HP-Invent Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Hei! Har stått trimsylinder på scooteren, men nå står orginalsylinderen på. Den ble dyset om for å få mer bensin og luft når den hadde den andre sylinderen, men nå må den justeres litt ned. Får litt for mye, drukner nesten innimellom. Noen som kan forklare hva som må gjøres? Kan du bare stille på noe på forgasseren? Er vel en slik, eller tilsvarende... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Den lille "dysa" di er nok en liten skrue med noen hakk på. for eks 75-80-85 ( 3 hakk, dette er en 80cc dyse, sett den på det øverste hakket mener jeg å huske. åssen scooter har du? Hvorfot "trimme" ned? Lykke til :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Hvor drukner'n? På tomgang,6000 eller på flatt jern (10 000 +)?? Uten det er det vanskelig å si hva du skal forandre på,da det er 3 forskjellige steder på gasseren som styrer bensina på hvert sitt turtallsområde.... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SNAKE MANN Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Mistet passordet mitt... :( Tilbake til saken... Det er en 02 Honda SFX. grunnen til at jeg har tatt på orginalsylinderen er at trimsylinderen røk og så skal jeg selge den muligens til våren og det er lettere å selge noe som virker, eller? Motoren drukner f.esk hvis jeg gir flatt hjern fra stillestående eller hvis jeg kjører på fult slipper opp gassen og gir flatt igjen... Skal jeg stille opp dysen på det øverste? Nå er jeg ikke helt med. Hvordan finner jeg dette og hva skal jeg se etter? Dysen er hvertfall nå tilpasset 83 ccm sylinder i stedet for 50 ccm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Dysene kan ikke stilles. De byttes. Man tar av lokket i bunn av forgasseren (flottørkammeret) Midt i der,lavest nede når forgasseren sitter riktig, sitter en kort messingskrue med hull i,den er nummerert. Dette er dysa som styrer FULL GASS. Sett inn den orginale,hvis du har slengt inn en annen når du hadde trim. Under lokket på toppen,der vaieren går ned,sitter gass-spjellet/forgasser-stempelet. Ut ifra bunn på dette sitter en konisk,tynn "stang". Dette er "forgassernåla" som styrer alt på mellomregisteret. (DVS alt mellom 2000 rpm og full gass.) Ved å ta spjellet helt løs,kommer du "inni",sånn at du får ut denne "nåla",den ligger som oftest klemt mellom selve stempelet og ei plate som igjen blir holdt på plass av retur-fjæra til gassen. Den nåla har et lite E-klips i toppen,og flere "spor" i selve nåla til å sette det klipset i. På SFX mener jeg det er det midterste sporet den skal i orginalt. Tomgangsmessig har man selve tomgangs-skruen,som løfter spjellet opp og ned,og blandings-skruen. Det er den eneste skruen på gasseren utenom tomgangen som ikke "holder fast noe",den går bare inn i gasseren,og sitter litt nærmere luftfilter-siden av forgasseren enn tomgangs-skruen. Skru denne forsiktig inn,IKKE STRAM TIL,bare inntil,og så teller du runder på vei ut igjen. Standard innstilling er 1.5 runder ut,har du åpen potte setter du den på 1,slik at den får et hår mer bensin på tomgang. Hvis alt ellers nå funker,skal det bare være å fyre opp og dra... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SNAKE MANN Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Jeg skal kjøre den litt til før jeg gjør noe mer. Syns det lukter litt mer 2-takt enn det gjorde før så det kan være de har blandet ekstra i tanken og i den separate oljetanken for å smure mer... ?Har ikke kjørt scooteren i mer enn 10 minutter på det lengste etter jeg fikset stempelet og før det har den stått lenge, så den kan kanskje være litt sur? Har ikke bruk opp første tanken en gang og den ble fikset ca 14 dager før jul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.