jettamaster Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 har montert ein weber 32/36 DGAV på min bil (jetta 1,6) gasseren har stått på ein ford. har no kjørt med gasseren på bilen no i eit par måneder. det går fint men har no begynt å bli ein plage. når eg står i kø elller ligande så vil bilen ikkje stoppe etter på. den går vidare nærmare sagt den virker som den går på eit par sekunder. av og til så freser den når eg stopper. har ikkje justert den enda men eg veit ikkje kven som kan gjera det. kva kan justerast på den. har to skruer som er sylige men ingeting skjer når eg skrur på dei. har muligens for store dyser på den og. har også hørt at weber har gitt ut ein bok om sine gassere og korleis man justere dei. er det nokon som har den?? EG VIL HA:) håper at dere kan hjelpe meg. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Hvis de to "skruene " ser ut til å være i messing,og sitter rett under (altså lavere enn) "lokket" på gasseren,utvendig,er det tomgangsdysene...man kan justere alt som er på de gassera......jeg kan,og har gjort det en dullion ganger...men du er jo ikke akkurat rett rundt hjørnet...:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 eg har to slike skruer ein på kvar side av gasseren. ringet rundt på bildet. er det eit for kvart kammer??? kan dei vera forskjellige? meiner størrelse på hull og slikt? har ein del slike ligganes. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Jepp,det er tomgangsdysene. De skal ikke justeres på,bare skrus til. Du ser vakuum-uttaket litt lavere på bildet? Det røret som stikker ut? 3 cm bakover/til venstre på gasseren/bildet,inni en kanal som du ser hvis du ser på gasseren "fra baksiden" sitter CO-skruen. Juster den før du bytter dyser... Kjør bilen varm,juster CO-skruen helt inn (tell rundene du skrur,så du vet hvor du var) IKKE STRAM TIL. Da ødelegger du den. Juster den hvorsomhelst imellom 0.5 runder fra setet til 4.5 runder ut fra setet. Der bilen går raskest/javnest på tomgang,er den riktig. Virker det som den trenger å sitte lenger inn enn 0.5 runder,må du ned i dysenummer. Går den fint med CO'en skrudd 6 runder ut,må du opp i nummer,for å få skruen imellom 0.5 - 4.5. runder. Over 4.5 runder holder ikke fjæra CO-skruen på plass...derfor kan du ikke skru den ut 6 runder og la den være der. CO-skruen er egentlig bare finjustering av tomgangsdysene... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 tenkte no i helga at eg skulle fikse gasseren. har fått nye pakninger og litt div. skal sjekka om det er rette dyser og slikt. har skaffa meg "weber carburetors" boka. der står det mykje om weber gassere. i boka står det kva slags dyser det skal brukast på div biler. det eg fant som var nærmast min var på cortina. samme volum på motor. der står det : bensindyser primær 1,35 og sekundær 1,45 luft dyser: prim 1,70 og sek. 0.70 og på ein anna side står det : bensin prim. 1,35 og sek. 1,30 luft prim 1,75 og sek. 1,45 desse talla står under "standard tunings for popular carburetors" og under "standar jetting" står det: bensin 140/140 luft 170/160 kva tabell skal eg følga? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 etter eg skifta div pakninger og rensa den litt så har den gått som ein hora når motoren er kald. vil ikkje gå på tomgang, høres ut som ein traktor når du får den litt opp på turtall når man har starta den. kva er feilen. den går fint når motoren er varm. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.