks, siden de ikke er inspilt enda. De puttrer å går når som jeg er i garasjen.

Konklusjon med Morel:

Meget Bra. (anbefales)

Lenke til kommentar
Del på andre sider