Gå til innhold

Tråden om E36 anlegget mitt

Ranger emnet

2maz

Anbefalte innlegg

I dag har jeg fått laget plassen til monoblokken og 6 kanaleren. Ble fornøyd med resultatet. Dette ble trukket i hvit vinyl, siden dette skal bli "rom" (altså innrammet og med glass i`)

Eneste jeg sliter litt med nå er hvordan jeg skal få fine skjøter på den ene platen som 6 kanaleren står på. Tinger er det at du ser kantene(se bildet) toppen og bunnen. Lengre bak på platen er ikke så nøye,siden der ligger forsterkeren på. Men har fått meg en liten utfordring der. KOm med tips hvis du har. P6250035.jpg

Mono plassen:

P6260006.jpg

P6260008.jpg

P6260007.jpg

Subben er jo påplass P6260009.jpg

Utgangspunktet for ytterveggen. Den skal altså skjæres i og puttes i noe glass.

P6260011.jpg

To be continued...... :popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut dette. Hvordan er bassen inni coupéen? Har du gjort noen endringen/modifikasjoner for å få mer bass inn i bilen? Disse bilene er jo ganske tette bak..

Holder selv på med et stereo-prosjekt i min e36. Morsomt å se flere bygge i disse bilene :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette. Hvordan er bassen inni coupéen? Har du gjort noen endringen/modifikasjoner for å få mer bass inn i bilen? Disse bilene er jo ganske tette bak..

Holder selv på med et stereo-prosjekt i min e36. Morsomt å se flere bygge i disse bilene :)

Ikke gjort så mye for å få det inn i coupèen. Eneste som er at platen som skulle vært over skipose hullet er fjernet, slik at det er hull rett i seteryggen. Har ikke midtarmlene (enda..) Og så er bassporten vendt innover mot coupèen. Bassen er ganske grei inni der. Men det er i baksetet bassfølelsen er. Baksetete vibrerer godt, samt hattehyllen hopper litt på harde slag. Skal teste litt med å vende subben innover og, så vi får se hva som er best.

Venter på at limen tørker på en nytrekt plate akkurat nå. Ny update kommer i morgen. Følg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ny update kommer i morgen. Følg med :)

Litt treige dager chicken Men her er no enda en update.

Denne gangen så er bildene tatt med mobilen, derfor ikke den beste kvaliteten, men dere ser hva det er :)

Nå er det diskantholdere som er på vei, det er blitt varmere i luften og da litt mer ideelt så støpe.

Vinkelen bestemmes.

Bilde36.jpg

Liten testing

Bilde37.jpg

Og vi er i gang!

Bilde38.jpg

Bilde40.jpg

Bilde42.jpg

Bilde44.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ta form nå.. ser veldig bra ut, mye igjen? Så har ikke tenkt å lage en patent for å kom til ekstrahjule?

Holder selv på å bygge i en e36.

Har litt igjen fortsatt, Hattehyllen skal modifiseres slik at noen høytalere får plass der. Dette blir noe glassfiber greier det også. Så er det å få noen vegger med plexiglass forran forsterkerene og kondissen.

For å komme til ekstrahjulet så er det bare å løfte opp platen i midten :) Da kommer man til Dekk, jekk, hjulkryss, Førstehjelp og varseltrekant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta!! :D

Egentlig kjempeglad for å komme over denne posten.

Har hjulpet en kompis med å legge opp anlegg og dvd spiller og sånn i bilan hans i dag.

Han skal bygge sub, forsterker, kondensator og sånn inn i bagasjerommet sitt han også, så da tenker ejg vi tar laptopen min med ut i bilen hans når vi skal bygge bagasjen hans.

For han har nemmelig også E36 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta!! :D

Egentlig kjempeglad for å komme over denne posten.

Har hjulpet en kompis med å legge opp anlegg og dvd spiller og sånn i bilan hans i dag.

Han skal bygge sub, forsterker, kondensator og sånn inn i bagasjerommet sitt han også, så da tenker ejg vi tar laptopen min med ut i bilen hans når vi skal bygge bagasjen hans.

For han har nemmelig også E36 :)

Kjekt å høre :)

Hvis har har batteriet bak han også så gjør det jobben litt lettere.

Skal ut å pusse litt i dag, og kanskje få tak i litt sprøytesparkel på boks. Skal legge ut bilder når ting skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Diskantene begynner å ta form, litt små hull som skal pusses ned igjen og litt bearbeiding gjenstår. Men begynner å se bra ut.

KopiavIMG_2150.jpg

Begynner å få litt innsikt i glassfiber verden, derfor:

*sikle*

Kopi1avIMG_2160.jpg

Kanskje ikke det blir akkurat slik da, men noe skal inni der i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Desverre ikke noen nå...

Har vært litt styr, vært på verksted en stund og nå er det noe med hjulstillingen som må fikses. Men skal begynne på anlegget igjen snart.

Tid vettu...

Det neste som skal gjøres inngår en del glassfiberstøping. Så skal ta masse bilder underveis :)

Men hyggelig at folk savner updates :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Liker denne tråden veldig godt siden planen er å kjøpe en slik BMW og putte en del anlegg i den :) Lærer masse her :wave Må også si at det er drit fett åssen du har disignet bagasjerommet :partyon

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar