Gå til innhold

Tråden om E36 anlegget mitt

Ranger emnet

2maz

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har jo strekt ny strøm til spilleren. Men hvilken av +'ene er det som trekker strøm? Det er jo en rød og en Gul.

Hvor kobler jeg?

P3180014.jpg

kabeltilspiller2.jpg

GUL = konstant 12V.

Det er den du må koble til, men husk sikring like ved batteriet i tillegg til den som sitter på ledningen til spilleren!

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått deg riktig nå så skal både den gule og den rød ha strøm, siden den røde gir strøm til spilleren når tenningen står på, og den gule er til minnet. dvs at spilleren får strøm når tenningen er av.

Er vel en grunn til at det er 20A (på min spiller) sikring på den gule ledningen?

Det sier i hvert fall meg at det skal gå mer enn noen milliampere gjennom den...

Den røde ledningen er bare en styrestrøm koblet til tenningen.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var det en liten tid for update

Det som er gjort siden forrige gang er at cdskifteren er bygget inn på nytt. Anlegget er delvis koblet opp.(ikke strekt riktig enda) Trekt noen av delene, montert bilen sammen igjen innvendig. Og montert bassport.

Noen bilder.

Fra trekking:

4894bbb0.jpg

866a771e.jpg

Her kan dere se hvordan det ble seendes ut med hvit vinyl ved kondisen. Ikke festet helt og litt dårlig lys da. Synes det ble bra jeg:)

5ea3c052.jpg

Bilder i fra cdskifter kassen:

44e00309.jpg

Den er da og sparklet, pusset og trekt i sort vinyl. Skal få tatt bilde av ferdig resultat

Det ble litt problemer med bildene, tatt med et annet kamera og det ble da litt kluss. Katten rotet vekk et av batteriene til det andre kameraet. :rolleyes:

Subben med bassport kommer det og bilder av. Test spilte den litt og det virker ganske bra. Allerede 2 bemerkelser fra naboer doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor så tykk strømkabel inn til spiller'n?

Hvorfor ikke?

Så er man hvertfall rimelig sikker på at det ikke skal stå på tilførselen der hvertfall, hehe, har selv 8mm2 til min spiller.

til 2maz, slik du har lagt opp kabel nå må du enten ha ett rele som står foran i bilen koblet til tenningen, eller koble både rød og gul til den nye strømkabelen..

Strømmen trekkes i den røde, den gule er kun til minnet i spilleren (noen spillere kan også trekke strøm på begge to til selve spilleren)

Du får jo da ulempen med at spilleren ikke slår seg av automatisk når du slår av tenningen, men gjør det noe?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Så er man hvertfall rimelig sikker på at det ikke skal stå på tilførselen der hvertfall, hehe, har selv 8mm2 til min spiller.

til 2maz, slik du har lagt opp kabel nå må du enten ha ett rele som står foran i bilen koblet til tenningen, eller koble både rød og gul til den nye strømkabelen..

Strømmen trekkes i den røde, den gule er kun til minnet i spilleren (noen spillere kan også trekke strøm på begge to til selve spilleren)

Du får jo da ulempen med at spilleren ikke slår seg av automatisk når du slår av tenningen, men gjør det noe?

Takker for tips.

At den ikke går av med tenningen gjør ikke så veldig mye. Da kan jeg jo "råne" uten at nøkklene trenger å være i :cool: (les:stjele klar notin )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra til nå, gleder meg til å se det ferdige resultatet:) Er ikke mange tråder om anlegg i E36, flott at noen gjør det.

Takker for det. Dere skal få se alt som skjer.

Tourtual til Jonet :) og andre som lurer (ang.PM'en)

Hvordan få ut midtkonsollen:

Ta utav askebegeret bak. Skru ut de 2 skruene som er der

P4190012.jpg

Fjern den løse delen og skru utav den skruen i midten.

P4190013.jpg

Vipp ut nødblink knappen og skru utav skruen som er der

P4190009.jpg

Trekk håndbrekket litt opp, og bøy rammen rundt det inn i hullet

P4190014.jpg

Trekk konsollen litt bakover

P4190015.jpg

Vipp den så oppover og skyv den fremover, samtidig som du dytter resten av det som er rundt håndbrekken igjennom hullet

P4190016.jpg

Når du har fått hullet forbi håndbrekken er det bare å løfte av

P4190018.jpg

og den er av :)

P4190019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det ikke store fremgangen pågrunn av pengemangel, men i morgen blir det bedre. Da er det dagen :D Hvis jeg får mye så skal jeg kjøpe meg ny spiller

Må få byttet ut denne snart. Flotte spilleren jeg fikk med bilen tannløs. BLir nok å anskaffe seg en Pioneer 7700mp. Kanskje Autod har en slik på lur for en billig penge :) Jeg reklamerer jo litt for han da :D

P4190028.jpg

Lav? Får ikke fingen lengre opp.

P4190031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider